صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۷
کد خبر: 15528
گزارشگر: 2
۷۰۴
۰
۰
۲
یک دیوار جدا کننده

کاربردهای پارتیشن ثابت در تفکیک فضاها

کاربردهای پارتیشن ثابت در تفکیک فضاها
امروزه یکی از مواردی که در بسیاری از طراحی‌‌های داخلی مشاهده می‌شود، پارتیشن‌ها به خصوص پارتیشن‌های ثابت است. پارتیشن‌ها به مانند یک دیوار جدا کننده عمل می‌کنند و شما می‌توانید به راحتی به وسیله آن یک فضا را به چندین قسمت دلخواه تبدیل کنید. در واقع با وجود پارتیشن‌های ثابت می‌توانید در مکان‌هایی مانند ادارات، خانه‌ها، واحدهایی مانند هتل‌ها، سالن‌ها و بسیاری از موارد دیگر در کنار زیبایی بخشی به دیزاین محیط، فضاهای مورد نیاز خود را ایجاد کنید.

ارتیشن‌ها از تنوع رنگ و شکل بسیار بالایی برخوردار هستند و افراد با وجود هر سلیقه‌ای که دارند می‌توانند به راحتی پارتیشن مورد نظر خود را انتخاب کنند. کاربرد پارتیشن‌های ثابت بسیار زیاد است اما در ادامه قصد داریم به برخی از اصلی‌ترین کاربردهای آن اشاره کنیم. اگر علاقه‌مند به خرید پارتیشن ثابت هستید، اما اطلاعی از کاربردهای آن ندارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

پارتیشن‌های ثابت اداری

 

با کمک پارتیشن‌ها، علاوه بر تفکیک قسمت‌هایی در خانه‌ها یا آپارتمان‌های مسکونی، می‌توان محیط‌های تجاری را نیز تفکیک کرد. یکی از مهم‌ترین کاربرد پارتیشن‌های ثابت، استفاده از آن‌ها در طراحی داخلی ساختمان‌های اداری است. پارتیشن‌های ثابت با قرار گرفتن در فضاهای اداری این امکان را به افراد می‌دهند که از کوچک‌ترین فضاها استفاده بهینه داشته باشند.

در واقع با نصب این محصولات دیگر نیازی به اجاره یا خرید مکان‌های بسیار بزرگ نیست و می‌توان با کمک پارتیشن ثابت به محیط‌های کوچک آنچنان نظم بخشید که فضای کافی برای انجام تمامی امور ایجاد شود.
از دیگر مزایای استفاده از این محصولات در محیط‌های اداری می‌توان به تمرکز بیشتر کارمندان اشاره کرد. هنگامی قسمت‌های مختلف از هم جدا شوند، کارمندان از سروصدای زیاد و رفت‌وآمد افراد دور می‌مانند و به راحتی می‌توانند بر روی کار خود تمرکز داشته باشند.
از طرفی دیگر با جداسازی یک مکان با کمک پارتیشن، امکان برگزاری جلسات خصوصی ایجاد می‌شود. شما می‌توانید برای چنین محیط‌هایی از پارتیشن‌های تمام ام دی اف یا پارتیشن‌های ترکیبی از ام دی اف و شیشه استفاده کنید. هر دوی این موارد جلوه ویژه‌ای به محیط اطراف خود می‌بخشد.

 

پارتیشن‌های ثابت سالن‌های زیبایی

 

پارتیشن بندی سالن زیبایی یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیر‌های سالن است. با کمک پارتیشن‌های ثابت می‌توانید فضای کافی برای لاین‌های مختلف زیبایی مانند لاین کاشت و ژلیش ناخن، رنگ مو، میکاپ، پاکسازی صورت و بسیاری از موارد دیگر ایجاد کنید.
از طرفی دیگر یکی از فاکتورهای مهم در سالن‌های زیبایی، دکوراسیون داخلی آن‌است. اگر دکوراسیون داخلی شیک و مناسب باشد، مشتریان بسیار راحت‌تر با محیط ارتباط برقرار می‌کنند و حس گرما و صمیمت از محیط به آن‌ها انتقال پیدا می‌کند. با توجه به این نکته، در نظر داشته باشید مشتری وارد سالن زیبایی می‌شود که تمامی لاین‌ها را بدون پارتیشن بندی در یک مکان کنار هم قرار گرفتند، با وجود سروصدای لاین‌های مختلف و هرج‌و‌مرجی که ایجاد می‌شود، مشتری حس خوبی از محیط نمی‌گیرد.
با پارتیشن بندی درست نه تنها دکوراسیون داخلی شیک می‌شود بلکه به مشتریان شما حس راحتی و آرامش انتقال پیدا می‌کند. بنابراین اگر مدیریت یک سالن را به عهده دارید، بهتر است هر چه سریع‌تر این محصولات را با توجه به سلیقه و رنگ دلخواه خود با کمترین هزینه سفارش دهید.

 

پارتیشن‌های ثابت مطب‌های پزشکی

 

یکی دیگر از کاربردهای پارتیشن ثابت، قرارگیری آن‌ها در محیط‌ مطب‌های پزشکی است. محیط مطب پزشکان، باید به گونه‌ای باشد که به بیماران علاوه بر حس گرما و صمیمت، حس امنیت نیز منتقل شود. به طور مثال در مطب‌های دندان پزشکی اگر مکان معالجه از دیگر قسمت‌ها تفکیک نشود، ممکن است به بیماران حس خوبی منتقل نشود و به دلیل عدم حفظ حریم خصوصی آن‌ها، آن مطب را دیگر برای معالجه انتخاب نکنند.
از آنجا که تغییر دکوراسیون معمولا نیاز به هزینه بسیار زیادی دارد، شما می‌توانید این کار را به راحتی با پارتیشن‌‌ بندی مطب دندانپزشکی انجام دهید. با اینکار حتی می‌توان در یک مکان واحد، چندین پزشک مشغول معالجه شوند بدون آن که سروصدای زیاد و تداخل ایجاد شود. در نظر داشته باشید که موارد بالا تنها نمونه‌هایی از کاربرد پارتیشن‌های ثابت یا همان دیوارهای جدا کننده هستند و کاربرد این محصولات در مکان‌های مختلف بسیار زیاد است.

 

جمع بندی

 

با روی کار آمدن پارتیشن‌های ثابت می‌توان به راحتی به بسیاری از مکان‌های تجاری یا مسکونی نظم کافی بخشید و از بیهوده‌ترین مکان‌ها بهترین استفاده را برد. پارتیشن‌های ثابت، در واقع نوعی جدا کننده هستند که به کمک پیچ به زمین متصل می‌شوند و امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد. البته در نظر داشته باشید که در صورت جابه‌جایی محیط شما می‌توانید این پارتیشن‌ها را به کمک متخصصان این امر به راحتی جابه‌جا کنید.
پارتیشن‌های ثابت علاوه بر تفکیک محیط به زیبایی دوچندان دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلف کمک شایانی می‌کند. آنچنان این محصولات در دکوراسیون داخلی تاثیرگذار هستند که بیشتر طراحان دکوراسیون در پروژه‌های خود از این موارد استفاده می‌کنند.
در نظر داشته باشید که پارتیشن‌های ثابت محصولاتی با طول عمر بسیار بالا هستند و در برابر مواردی مانند تغییرات دمایی، رطوبت، ضربه و فشار، تغییر رنگ، حشرات، حریق و موارد دیگر مقاومت بسیار بالایی دارند. استفاده از این محصولات حتی از نظر اقتصادی نیز به صرفه می‌باشد. همانطور که اشاره شد پارتیشن‌های ثابت به صورت تمام ام دی اف یا ترکیب ام دی اف و شیشه هستند.

https://www.asianews.ir/u/aym
اخبار مرتبط
امروزه در شهرهای صنعتی و بزرگ ایران، با پدیده‌ی انفجار جمعیت مواجه هستیم. بطوری که فضای کافی برای فعالیت‌های حرفه‌ای و شخصی افراد وجود نداشته و هنر و خلاقیت در استفاده از فضاهای محدود به صورت دسته‌جمعی و گروهی بیش از پیش احساس می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید