صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
کد خبر: 15009
گزارشگر: 213
۷۳۸
۰
۰
۰
نتایج یک تحقیق فاش کرد

چرا خطر سکته قلبی در روز اول هفته بیشتر است؟

چرا خطر سکته قلبی در روز اول هفته بیشتر است؟
مطالعه جدید کنفرانس انجمن قلب و عروق انگلیس (BCS)اعلام کرد: ارتباط آماری قوی بین شروع هفته کاری و بروز حمله قلبی وجود دارد.

به گزارش آسیانیوز،متخصصان در مطالعه داده‌های ۱۰ هزار و ۵۲۸ بیمار را که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی با یک نوع جدی حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این نوع حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یک شریان کرونر اصلی به طور کامل مسدود شود.

بر اساس داده‌های مطالعه جدیدی که در کنفرانس انجمن قلب و عروق انگلیس (BCS) در منچستر ارائه شد، حملات قلبی جدی در شروع هفته کاری بیش از هر زمان دیگری اتفاق می‌افتد.

به نقل از مدیکال اکسپرس، متخصصان در این مطالعه داده‌های ۱۰ هزار و ۵۲۸ بیمار را که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی با یک نوع جدی حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این نوع حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یک شریان کرونر اصلی به طور کامل مسدود شود.

به گزارش ایسنا، متخصصان دریافتند که نرخ وقوع این نوع حمله قلبی در ابتدای هفته کاری (که در شماری از کشورها روز دوشنبه است) بالاتر بوده است.

هرچند متخصصان تاکنون نتوانسته‌اند دلیلی برای این اتفاق پیدا کنند با این حال مطالعات قبلی که نشان می‌دهد احتمال حملات قلبی در روز اول هفته بیشتر است، ارتباط آن با ریتم شبانه‌روزی (چرخه خواب یا بیداری بدن) را برجسته کرده‌اند.

یکی از متخصصان این مطالعه در این باره گفت: ما یک ارتباط آماری قوی بین شروع هفته کاری و بروز این نوع جدی حمله قلبی پیدا کرده‌ایم./

https://www.asianews.ir/u/akj
اخبار مرتبط
در این مطلب قصد داریم ببینیم که سرطان روده بزرگ چیست؟ علت بروز بیماری را بررسی کنیم و ببینیم که علائم و نشانه‌های آن کدام‌اند؟ همچنین متدهای درمانی آن را معرفی خواهیم کرد. این مطلب را از دست ندهید و در ادامه همراه ما باشید.
بر اساس نتایج یک مطالعه‌ جدید بوی ماشین نو خطرات جدی برای سرطان دارد.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان ایران می‌گوید که سن ابتلا به سرطان پستان در ایران «۱۰ سال جوان‌تر از دیگر نقاط دنیا» است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید