صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۹ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۳
کد خبر: 15401
گزارشگر: 213
۱۵۳۱
۱
۰
۲
بازیگر معروف سینمای ایران

فریماه فرجامی درگذشت/آن همه زیبایی در کما رفت!

فریماه فرجامی درگذشت/آن همه زیبایی در کما رفت!
علی دهکردی عضو هیأت مدیره خانه سینما ساعاتی پیش درگذشت فریماه فرجامی را تایید کرد.

به گزارش آسیانیوز، در حالی‌که شنیده می‌شد فریماه فرجامی در یکی دو روز گذشته از دنیا رفته است، خبر رسمی درگذشت او توسط انجمن بازیگران خانه سینما اعلام شد.

 فریماه فرجامی متولد سال ۱۳۳۱ از چهره‌های مشهور سینمای ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود که از سال‌ها قبل از بازیگری دور شده بود و آخرین حضورش روی پرده سینما به نقشی در فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ برمی‌گشت.

در حالی‌که شنیده می‌شد این بازیگر در یکی دو روز گذشته از دنیا رفته، علی دهکردی عضو هیأت مدیره خانه سینما گفت: ساعاتی قبل خبری رسمی از درگذشت این هنرمند گرفتیم.

او همچنین افزود: ضمن برگزاری مراسمی مناسب، پیگیر خاکسپاری در قطعه هنرمندان خواهیم بود؛ البته نظر خانواده خانم فرجامی نیز درنظر گرفته خواهد شد چرا که در مواردی ممکن است شهر زادگاه یا مقبره‌ای خانوادگی مدنظرشان باشد.

در پی اعلام این خبر، انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی منتشر کرده که در متن آن آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

بانوی باوقار و هنرمند سینما و تئاتر کشورمان سرکار خانم فریما فرجامی پس از تحمل دوران سخت و طولانی بیماری چشم فرو بست و به آرامش جاودان پیوست.

شورای مرکزی انجمن صنفی بازیگران سینما در کمال تاسف و تاثر درگذشت این بازیگر توانا و ارزشمند را از صمیم قلب به خانواده محترم ایشان و همکاران عزیز تسلیت عرض می‌کند.

همچنین به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع این هنرمند گرامی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.»

فریماه فرجامی حدود دو ماه قبل دچار سکته مغزی شد و پس از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد اما مدتی قبل دوباره براثر سکته راهی بیمارستان شد و حدود چند روز را در کما به سر برد اما سرانجام در سن ۷۱ سالگی از دنیا رفت.

«خط قرمز» و «سرب» مسعود کیمیایی، «اجاره‌نشین‌ها»ی داریوش مهرجویی، «مادر» علی حاتمی، «پرده آخر» واروژ کریم‌مسیحی و «نرگس» رخشان بنی‌اعتماد از جمله فیلم‌های این بازیگر هستند.(ایسنا)

زندگی فریماه فرجامی بعد از سال ها دوری از سینما
فرجامی در سال ۹۳ در بخشی از گفتگوی خود به مناسبت بازگشتش به سینما با فیلم «نیم» بهمن کامیار، درباره ی مصاحبه ی جنجالی اش با برنامه «هفت» گفته بود: «یادآوری آن برنامه و مصاحبه را اصلا دوست ندارم و خیلی ناراحتم می‌کند.

خیلی متاسفم بابت این موضوع و دلم می‌خواهد همه آن را فراموش کنند. من اصلا دوست نداشتم در آن برنامه و مصاحبه شرکت کنم، اما با اصرار و پیگیری مداوم جیرانی این کار را قبول کردم.

فریماه فرجامی

فریماه فرجامی و همسرش

 

قبلاً فیلم “آب و آتش” را با جیرانی کار کرده بودم. وقتی جیرانی برای مصاحبه بارها با کیک و شیرینی به دیدنم آمد و خواست مصاحبه‌ای برای برنامه‌اش داشته باشیم، به واسطه اینکه قبلا با او کار کرده بودم، اعتماد کردم و گمان می‌کردم او هم مثل سایر دوستان و همکارانم، هدفی خیرخواهانه دارد، اما متاسفانه این‌گونه نبود.»

او در همان مصاحبه درباره ی دوری‌ طولانی اش از عرصه بازیگری گفته بود: ««آخرین بار در فیلمی با عنوان “کاغذ دیواری زرد” رامین لباسچی بازی کردم. پس از آن چند پیشنهاد داشتم که خوب نبود.

فیلمنامه‌ها را می‌خواندم اما به دلم نمی‌نشست؛ بنابراین ترجیح دادم بازی نکنم تا پیشنهاد خوبی از راه برسد که متاسفانه با گذشت زمان پیشنهادها کم و کمتر شد و نهایتا موجب ۱۱ سال دوری از سینما شد تا زمانی که بهمن کامیار پیشنهاد بازی در فیلم “نیم” را داد. فیلمنامه‌اش را خواندم و نقشی که پیشنهاد داده بود را پسندیدم.»

 

فریماه فرجامی و همسرش
فرجامی در پاسخ به این پرسش که در سال‌های دوری اش از سینما چه می‌کرده، گفته بود: «در این سال‌ها بیشتر وقتم به مطالعه و خواندن سناریو و کتاب و همچنین دیدن فیلم‌های جدید و قدیمی می‌گذشت. دورادور سینما را که بسیار به آن علاقمند هستم، پیگیری می‌کردم و حالا هم اگر فیلم‌های خوبی پیشنهاد شود، دوست دارم که باز هم بازی کنم.»

زندگی فریماه فرجامی ستاره سینما
فریماه فرجامی متولد سال ۱۳۳۱ در تهران و دانش‌آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک است. در سال ۱۳۵۶ از این دانشگاه لیسانس کارشناسی دراماتیک دریافت کرد. در همان سال در مرکز مطالعات و هماهنگی فرهنگی «شورای عالی فرهنگ و هنر» و فصلنامه فرهنگ و زندگی به عنوان ویراستار، محقق و پژوهشگر مشغول به کار شد.

از سال ۱۳۵۵ با گویندگی نمایش‌های رادیویی و بازی در نمایش تلویزیونی «آدمک مومی» فعالیت هنری خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۹ با فیلم «گفت هر سه نفرشان» به کارگردانی غلامعلی عرفان وارد عرصه سینما شد. سریال «بخش چهار جراحی» به کارگردانی مسعود فروتن اولین تجربه وی از حضور در یک سریال تلویزیونی بود که در سال ۱۳۶۷ روی آنتن رفت.

وی در سال ۱۳۶۷ برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «سرب» ساخته مسعود کیمیایی از جشنواره فیلم فجر شد.

او همچنین در سال ۱۳۶۹ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی اش در فیلم «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی دریافت کرد./

https://www.asianews.ir/u/av7
اخبار مرتبط
اسماعیل سلطانیان بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درگذشت.
فخری خوروش، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پس از ۶۰ سال فعالیت هنری، دور از وطن در شهر لس‌آنجلس آمریکا درگذشت.
رییس سازمان سینمایی گفت: همه هنرمندانی که در اغتشاشات و اعتراضات اخیر بودند، عفو می شوند.
رضا حداد، کارگردان تئاتر صبح روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه درگذشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Elnaz
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
0
0
1

یادش گرامی


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید