صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۲
کد خبر: 15458
گزارشگر: 2
۹۰۳
۰
۰
۱
رژیم غذایی

شش مواد غذایی شگفت انگیز که برای کاهش وزن مناسب است

شش مواد غذایی شگفت انگیز که برای کاهش وزن مناسب است
وقتی افراد برای کاهش وزن تصمیم می‌گیرند ممکن است در ابتدا تعداد زیادی از مواد غذایی را از رژیم خود حذف کنند. با این حال، از آنجایی که بدن به انواع مواد مغذی احتیاج دارد این نوع رژیم غذایی می‌تواند برای بدن آسیب‌رسان باشد. از سوی دیگر، بهتر است غذاهایی نیز در رژیم غذایی گنجانده شوند که علاوه بر کنترل اشتهای شما، نیاز بدن شما را هم تامین کنند تا هم سلامت بمانید و هم نتیجه تلاش خود را مشاهده کنید. اگر در جستجوی مواد غذایی با این ویژگی‌ها باشید در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

پسته

پسته

پسته می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن باشد. برای معرفی پسته‌های مشهور ایرانی می‌توان به پسته دامغان، اکبری و رفسنجان اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده پسته احمد آقایی بهترین کیفیت را دارد. همچنین پسته‌های ایرانی انواع گوناگونی دارند و شامل پسته شور، خام و غیره می‌شوند. برای خرید مغز تازه به‌صورت کیلویی می‌توانید از طریق خرید اینترنتی یا خرید آنلاین نیز اقدام کنید. قیمت انواع پسته خارجی و ایرانی با یکدیگر متفاوت هستند و قیمت امروز این آجیل تحت تاثیر عوامل مختلفی ممکن است تغییر کند.
همان‌طور که ذکر شد پسته یکی از آجیل‌های مناسب برای کاهش وزن است. در سال ۲۰۲۰ در طی یک مطالعه مشخص شد گروهی که پسته مصرف می‌کردند در انتخاب مواد غذایی سالم موفق شدند و توانستند مصرف غذاهای پرکالری، پرازقند و پرچرب را کم کنند.

 

سوپ

 

انواع سوپ در زمره مواد غذایی کم کالری قرار می‌گیرند و به همین دلیل برای کاهش وزن مفید هستند. برخی از تحقیقات، مطرح می‌کنند که سوپ‌ها احساس گرسنگی را کاهش می‌دهند و از این راه به کنترل اشتها کمک می‌کنند. علاوه بر این، با میل کردن سوپ سبزیجات به‌عنوان پیش غذا زودتر سیر می‌شوند و به همین خاطر تمایل کمتری به خوردن غذای اصلی دارید.
همچنین سوپ‌هایی که حاوی فیبر و پروتئین زیاد باشند برای مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارند و برای کاهش وزن می‌توانند مناسب باشند و به همین خاطر خوب است برای تهیه سوپ از این مواد غذایی استفاده کرد. سوپ سیر و سبزیجات، سوپ سیب‌زمینی، سوپ لوبیا و بروکلی، سوپ ذرت و سبزیجات از جمله غذاهای مناسب برای رژیم غذایی هستند.

 

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ ارزش غذایی بالایی دارد. علاوه بر این، پروتئین و چربی موجود در این ماده غذایی، برای مدت زمان بیشتری اشتهای شما را از بین می‌برد. به همین دلیل اگر می‌خواهید رژیم بگیرید می‌توانید آن را در وعده غذایی خود بگنجانید.
درباره ارتباط بین مصرف تخم مرغ و احساس سیری، پژوهش‌های مختلفی انجام شده است. یک پژوهش با جامعه آماری ۴۸ نفر از افراد بزرگسال، نشان داد افرادی که در وعده صبحانه از تخم مرغ و غذاهای پراز فیبر استفاده می‌کردند نسبت به افرادی که غلات و شیر کم‌فیبر می‌خوردند احساس سیری بیشتری داشتند. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۰، یک مطالعه با جامعه آماری ۵۰ نفر از افراد چاق یا مبتلا به اضافه‌وزن، نشان داد وقتی افراد در وعده صبحانه تخم مرغ را به همراه نان می‌خورند برای مدت زمان بیشتری سیر هستند.

 

گردو

 

گردو می‌تواند برای کاهش وزن مناسب باشد. این آجیل انواع گوناگونی دارد. برای مثال می‌توان به گردوی ایرانی تازه و با پوست اشاره کرد. به‌صورت کلی برای خرید مغز گردوی خارجی درجه یک یا گردوی خشک فله و بسته بندی می‌توان محصولات برندهای مختلف را مشاهده، بررسی و انتخاب کرد و همچنین قیمت انواع گردو می‌تواند بر اساس حجم، کیفیت و موارد دیگری تعیین شود.
گردو منبع خوبی از مواد مغذی، پروتئین گیاهی، فیبر و چربی‌های سالم است و به همین خاطر می‌تواند در کاهش احساس گرسنگی موثر باشد. برای مثال، چربی‌های سالم موجود در گردو در مقایسه با چربی‌های اشباع شده ارتباط بیشتری با سیری نشان می‌دهند. جالب است بدانید یک مطالعه نشان داد مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین مانند گردو به عنوان میان وعده باعث پرخوری کمتر می‌شود.

 

سینه مرغ

 

سینه مرغ و فیله مرغ، چربی اشباع کمتری دارند و حاوی پروتئین و آهن هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند به کاهش احساس گرسنگی شما کمک کند و در نتیجه این دو مواد غذایی، برای مدیریت وزن، انتخاب مناسبی هستند. البته نحوه پخت آن‌ها هم اهمیت زیادی دارد و لازم است از آن‌ها به اندازه استفاده کنید.

 

سبزیجات چلیپایی

 

کلم، گل‌کلم و کلم‌بروکلی سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین و فیبر هستند و این سبزیجات به شکل حیرت‌انگیزی می‌توانند برای زمان بیشتری شما را سیر نگه دارند. به همین دلیل، جهت کاهش وزن، سبزیجات چلیپایی برای قرار گرفتن در یک رژیم غذایی سالم، گزینه‌های مناسبی هستند.

برای مشاهده موارد بیشتر مواد غذایی که به کاهش وزن کمک میکنند این مطلب را نیز مطالعه کنید.

در نهایت، انتخاب موادغذایی مناسب می‌توانند به شما برای کاهش وزن کمک زیادی کند. برخی از مواد غذایی به خاطر فیبر بالا و پروتئین قابل‌توجه، برای زمان بیشتری اشتهای شما را کم می‌کنند و در نتیجه از پرخوری در امان خواهید بود. گردو، تخم مرغ، سبزیجات، سوپ و مواد غذایی دیگری از جمله مواد غذایی حاوی پروتئین و فیبر هستند و به همین دلیل موارد ذکرشده برای کاهش وزن مناسب هستند.

https://www.asianews.ir/u/awo
اخبار مرتبط
آنچه می‌خورید می‌تواند به‌شدت بر بسیاری از ابعاد سلامتی شما از جمله خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان تاثیر بگذارد. علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند احتمال ابتلا به سرطان به‌ویژه می‌تواند تحت تاثیر رژیم غذایی قرار بگیرد. بسیاری از غذاها دارای ترکیبات بسیار مفیدی هستند که می‌توانند به کاهش رشد سرطان کمک کنند. در ادامه با این غذاها آشنا می‌شوید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید