صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
کد خبر: 15060
گزارشگر: 2
۸۶۶
۰
۰
۳
مراقبت از اعضای سالمند خانواده

مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل

مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل
مراقبت از اعضای سالمند خانواده نیاز به فداکاری و تلاش زیادی دارد. اگر دقیقاً بدانیم چه کاری باید انجام دهیم، می‌توانیم شرایط خود را آسان‌تر کنیم. اگر احساس می کنیم نمی توانیم همه کارها را خودمان انجام دهیم، از درخواست کمک دریغ نکنیم. یا هم می توانیم با استخدام یک پرستار سالمند پرستاری از والدین خود را به او بسپاریم.

مراقبت از اعضای سالمند خانواده یک وظیفه است، مسئولیتی که دیر یا زود اکثر ما با آن روبرو خواهیم شد. در این مقاله سعی شده است تا توصیه های عملی برای کمک به اعضای خانواده که فداکارانه در کار مراقبت از سالمندان هستند جمع آوری کنیم.
اولین و مهمترین چیز این است که دقیقاً تعیین کنید که شخص به چه مقدار و چه نوع کمکی نیاز دارد. البته این می تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد. بررسی دو فهرست زیر مفید است تا مشخص شود چه کاری باید انجام شود و چه مقدار زمان/انرژی لازم است. همه موارد ذکر شده فعالیت هایی هستند که برای اعضای سالمند خانواده ما لازم است تا زندگی روزمره خود را به درستی انجام دهند.

 

مراقبت از اعضای سالمند خانواده: فعالیت های روزانه

 

ابتدا با کنترل فعالیت های روزانه شروع کنید.
فعالیت های روزانه وظایف اساسی هستند که یک فرد برای گذراندن روزهای خود به راحتی نیاز دارد. ما در اینجا پنج فعالیت اصلی را شناسایی کرده ایم:

  • بهداشت فردی: حمام کردن، بهداشت دهان، مراقبت از مو و ناخن.
    مدیریت کنترل: آمادگی روحی و جسمی لازم برای استفاده صحیح از سینک.
    لباس پوشیدن: علاوه بر قابلیت پوشیدن لباس، قابلیت انتخاب لباس مناسب با توجه به موقعیت را نیز در این دسته قرار می دهیم.
  • تغذیه: توانایی غذا خوردن به طور مستقل.
  • حرکت: توانایی حرکت مستقل در خانه به جای ورزش.

این وظایف اغلب به هم مرتبط هستند. اگر شخصی نتواند یک کار را به تنهایی انجام دهد، احتمالاً با دیگران مشکل دارد.
در مورد بیماری که برای مدت طولانی در بستر است، عوامل دیگری نیز باید در نظر گرفته شود. مثلا؛ مانند جلوگیری از ایجاد زخم بستر.
زخم بستر زمانی اتفاق می‌افتد که بخشی از بدن تحت فشار ثابت قرار می‌گیرد، زیرا گردش خون در آن ناحیه در اثر فشار کاهش می‌یابد و بافت آن می‌میرد. آن نواحی بسیار حساس تر می شوند و زخم های آسانی ایجاد می شود. زخم نیز ممکن است رخ دهد.
بهترین راه برای جلوگیری از بروز زخم بستر، تلاش برای جلوگیری از آن است. برای اینکه بتوانید با موفقیت اقدام کنید، استفاده از ژل پیشگیری از زخم بستر درمولکس کمک زیادی می کند. در اینجا می توانید اطلاعات دقیق تری در مورد ژل و کاربرد آن و همچنین نظرات متخصصان، پرستاران و اعضای خانواده پیدا کنید .

 

مراقبت از اعضای سالمند خانواده: فعالیت های مفید روزانه در منزل

 

این مقوله کمی پیچیده‌تر است، اما در اینجا نیز فعالیت‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود اعضای خانواده سالمند ما بتوانند زندگی روزمره خود را به درستی انجام دهند.
فعالیت های مفید روزانه:

  • میل به معاشرت: این یک نیاز اساسی در این دسته است. این نشان می دهد که یک فرد برای حفظ نگرش مثبت در زندگی روزمره خود به چه میزان و چه نوع تماس و کمک اجتماعی نیاز دارد.
  • سفر و خرید: آیا فرد می تواند به تنهایی از پس خرید شخصی و داروخانه ای خود برآید؟
  • آشپزی: آیا کسی می تواند تصمیم بگیرد که چه چیزی بپزد، بر اساس آن خرید کند، آنچه را که خریده است به درستی ذخیره و بپزد؟
  • کارهای خانه: آیا فرد مسن خانواده ما می تواند خانه اش را تمیز کند یا لباس هایش را بشوید؟
    مصرف دارو: آیا فرد می تواند داروی خود را از داروخانه مصرف کند و دوز داده شده را هر روز بنوشد؟
    ارتباط: آیا شخص می تواند نامه هایی را که به خانه می آید دریافت کند یا می تواند بیشتر از طریق تلفن یا اینترنت ارتباط برقرار کند؟
  • مدیریت مالی: آیا فرد می تواند حساب بانکی خود را مرتب نگه دارد و قبوض خود را به طور منظم پرداخت کند؟

 

چه کسی این کارها را انجام خواهد داد؟

نگهداری از سالمند در منزل

البته ممکن است لازم باشد به غیر از مواردی که در بالا نوشته شده است در موارد دیگری نیز به عزیزان خود کمک کنیم، اما نگاهی به موارد موجود در دو لیست بالا مفید است. علاوه بر این، اگر فهرستی از مسائلی بنویسیم که ما یا شخص دیگری به مدت یک ماه به آنها کمک کرده است، ممکن است به ما نیز کمک کند. بنابراین ما می توانیم به وضوح ببینیم که چقدر زمان، انرژی و پول برای مراقبت از اعضای سالمند خانواده خود نیاز داریم.
گام بعدی تعیین این است که چه کسی این وظایف را انجام خواهد داد. بیایید فقط آنهایی را فرض کنیم که به سلامت جسمی و روانی ما آسیب نمی رسانند. اگر فکر می کنیم نمی توانیم با همه چیز به درستی برخورد کنیم، کمک بخواهیم. این کمک می‌تواند از مکان‌های زیادی باشد:

  • تقریباً در هر استان، مؤسسات مختلفی وجود دارد که برای سالمندان باشگاه‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند: آنها رویدادهای اجتماعی را در طول روز سازماندهی می‌کنند، آموزش‌های بدنی، آرایشگاه و خدمات مراقبت از زیبایی ارائه می‌دهند.
  • شرکت های تحویل غذا که منوی روزانه برای وعده های غذایی دارند می توانند کمک کنند.
  • ممکن است از یک همسایه برای خرید و دارو کمک بخواهد، یا ممکن است سفارشی در خانه داده شود.
  • بسته به وضعیت سلامتی اعضای خانواده ما، آنها می توانند از خدمات مراقبت در منزل نیز بهره مند شوند.
  • در موارد شدیدتر، قرار دادن در خانه سالمندان ممکن است راه حل باشد، اما باید توجه داشت که آیا فرد می تواند به چنین مکانی عادت کند یا خیر و قسمت مالی را نیز در نظر گرفت.

 

در نتیجه

 

مراقبت از اعضای سالمند خانواده نیاز به فداکاری و تلاش زیادی دارد. اگر دقیقاً بدانیم چه کاری باید انجام دهیم، می‌توانیم شرایط خود را آسان‌تر کنیم. اگر احساس می کنیم نمی توانیم همه کارها را خودمان انجام دهیم، از درخواست کمک دریغ نکنیم. یا هم می توانیم با استخدام یک پرستار سالمند پرستاری از والدین خود را به ان بسپاریم.

https://www.asianews.ir/u/aly
اخبار مرتبط
استفاده از ویزیت پزشک در منزل و مشاوره پزشکی تلفنی طیف وسیعی از مزایای را هم برای بیماران و هم برای ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی آزمایش آنلاین ارائه می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید