صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۴
کد خبر: 15171
گزارشگر: 213
۶۸۱
۰
۰
۱
انتشار اسرار فوق محرمانه ایالات متحده

مامور افشاگر اسناد پنتاگون درباره «خاورمیانه و جنگ اوکراین» محکوم شد

مامور افشاگر اسناد پنتاگون درباره «خاورمیانه و جنگ اوکراین» محکوم شد
نیروهای هوایی آمریکا که به دلیل انتشار اسناد فوق محرمانه پنتاگون از جنگ اوکراین در پلتفرم بازی‌های اینترنتی «دیسکورد» بازداشت شده بود، به جرم انتشار عامدانه تفهیم اتهام شد.
به گزارش آسیانیوز، وزارت دادگستری آمریکا از اعلام کیفرخواست علیه افسر جزء نیروهای هوایی آمریکا به خاطر افشای اسناد محرمانه پنتاگون درباره جنگ اوکراین خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری، جک تشیرا، ۲۱ ساله، که به اتهام انتشار اسناد محرمانه و فوق محرمانه وزارت دفاع کشور در رابطه با جنگ اوکراین در پلتفرم بازی‌های اینترنتی «دیسکورد» بازداشت شده بود، رسما برای «نگهداری و انتشار عامدانه اسناد محرمانه» تفهیم اتهام شد.

چنین اتهامی می‌تواند منجر به حکم حبس تا ده سال و ۲۵۰ هزار دلار جریمه مالی شود.

 مریک گارلند، دادستان کل آمریکا اعلام کرد همان طور که در کیفرخواست ذکر شده، آقای تشیرا اجازه دسترسی به اطلاعات محرمانه دفاع ملی را داشته است، اطلاعاتی که منطقا در صورت اشتراک‌گذاری به امنیت ملی آسیب جدی وارد می‌کند.

او گفت جک تشیرا در حالی که می‌دانست حق افشای اطلاعات محرمانه را ندارد، در یک شبکه اجتماعی آنها را منتشر کرده و با این کار قوانین را نقض و امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است.

متهم یاد شده در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ در گارد ملی هوایی ایالات متحده مشغول به کار شد و از سال ۲۰۲۱ دارای مجوز امنیتی «فوق سری» بود.

هنوز مشخص نیست که چرا یک مامور جزء و جوان در ایالت ماساچوست توانسته است مجوز امنیتی فوق سری بگیرد. دریافت این گونه مجوزها معمولا پس از سال‌ها بررسی و تحقیق درباره افراد توسط اف‌بی‌آی و دیگر سازمان‌های مربوطه میسر می‌شود.

این جوان که روز ۲۴ فروردین سال جاری بازداشت شد، صدها سند اطلاعات محرمانه پنتاگون را در پلتفرم محبوب گیمرهای ویدئویی به نام دیسکورد منتشر کرده بود./
https://www.asianews.ir/u/aow
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اذعان می‌کند پس از ترک کاخ سفید اسناد محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران را همراه خود برده است.
اسناد اطلاعاتی «خیلی محرمانه» ایالات متحده که اخیراً فاش شده است، خطر درگیری ایالات متحده با ایران و همچنین تلاش‌های آشکار اسرائیل را برای دخالت مستقیم آمریکا در عملیات‌ علیه ایران را افزایش می دهد.
روزنامه آمریکایی نوشت براساس اطلاعات محرمانه‌ اسناد لو رفته پنتاگون، ایران و نیکاراگوئه درباره همکاری نظامی برای مقابله با نفوذ آمریکا گفتگو کرده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید