صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۸
کد خبر: 15198
گزارشگر: 2
۱۶۳۸
۰
۰
۱
انواع مختلف باتری‌

باتری سیلد اسید و کاربرد آن در صنایع مختلف

باتری سیلد اسید و کاربرد آن در صنایع مختلف
باتری‌‌های سیلد لید اسید، یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین نوع باتری‌ها در دنیای الکترونیک هستند. این باتری‌ها، برای تأمین نیروی الکتریکی در بسیاری از سیستم‌ها و دستگاه‌هاUPSمورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلفی از باتری‌های سیلد لید اسیدی وجود دارد که هریک، برای کاربردهای خاص خود با ویژگی‌های دشارژ و شارژ خاص طراحی شده‌اند. به همین دلیل، مهم است که باتری سیلد لید اسید مناسب را برای برنامه خاص خود انتخاب کنید. عدم انجام این کار، می‌تواند باعث کاهش عملکرد مفید باتری شود.

شـرکت نــوآوران عـلـمی و صنــعتی آکــــــو بـا آخرین تـکنولوژی روز دنـیا تـولید و تـامین کننده انـواع باتری های یو پی اس صنعتی وست استار مانند باتری‌های سیلد لید اسید، نیکل کادمیوم و ... را عهده ‌دار می‌باشد. صنعتگران محترم می‌توانند بـرای خرید باتری سیلد اسید از شرکت نوآوران علمی و صنعتی آکو تولیدکننده باتری وست استار با اطمینان کامل اقدام نمایند.
باتری‌های سیلد اسیدی، به طور کلی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: باتری‌های سرب اسیدی تر و باتری‌های سرب اسیدی خشک یا باطری سیلد لید اسیدی

  • باتری‌های سرب اسیدی‌تر، (SLA) (Sealed Lead Acid) دارای الکترولیت مایع هستند و به دلیل وجود الکترولیت مایع درون آن‌ها، قابلیت شارژ مجدد دارند.
  • باتری‌های سرب اسیدی خشک ( سیلد اسیدی) ، یک نوع باتری سرب اسیدی است که دارای طراحی منحصر به فرد از الکترولیت ژل یا اسید سولفوریک محلول درون یک لایه پوشش دهنده تشکیل شده است.

باتری‌ سیلد لید اسید

باطری سیلد لید اسید چیست ؟

 

باتری‌های سیلد لید اسیدی که با نام نیز SLA شناخته می‌شوند، در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی و دیتاسنتر‌ها به عنوان منبع تأمین نیروی الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این باتری‌ها دارای الکترولیت ژل یا اسیدسولفوریک محلول در ماتریس شیمیایی جامد هستند و با پوششی از جنس پلیمری برای تفکیک کامل بین الکترولیت و الکترودها طراحی شده‌اند. این پوشش، به باتری‌ها کمک می‌کند تا هوا و الکترولیت خارج شده به داخل باتری نفوذ نکند و داخل باتری پاک بماند.
باتری‌ های سیلد اسید، دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را از سایر باتری‌های سرب اسیدی متمایز می‌کند. این باتری‌ها، چرخه عمر بالا و طولانی دارند و به دلیل عدم نیاز به تعمیر و نگه‌داری مداوم، هزینه کمتری را برای کاربران به همراه دارند. همچنین، باتری ‌های سیلد لید اسیدی، نرخ خودتخلیه پایینی دارند که به معنای این است که بعد از شارژ کامل، قابلیت نگهداری شارژ بسیار خوبی دارند و در صورت عدم استفاده برای مدت طولانی، شارژ آن‌ها از دست نمی‌روند.

 

ساختار باطری سیلد اسید

 

باتری سیلد اسید یا باتری سرب-اسید، از پلاک‌های فلزی و الکترولیت سولفات سرب و اسید سولفوریک که درون یک محفظه پلیمری قرار دارند، تشکیل شده است. هر پلاک فلزی، یک مجموعه از برش‌های فلزی به شکل شبکه‌ای است که به هم متصل هستند و برای افزایش سطح تماس با الکترولیت، معمولاً روی آنها یک لایه پوششی از پرسلن قرار داده می‌شود. الکترولیت سولفات سرب در باتری سیلد اسید، به صورت ژلی درون یک پوشش پلیمری قرار دارد. ساختار داخلی باتری شامل دو قطب باتری به نام‌های آند و کاتد است که با هم به وسیله پلاک‌های فلزی و الکترولیت سولفات سرب و اسید سولفوریک متصل می‌شوند. با ترکیب پلاک‌های فلزی و الکترولیت درون یک محفظه پلیمری، باتری سیلد اسید تشکیل می‌شود که می‌تواند در بسیاری از کاربردها به عنوان منبع نگهداری نیروی الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد.

 

سولفاته شدن باتری سیلد اسید

 

سولفاته شدن باتری سیلد اسید باعث اتلاف قابل توجهی از ظرفیت باتری و کاهش عمر مفید آن می‌شود. این پدیده به تشکیل لایه‌های پوششی از سولفات سرب بر روی سطح پلاک‌های فلزی آند و کاتد مرتبط است. اگر باتری سیلد اسید برای مدت طولانی شارژ و یا استفاده نشده باشد، یون‌های سولفات سرب در الکترولیت تجمع می‌یابند و با پلاک‌های فلزی آند و کاتد واکنش می‌کنند. این واکنش باعث تبدیل پلاک‌های فلزی به لایه‌های سولفات سرب می‌شود و این سبب کاهش ظرفیت باتری و عمر مفید آن می‌گردد.
برای جلوگیری از سولفاته شدن باتری سیلد اسید، بهتر است باتری را به موقع و به درستی شارژ کرده و با استفاده منظم از آن، از تجمع یون‌های سولفات سرب در الکترولیت جلوگیری کنید. همچنین، در صورت عدم استفاده از باتری برای مدت طولانی، آن را از دستگاه خارج کرده و در محیط خشک و خنک نگه‌داری کنید تا از سولفاته شدن باتری جلوگیری شود.

 

شارژ و دشارژ باتری سیلد اسید

 

شارژ و دشارژ باتری سیلد لید اسید، به معنی تولید و مصرف نیروی الکتریکی در باتری است. در هنگام شارژ باتری سیلد اسید، انرژی الکتریکی به باتری می‌رسد و یون‌های سولفات سرب به پلاک فلزی آند و کاتد جذب می‌شوند که باعث تبدیل سولفات سرب به سرب و اسید سولفوریک می‌شود. این واکنش باعث شارژ شدن باتری و ذخیره کردن نیروی الکتریکی به صورت شیمیایی در باتری می‌شود
برای شارژ کردن باتری سیلد اسید، بهتر است از شارژر‌های متناسب استفاده کرد که برای باتری سیلد اسید طراحی شده‌اند. همچنین، باید به دقت و با رعایت دستورالعمل‌های تولیدکننده، باتری را شارژ کرد. در هنگام شارژ کردن باتری سیلد اسید، باید به دمای باتری نیز توجه شود و باتری را در دمای مناسب شارژ کرد. برای دشارژ باتری سیلد اسید نیز بهتر است از تجهیزاتی استفاده کرد که برای این منظور طراحی شده‌اند و با رعایت دستورالعمل‌های تولیدکننده، باتری را دشارژ کرد.

شارژ باتری

باتری سیلد اسید و کار برد آن در یو پی اس تجهیزات پزشکی

 

باتری‌های سیلد اسیدی در واقع از جمله باتری‌های استاندارد برای استفاده در دستگاه‌های پزشکی هستند. در بسیاری از دستگاه‌های پزشکی، از جمله دستگاه‌های تصویربرداری، کاردیولوژی، تنفسی و تشخیصی از این باتری‌ها استفاده می‌شود. وزن کم و طراحی مناسب باتری‌های سیلد اسیدی، آن‌ها را به یک منبع انرژی قابل اعتماد و پایدار در دستگاه‌های پزشکی تبدیل کرده است. همچنین، باتری‌های سیلد اسیدی دارای عمر طولانی و قابلیت شارژ مجدد هستند که این ویژگی‌ها نیز آن‌ها را به یک گزینه مناسب برای استفاده در دستگاه‌های بیمارستانی می‌کند.
با این حال، همواره باید با توجه به نیاز و ویژگی‌های دستگاه پزشكی، باتری‌های مناسبی را انتخاب کرد. به‌طور مثال، برای دستگاه‌های پزشکی که برای نگهداری عمیق در بدن بیمار استفاده می‌شوند، باتری‌های لیتیوم یونی می‌توانند گزینه‌ی مناسب‌تری باشند. همچنین، برای دستگاه‌های پزشکی که نیاز به ظرفیت بالا و قابلیت شارژ سریع دارند، باتری‌هایی با تکنولوژی جدیدتر مانند باتری‌های پلیمری لیتیوم یونی یا باتری‌های فسفات آهن ممکن است گزینه‌ی بهتری باشند.
بنابراین، باتری‌های سیلد اسیدی می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در دستگاه‌های پزشکی باشند، اما همواره باید با توجه به نیاز و ویژگی‌های دستگاه پزشکی، باتری‌های مناسب‌تری را انتخاب کرد.

 

باتری سیلد اسید در بازار های جهانی

 

باتری سیلد اسید به دلیل تکنولوژی ساده‌تری که در آن به کار می‌رود و داشتن قدمت، همچنان در بازارهای جهانی حضور پرنگ دارد و به عنوان یکی از انواع پرکاربرد باتری‌ها شناخته می‌شود. این باتری به دلیل هزینه تولید پایین‌تر نسبت به باتری‌های دیگر، قابلیت شارژ و دشارژ سریع، قابلیت استفاده در دماهای پایین و بالا و مناسب بودن برای کاربردهایی که نیاز به جریان بالا در مدت زمان کوتاه دارند، همچنان در بسیاری از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
باطری سیلد لید اسید همچنان برای مصارف مختلف مانند سیستم های یو پی اس، محبوبیت خود را حفظ کرده است.

 

مقایسه قیمت باتری سیلد اسید با دیگر باتری ها

 

باتری‌ سیلد لید اسید یکی از پراستفاده‌ترین نوع باتری‌ها هستند و در مقایسه با فناوری‌های باتری جدید مانند باتری لیتیومی-یون، باتری‌های نیکل-فلز هیدرید و باتری‌های لیتیومی-یون، باتری سیلد لید اسید قیمت پایین‌تری دارند. از این رو، باتری‌های سیلد اسید می‌توانند به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای کاربرانی با بودجه محدود باشند.
به هر حال، در انتخاب باتری، قیمت تنها یکی از عوامل قابل توجه نیست و باید به مزایا و معایب مختلف هر نوع باتری نیز توجه کرد. برای مثال باتری‌های سیلد اسید به دلیل قدمت و پایداری بیشتر، در محیط‌های صنعتی و سیستم‌های اضطراری مناسب هستند .همچنین، باتری ‌های سیلد لید اسید قابلیت بازیافت و بازیافت مجدد دارند که از لحاظ پایداری زیست محیطی بسیار مهم است.

قیمت باتری

کلام آخر

 

برای صنایعی که حتی از یک قطعی برق کوتاه مدت نیز می‌تواند خسارات و آثار جبران‌ناپذیری داشته باشد، خرید باتری سیلد اسید بسیار ضروری و اساسی است. در این راستا، شرکت نوآوران علمی و صنعتی آکو با برند باتری وست استار، به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در تأمین انواع باتری‌های صنعتی، به شما کمک می‌کند تا با اطمینان کامل و بـدون نگرانی از نـواقص باتری، برای مصارف مختلف خـود از باتری سیلد اسید با کیفیت بالا استـفاده کنید .بـرای آشنـایـی کامـل بـا محصولات باتری وست استار، می‌تـوانید بـه وبـسایت شرکـت بـه آدرس: Ako-energy.com مراجعه کنید و با شماره تلفن 02179403000 تماس بگیرید تا بهترین گزینه را برای نیازهای خود پیدا کنید. با ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، شرکت نوآوران علمی و صنعتی آکو همیشه در خدمت شماست و با تجربه و دانش فنی قوی، می‌تواند بهترین راهکارهای استفاده از باتری را برای شما ارائه دهد.

https://www.asianews.ir/u/apm
اخبار مرتبط
باتریups یکی از قطعات حیاتی در دستگاه‌های الکترونیکی هستند که برای انجام فعالیت‌های روزمره از آن‌ها استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک باتری با کیفیت و با طول عمر بالا برای دستگاه‌های الکترونیکی خود هستید؟ ما باتری وست استار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید