صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
کد خبر: 15484
گزارشگر: 213
۲۴۳۵
۰
۰
۳
ایده های برای رهایی از بیماری ها

رابطه مصرف قهوه و استامینوفن با سلامتی

رابطه مصرف قهوه و استامینوفن با سلامتی
برخی مواد غذایی و داروها سبب بهبود سلامت می‌شوند و در مقابل برخی به آن آسیب می‌رسانند.

به گزارش آسیانیوز، برخی مواد غذایی وجود دارند که باعث بهبود سلامت می‌شوند و در مقابل برخی به آن آسیب می‌رسانند.

الکساندر میاسنیکوف، متخصص تغذیه روس، موادی غذایی را نام برده است که مصرف برخی از آن‌ها به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند و در مقابل برخی به آن آسیب می‌زنند.

میاسنیکوف اشاره می‌کند که بسیاری از مطالعات علمی ثابت کرده اند قهوه بهترین ماده مفید برای کبد است.

او افزود: قهوه برای سلامت کبد مفید است؛ مخصوصاً اگر انسان مبتلا به هپاتیت باشد. به گونه‌ای که اگر به کبد آسیبی وارد شود، قهوه از تبدیل آن به سیروز و تبدیل سیروز به سرطان کبد جلوگیری می‌کند.

این پزشک متخصص با اشاره به این که مصرف تعدادی از دارو‌ها به کبد آسیب می‌زنند، به توضیح در مورد خطرناک‌ترین دارو در این زمینه پرداخت و گفت: همه ما این دارو را مصرف می‌کنیم، هرچند که عامل نیمی از موارد نکروز کشنده کبد است. این دارو پاراستامول ( استامینوفن) است که مصرف بیش از حد آن منجر به مسمومیت کبدی می‌شود؛ بنابراین همه شما به یاد داشته باشید که دوز روزانه این دارو نباید از چهار گرم بیشتر شود.

----------

بیشتر بخوانید

فرق بین سیگار و ویپ چیست؟ مزایای ویپ نسبت به سیگار سنتی و آثار مثبت آن بر روی سلامتی

---------------------------------------
میاسنیکوف اضافه کرد: هرگز توصیه نمی‌شود سردرد ناشی از مسمومیت خصوصا با الکل را با مصرف پاراستامول درمان کنند. در واقع این کار ضربه مضاعفی به کبد وارد می‌کند و می‌تواند عواقب بسیار خطرناکی داشته باشد.

او تاکید کرد که پاراستامول به طور کلی یک داروی بی خطر و غیر خطرناک است. با این حال، هنگام تجویز آن به کودکان باید با احتیاط مصرف شود؛ زیرا پودر‌های ضد سرماخوردگی برای کودکان معمولاً حاوی پاراستامول نیز هستند.(بهداشت نیوز)


https://www.asianews.ir/u/axe
اخبار مرتبط
آنچه می‌خورید می‌تواند به‌شدت بر بسیاری از ابعاد سلامتی شما از جمله خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان تاثیر بگذارد. علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند احتمال ابتلا به سرطان به‌ویژه می‌تواند تحت تاثیر رژیم غذایی قرار بگیرد. بسیاری از غذاها دارای ترکیبات بسیار مفیدی هستند که می‌توانند به کاهش رشد سرطان کمک کنند. در ادامه با این غذاها آشنا می‌شوید.
بر اساس نتایج یک مطالعه‌ جدید بوی ماشین نو خطرات جدی برای سرطان دارد.
سیگار و ویپ هر دو دستگاه‌های تنفسی هستند که برای مصرف نیکوتین به کار می‌روند، اما از لحاظ مکانیزم عملکرد، مواد مصرفی و تاثیرات بر روی سلامتی، آن‌ها با هم تفاوت دارند. سیگار دارای ترکیباتی است که در حالت سوختن آن‌ها، دودی به وجود می‌آید که برای تنفس کردن بسیار مضر است، در حالی که ویپ از طریق بخاری است که مایعاتی که نیکوتین در آن حل شده است، به بخار در می‌آید و توسط کاربر تنفس می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید