صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
کد خبر: 15468
گزارشگر: 2
۷۸۴
۰
۰
۲
انتخاب بهترین بروکر

۱۰ بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر در ۱۴۰۲

۱۰ بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر در ۱۴۰۲
بازار ارزهای دیجیتال یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی جهان است. با این که قدمت این بازار به اندازه بازارهای مالی دیگر نیست، اما به سرعت توانست جایگاه خود را بین سرمایه‌گذاران ارتقا داده و سهم بزرگی از تراکنش‌های سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص دهد. شروع معامله در بازار کریپتوکارنسی سخت نیست. اما به دلیل وسعت و البته ذات غیر قابل پیش بینی بازارهای مالی، باید از ابتدا هر قدم را برای سرمایه‌گذاری خود محکم بردارید. در این راه یکی از اساسی‌ترین گام‌ها انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال یا بروکر است.

۱۰ تا از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال۲۰۲۳

 

۱۰ سایت معرفی شده در لیست زیر، اعتبار و جایگاه مناسبی دارند و شهرت خود را از میزان امنیت، رضایت کاربران و کیفیت خدمات خود، بدست آورده‌اند.

  • صرافی بینگ ایکس
  • صرافی والکس
  • صرافی آبان تتر
  • صرافی بیت پین
  • صرافی نیک پرداخت
  • صرافی ایرانیکارت
  • صرافی فرهاد اکسچنج
  • صرافی نوبیتکس
  • صرافی پول نو
  • صرافی پینگی

 

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر یا خارجی ؟

 

صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی معتبر زیادی وجود دارند؛ اما مشکل اصلی استفاده از آن‌ها برای افراد ایرانی اجرای فیلترینگ و منع استفاده از آن‌ها به دلیل مشکلات سیاسی موجود است. با وجود این شرایط هنوز هم امکان دریافت خدمات از برخی از صرافی‌های خارجی وجود دارد و علاوه بر آن برخی از معامله‌گران با استفاده از فیلترشکن یا دیگر ترفندها نسبت به ثبت نام در صرافی‌های مطرح خارجی اقدام می‌کنند. اگر از این دسته از افراد هستید، باید این را در نظر داشته باشید که استفاده از ترفندهای دور زدن تحریم‌ها، خطر بلوکه شدن سرمایه را در پی خواهد داشت.
به دلیل این مشکلات با وجود برخی کاربردهایی که تنها از یک بروکر خارجی می‌توانید انتظار دریافت آن‌ها را داشته باشید، صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند انتخاب امنی باشد. این دسته از صرافی‌ها با دارا بودن مجوز‌های لازم، محیط امن و مورد اعتمادی را برای کاربران خود ایجاد می‌کنند.
برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال، اگر بین ایرانی یا خارجی بودن آن تردید دارید، باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که در طول دریافت خدمات نیاز به پشتیبانی خواهید داشت. پشتیبانی در صرافی ارز دیجیتال خارجی اغلب به زبان انگلیسی انجام شده و در صورت عدم آشنایی با این زبان، کار شما را برای خرید و فروش ارز دیجیتال سخت‌تر خواهد کرد. این در حالی است که در صورت استفاده از صرافی داخلی خدمات پشتیبانی به زبان فارسی بوده و این مسئله کار را برای استفاده از سیستم معاملاتی به نسبت آسانتر خواهد ساخت.
با تمام این تواصیف از مزیت‌هایی که صرافی‌های خارجی به کاربران خود ارائه می‌دهند، نمی‌توان چشم پوشی کرد. معاملات اهرم دار، معاملات فیوچرز، قراردادهای آتی و البته پشتیبانی از تعداد زیادی از رمز ارزها، توسط این بروکرها به کاربران ارائه می‌شود. از طرفی اگر انتخاب شما صرافی ایرانی باشد، می‌توانید واریز و برداشت خود را به صورت ریالی و از طریق درگاه‌های بانکی انجام دهید. این مزیت دردسرهای شارژ حساب کاربری را در حساب بروکر ارز دیجیتال خارجی از بین خواهد برد. البته این مشکل را می‌توانید توسط معاملات تتر یا شارژ ریالی حساب در صرافی ایرانی و خرید رمز ارز و انتقال آن به حساب صرافی خارجی نیز رفع کنید که باز هم نسبت به معاملات ریالی کار را پیچیده‌تر می‌کند.

 

چگونه مطمئن شویم صرافی رمزنگاری قانونی و امن است؟

 

هنگامی که به دنبال یک صرافی رمزنگاری هستید، بیش از هر زمانی باید نگران قانونی بودن انتخاب خود باشید. به عنوان یک معامله‌گر باید به صرافی خود اعتماد کرده و مبلغی را به حساب معاملاتی خود واریز کنید. بنابراین اگر صرافی انتخابی امنیت نداشته باشد، عملا سرمایه خود را در معرض نابودی قرار داده‌اید. به این ترتیب اهمیت زیادی دارد که از وب سایت‌ها و برنامه‌های موبایلی جعلی دوری کنید. تشخیص این مورد شاید سخت باشد. به خصوص که ممکن است پلتفرم کاملا قانونی به نظر برسد. در این شرایط شما باید به دنبال هر نوع غلط املایی در شیوه نگارش آدرس سایت، نام تجاری نا آشنا و جدید باشید. در وب سایت‌ها نیز حتما به دنبال نماد قفل کوچکی در کنار آدرس اینترنتی سایت باشید که نشان دهنده امن بودن ارتباط برقرار شده و استفاده از پروتکل‌های قانونی توسط صرافی است.
در شرایطی که تجارت ارز دیجیتال به دلیل ذات بازارهای مالی و قرار گرفتن در معرض افزایش یا کاهش ناگهانی ارزش رمز ارزها به خودی خود می‌تواند خطرناک باشد، ریسک انتخاب صرافی غیرقانونی می‌تواند استرس فعالیت در این بازار را چندین برابر کند. بنابراین بهتر است تا قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال به خوبی تحقیق کنید و از قدمت و خوش نامی آن اطمینان کسب کنید تا بتوانید با خیالی آسوده معاملات خود را انجام دهید.

 

چگونه یک حساب ارز دیجیتال باز کنیم؟

 

تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار زیاد است و حتی روز به روز به آن‌ها اضافه می‌شود. هر کدام از این صرافی‌ها نیز می‌توانند فرآیند ثبت نام خاص خود را داشته باشند. وابسته به نوع صرافی، برخی از آن‌ها ممکن است برای ثبت نام از شما مدارک هویتی درخواست کرده و حتی نیاز به احراز هویت داشته باشند. اما برخی دیگر ممکن است اجازه ثبت نام بدون احراز هویت یا حتی بدون دریافت اطلاعات هویتی را به کاربران خود بدهند. با این حال، اکثر این پلتفرم‌ها در برخی از بخش‌های ثبت نام با یکدیگر مشترک هستند. به طور کلی برای ثبت نام در پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال، به اطلاعاتی از قبیل نام، تاریخ تولد، شماره تلفن یا آدرس ایمیل، آدرس محل زندگی و ... نیاز دارید. برای احراز هویت نیز اغلب به یک مدرک شناسایی مانند کارت ملی، گواهینامه رانندگی یا گذرنامه و تصویری از خود در زمان در دست داشتن مدارک نیاز دارید. البته همانطور که ذکر شد برخی از صرافی‌ها هیچ اطلاعات هویتی از کاربران دریافت نمی‌کنند.
فرآیند ثبت نام در صرافی‌ها کار سخت و پیچیده‌ای نیست. معمولا با ورود به وب سایت صرافی و هدایت شدن به صفحه ثبت نام، اطلاعات شخصی شما دریافت می‌شود. پس از آن یک ایمیل به آدرسی که ثبت کرده‌اید ارسال شده که از شما تایید آدرس را درخواست می‌کند. اگر نیاز به احراز هویت باشد، باید به شیوه مشخص شده با در دست داشتن مدارک هویتی از خود تصویری تهیه کرده و در قسمت مشخص شده آپلود کنید.
پس از انجام مراحل ثبت نام و تکمیل اطلاعات، می‌توانید از قسمت مربوطه وجه مورد نظر را به حساب کاربری خود برای خرید و فروش ارز دیجیتال واریز کنید. اگر از صرافی‌های ایرانی استفاده می‌کنید، می‌توانید با کارت اعتباری حساب کاربری خود را ریالی شارژ کرده و به طور مستقیم درخواست خرید ارز دیجیتال را ثبت کنید.

 

نحوه انتخاب صرافی ارز دیجیتال

 

برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال باید به موارد به خصوصی توجه کنید. مواردی مانند امنیت، حجم معاملات، پشتیبانی از تعداد زیادی از رمز ارزها و ... در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارند. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد:

 

امنیت

 

بازار ارزهای دیجیتال بسیار بزرگ است و روز به روز به طرفداران آن اضافه می‌شود. با محبوب‌تر شدن و ارزشمندی بیشتر این بازار، سرقت سکه‌های دیجیتال به هدفی بزرگ برای هکرها تبدیل شده است. به همین دلیل برخی از صرافی‌ها وعده پرداخت سکه‌های دیجیتالی را به کاربرانی که از آن‌ها سرقت شود، می‌دهند. با وجود چنین بیمه‌ای از طرف صرافی، هنوز هم خطر سرقت دارایی دیجیتال می‌تواند بسیارآزاد دهنده باشد. بنابراین در وهله اول برای انتخاب صرافی مطمئن شوید که صرافی دارایی‌های کاربران خود را در کیف پول‌های سرد نگهداری کرده و از قابلیت احراز هویت و قفل دو مرحله‌ای پشتیبانی کند.
از آنجایی که در این بازار دیجیتال خطر هک همواره وجود خواهد داشت، به نظر بهتر است تا ریسک خود را با پخش کردن دارایی خود روی چند صرافی کریپتوکارنسی کاهش دهید. از طرفی می‌توانید با انتقال دارایی‌های دیجیتال خود به یک کیف پول سرد که ایمنی بیشتری دارد، ریسک موجود را بسیار کمتر کنید. کیف پول‌های سرد به اینترنت متصل نیستند و امکان هک را به صفر می‌رسانند. به این دلیل هم به نسبت کیف پول‌های پیش فرض صرافی‌ها، مکان بسیار امن‌تری برای ذخیره رمز ارزها محسوب می‌شوند.

 

تجربه کاربری

 

پلتفرمی که استفاده از آن آسان باشد، همیشه یک امتیاز بزرگ در بین کاربران برای خود ایجاد کرده است. برنامه‌های موبایلی و دسکتاپی ارائه شده توسط صرافی ارز دیجیتالی که طراحی‌های جذابی دارند، بیشتر رضایت کاربران را جلب می‌کنند. در این بین ابزارهای ارائه شده توسط صرافی، به خصوص خدمات متمایزی که تنها توسط یک صرافی ارائه شود، می‌تواند علاقه معامله‌گران را به ثبت نام در آن صرافی افزایش دهد. همچنین محتوای آموزشی و ابزارهای پژوهشی موجود، آپشنی بزرگ برای کاربران محسوب می‌شود. به خصوص که اگر کاربری به تازگی کار در بازار کریپتوکارنسی را شروع کرده و به دنبال منابع آموزشی رایگان باشد، انتخاب صرافی که این خدمات را ارائه می‌کند، برای او مزیتی بزرگ خواهد بود.

 

کارمزد دریافتی

 

کارمزدها همیشه برای سرمایه‌گذاران دغدغه بزرگی محسوب می‌شوند. به خصوص که اگر سرمایه شما زیاد است، کارمزد می‌تواند مبلغ قابل توجهی باشد. به این دلیل اغلب تریدرها به دنبال صرافی هستند که کارمزدهای پایین‌تر یا روش‌هایی مثل کارمزد پله‌ای را برای کاهش هزینه‌ها ارائه می‌کند. البته در این بین باید از کیفیت خدمات صرافی نیز مطمئن شد و تنها به کارمزد کمتر بسنده نکرد.

 

پشتیبانی از رمز ارزهای متنوع

 

تعداد رمز ارزهای پشتیبانی شده توسط یک صرافی را در نظر بگیرید. گاهی پس از خرید یک رمز ارز، علاقه دارید تا آن را به رمز ارز دیگری تبدیل کنید. اگر صرافی انتخابی شما از آن رمز ارز پشتیبانی نکند، نیاز به ثبت نام در صرافی دیگری خواهید داشت. بنابراین بهتر است تا قبل از انتخاب، بررسی کنید که پلتفرم انتخابی شما از کدام رمز ارزها پشتیبانی می‌کند.

 

حجم معاملات

 

اگر در صرافی معامله‌ای انجام نشود، نقد یا تبدیل کردن رمز ارز کار آسوده‌ای نیست. حجم معاملات کافی در مورد رمز ارز‌های شما، اطمینان از نقدینگی ایجاد می‌کند. بنابراین در این شرایط می‌توانید به راحتی رمز ارزهای خود را معامله کنید. علاوه بر این بازار کم حجم ممکن است هزینه فروش بیشتری برای تریدر داشته باشد. اگر حجم معاملات زیاد نباشد، می‌توانید در نهایت با قیمتی بالاتر خرید یا با قیمتی کمتر از آنچه که در بازار موجود است، دارایی خود را به فروش برسانید که در هر دو صورت به نوعی متضرر شده‌اید.

 

دسترسی

 

در برخی از کشورهای خارجی به دلیل مشکلات قانونی و امکان فرار مالیاتی، استفاده از برخی از صرافی‌ها، به خصوص صرافی‌های غیرمتمرکز وجود ندارد. علاوه بر این در برخی از کشورها مانند ایران، ممکن است به دلیل تحریم‌های موجود نیز امکان دسترسی به برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال محدود شده باشد. بنابراین باید قبل از انتخاب، نسبت به امکان دسترسی به صرافی در موقعیت جغرافیایی خود اطمینان کسب کنید. در خصوص مشکل تحریم برای ایرانیان علاقه‌مند به بازار ارزهای دیجیتال، استفاده از صرافی‌های ایرانی می‌تواند مشکلات موجود را حل کند.

جهت مطالعه کامل مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال به وب سایت نظارت مراجعه کنید.

https://www.asianews.ir/u/awy
اخبار مرتبط
کامل‌ترین و بروزترین دوره خصوصی ارز دیجیتال در ایران، ارائه ۱۴ جلسه خصوصی شخصی‌سازی‌شده‌، دوره رایگان آموزش ارز دیجیتال آوانگارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید