صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۶
کد خبر: 15469
گزارشگر: 2
۱۰۶۸
۰
۰
۴
درد پریودی

علت و درمان خونریزی زیاد در پریودی چیست؟

علت و درمان خونریزی زیاد در پریودی چیست؟
خون ریزی زیاد در پریودی یکی از معضلات بزرگ خانم‌ها است که باعث آشفتگی آنها می‌شود. در زمان پریودی معمولا اکثر افراد مقداری خونریزی دارند که طبیعی است اما برخی افراد، خون بسیار زیادی از دست می‌دهند که باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی در زندگی آنها می‌شود. در این مقاله سعی داریم تا در مورد علت این خونریزی بیش‌ازحد، راه‌های درمان آن و همچنین معرفی بهترین دکتر‌های متخصص در این زمینه، صحبت کنیم.

تشخیص میزان خونریزی در پریودی

 

خونریزی شدید یا منوراژی یکی از رایج‌ترین مشکلات خانم‌ها است که باید با آن دست‌وپنجه نرم کنند به‌صورتی که حدود یک‌ سوم افراد به آن مبتلا بوده و درصدد درمان آن هستند. به‌طور معمول خانم‌ها در طول دوره قاعدگی حدود ۴۰ میلی‌لیتر خون از دست می‌دهند اما در نوع شدید این دوره، ممکن است افراد تا ۸۰ میلی‌لیتر خون یعنی ۲ برابر حالت طبیعی، از دست بدهند.
این مشکل باعث می‌شود تا خانوم‌ها مجبور باشند هر چند ساعت به‌طور مرتب پد بهداشتی خود را عوض کنند یا به‌طور همزمان از پد و تامپون استفاده کنند. همچنین خونریزی این افراد همراه با خارج‌شدن لخته های خونی بزرگ است که گاهی کنترل آن مشکل می‌شود.
گاهی افراد نمی‌دانند که آیا واقعا دچار خونریزی شدید هستند یا مقدار خون ازدست‌رفته آنها طبیعی است. برای تشخیص اینکه آیا خون ریزی زیاد در پریودی دارید یا خیر بهتر است توسط یک متخصص زنان ویزیت شوید زیرا مشخص‌کردن این موضوع تنها با معاینه پزشک امکان‌پذیر است.

 

علت خون ریزی زیاد در پریودی

 

اگر دچار این مشکل هستید حتما برای شما این سوال به‌وجود آمده که علت خون ریزی زیاد در پریودی شما چیست؟ برای فهمیدن پاسخ این سوال، ادامه مقاله را از دست ندهید زیرا برخی از دلایل اصلی این مشکل را در ادامه برای شما آورده‌ایم که به شرح زیر هستند:

  • علت منوراژی می‌تواند تخمک‌گذاری نامنظم باشد. نامنظم‌بودن تخمک‌گذاری باعث می‌شود تا پوشش داخلی رحم ضخیم شود و خون‌ریزی شدید رخ دهد. این مشکل معمولا در افرادی که دارای سندرم تخمدان پلی‌کیستیک هستند یا کم‌کاری تیروئید دارند و همچنین در دوران بلوغ و یائسگی شایع است.
  • نقص در سیستم انعقادی نیز باعث می‌شود تا میزان خون‌ریزی کنترل نشود. بیماری‌ ون‌ویلبراند و مصرف داروهایی مانند وارفارین می‌تواند موجب مشکل در سیستم انعقادی شود و میزان خون‌ریزی را افزایش دهد.
  • سرطان اندومتر رحم از دیگر عوامل تأثیرگذار بر خون ریزی زیاد در پریودی است و معمولا در زنانی که دوره یائسگی را می‌گذرانند به‌وجود می‌آید.
  • گسترش یافت داخلی رحم به داخل بافت آن یا به خارج از رحم باعث ایجاد خونریزی شدید و دردناک می‌شود و دوران قاعدگی را طاقت‌فرسا می‌کند.
  • همچنین ممکن است درطول رابطه جنسی، عفونت و آلودگی‌هایی وارد بدن شما شده باشد که این عفونت‌های منتقل‌شده می‌تواند باعث خونریزی شدید در پریودی شود.
  • یکی دیگر از علت‌هایی که باعث این مشکل می‌شود مصرفی برخی داروهای خاص است که به‌دلیل وجود ترکیباتی در آنها باعث تغییر در بدن می‌شود و خون‌ریزی شدید ایجاد می‌کند.

درمان درد پریودی

درمان خون ریزی زیاد در پریودی

 

برای بهبود خون‌ریزی‌های شدید پریودی لازم است تا در وهله اول علت آن را مشخص کنید. برای این کار باید به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و موضوع را با او درمیان بگذارید. پس از آن پزشک مورد نظر با انجام آزمایش‌های مختلف به علت پدیدآورنده مشکل پی می‌برد و می‌تواند راه درمان آن را بیابد.
خط اول درمان خون ریزی زیاد در پریودی، دارو است که پس از بررسی آزمایش‌ها توسط پزشک برای فرد تجویز می‌شود. این داروها می‌توانند شامل قرص‌هایی مانند ایبوپروفن، فولیک‌اسید و آهن باشند که از شدت خونریزی در دوران قاعدگی می‌کاهند.
یک ابزار به نام آی‌یو‌دی وجود دارد که به درون رحم فرد دارو تزریق می‌کند و به این ترتیب باعث نظم‌دهی به پریود و کاهش خون‌ریزی می‌شود. هورمون‌درمانی نیز برای افرادی که از اختلالات هورمونی رنج می‌برند بسیار موثر است.‌ گاهی تنها دلیل خون‌ریزی شدید، اختلال در هورمون‌ها است بنابراین، می‌توان با مصرف مکمل‌های هورمونی این مشکل را حل کرده و درنتیجه باعث کاهش خونریزی شوید.
گاهی مصرف دارو و تزریق هورمون منجر به کاهش خون‌ریزی نمی‌شود. در این صورت می‌توان از روش‌های جراحی برای درمان این مشکل استفاده کرد. این روش‌ها شامل تراشیدن بافت D&C، ابلیشن آندومتر و رزکسیون، هیستروسکوپی هستند که هر کدام روندی متفاوت از دیگری دارند اما به‌طور کلی باعث درمان مشکل خون‌ریزی زیاد در افراد می‌شوند.

 

معرفی پزشک زنان خوب

 

پس از بررسی راه‌های درمان و علت‌های ایجاد مشکل خون ریزی زیاد در پریودی، لازم است تا یک پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه بیابید تا بتوانید با خیال راحت روند درمان خود را به دست او بسپارید. در این بخش به معرفی یک پزشک زنان خوب می‌پردازیم.
در هر شهری که ساکن باشید قطعا پزشکان متخصص زیادی وجود دارند اما شناسایی و انتخاب از میان آنها دشوار است. یکی از روش‌های شناسایی پزشکان، وب‌سایت اینترنتی دکترتو است. شما می‌توانید با مراجعه به این وب‌سایت، دکتر زنان اهواز، زاهدان، قم و دیگر شهرها مشاهده کنید.
با سرچ عبارت دکتر زنان زاهدان در این سایت می‌توانید تمام دکترهای موجود در زاهدان را مشاهده کرده و از میان آنها بهترین دکتر را براساس نظرات مراجعان انتخاب کنید تا روند درمان شما طی شود.
همچنین اگر ساکن شهر قم هستید با جست‌وجوی عبارت دکتر زنان قم می‌توانید برای دریافت نوبت آنلاین یا حضوری با پزشکان متخصص زنان در قم، اقدام کرده و مشکل خون‌ریزی خود را رفع کنید.

 

جمع‌بندی

 

نکات مهم درخصوص خون ریزی زیاد در پریودی را برای شما بازگو کردیم. همچنین روش تشخیص، علت و راه‌های درمانی را برای ام پیشنهاد دادیم بنابراین، می‌توانید باتوجه به موارد گفته‌شده برای درمان خود اقدام کنید.
همان‌طور که گفته‌شد در هر شهری که ساکن هستید می‌توانید در سایت دکترتو، پزشکان مجربی که در شهرتان، مطب دارند را مشاهده کرده و برای دریافت نوبت حضوری یا آنلاین در این سایت اقدام کنید.
سایت دکترتو شرایطی را فراهم آورده تا بتوانید آدرس مطب و شماره تلفن پزشک متخصص خود را بیابید و برای دریافت نوبت مراجعه، به‌صورت حضوری اقدام کنید یا بدون ساعت‌های طولانی انتظار در مطب، به‌صورت آنلاین، نوبت ویزیت را با دکتر مورد نظر خود دریافت کنید.

https://www.asianews.ir/u/awz
اخبار مرتبط
در این مقاله به بررسی خواص زعفران برای دوران قاعدگی می پردازیم و در ادامه نحوه و نکات دم کردن چای زعفران را برای نتیجه مطلوب و پریود شدن آورده‌ایم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات كاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید