صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۳
کد خبر: 15566
گزارشگر: 2
۷۳۱
۰
۰
۱
معرفی کامل گوگل دیسکاور

همه چیز در مورد گوگل دیسکاور

همه چیز در مورد گوگل دیسکاور
ما در این مقاله قصد داریم که ابتدا به معرفی کامل گوگل دیسکاور بپردازیم و بعد از آن سراغ راه‌های ورود به گوگل دیسکاور و اندازه‌گیری میزان ترافیک ورودی از آن خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

حتما شما هم در زمان کار کردن با برنامه گوگل یا مرورگر کروم این شرکت روی گوشی‌های هوشمند، با قسمتی مواجه شده‌اید که توصیه‌های محتوایی جذابی را به شما نشان می‌دهد.
این قسمت در گذشته با نام گوگل فید شناخته می‌شد و گوگل با ایجاد تغییراتی در سیستم توصیه محتوایی آن، تصمیم گرفت تا نامش را هم به گوگل دیسکاور تغییر دهد. با گشت‌وگذاری در این قسمت، حتما متوجه خواهید شد که بیشتر محتوایی که به شما نمایش می‌دهد، دقیقا همان چیزهایی هستند که به آن‌ها علاقه دارید و در سطح اینترنت دنبالشان می‌کنید.
ما در این مقاله قصد داریم که ابتدا به معرفی کامل گوگل دیسکاور بپردازیم و بعد از آن سراغ راه‌های ورود به گوگل دیسکاور و اندازه‌گیری میزان ترافیک ورودی از آن خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

 

گوگل دیسکاور چیست و نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟

 

زمانی که برای اولین‌بار گوگل از قسمت فید مرورگر خود رونمایی کرد، هیچ‌گاه انتظار چنین حجمی از استقبال را نداشت. با پیشرفت روزافزون گوگل فید و ایجاد تغییراتی مثبت در آن، ما شاهد تولد گوگل دیسکاور بودیم که جریانی مداوم از اخبار، مقالات، ویدیوها و سایر محتوای آنلاین را براساس علایق کاربر نشان می‌داد.
گوگل دیسکاور با بهره بردن از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل عوامل مختلفی از جمله تاریخچه جستجوی کاربر، موقعیت مکانی، برنامه‌های مورد استفاده و تعامل با سرویس‌های گوگل، تلاش می‌کند تا محتوایی مرتبط و در زمان صحیح را به شما ارائه دهد.
توصیه‌های محتوایی گوگل دیسکاور طیف گسترده‌ای از موضوعات، مانند اخبار، ورزش، سرگرمی، فناوری و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. گوگل این امکان را فراهم آورده تا کاربران بااستفاده‌از تنظیمات این برنامه و همچنین ارائه بازخوردهایشان به هر محتوای توصیه شده، صفحه دیسکاور خود را اصلاح کنند.

 

راه های ورود به گوگل دیسکاور چیست؟

سرچ کنسول چیست


گوگل دیسکاور پلتفرمی نیست که صاحبان وب‌سایت‌ها بتوانند مستقیما محتوای خود را در داخل آن قرار دهند؛ در عوض، الگوریتم‌های گوگل به‌صورتی کاملا خودکار در صفحات مختلف وب‌سایت‌ها در سراسر اینترنت می‌گردند و محتوای موجود در آن‌‌ها فهرست‌بندی می‌کنند.
این فهرست‌بندی در نهایت به گوگل کمک خواهد کرد تا محتوای موردعلاقه هر کاربر را برای او به‌نمایش بگذارد. البته، در سال‌های اخیر یک‌سری از روش‌ها کشف شده‌اند که می‌توان با پیاده‌‌سازی آن‌ها، احتمال نمایش محتوای وب‌سایت خود در گوگل دیسکاور را بالاتر برد. این روش‌ها عبارتند از:

  1. ایجاد محتوای باکیفیت: در مرحله اول به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید؛ چرا که گوگل دیسکاور روی این موضوع بسیار حساس است.
  2. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا همان SEO: اگر شما بتوانید سایت خود را برای موتورهای جستجو به‌صورتی عالی بهینه کنید، آن‌ها هم می‌توانند با سرعت بیشتری سایت شما را پیدا و در آن جستجو کنند و به این ترتیب احتمال حضورتان در گوگل دیسکاور هم افزایش پیدا خواهد کرد.
  3. افزایش تعامل با کاربران: اگر شما بتوانید تعامل خود با کاربران‌تان را افزایش دهید، گوگل متوجه ارزشمند بودن محتوای شما خواهد شد و احتمالا به دیگر کاربران هم بااستفاده‌از دیسکاور نشان خواهد داد.
  4. استفاده از سایت مپ: سایت مپ‌ها یکی از بهترین کمک‌ها به موتورهای جستجو، از جمله گوگل، هستند تا ساختار و محتوای وب‌سایت شما را بهتر درک کنند. سات مپ به‌صورت مستقیم روی گوگل دیسکاور تاثیری نمی‌گذارد، اما اگر آن را در داخل robots.txt قرار بدید، احتمال این موضوع که در گوگل دیسکاور حضور داشته باشید، افزایش پیدا می‌کند. اگر با سوال robots.txt چیست مواجه هستید می توانید از مقالات موجود در اینترنت در این باره کسب اطلاعات نمایید.

 

چگونه میزان ورودی گوگل دیسکاور را اندازه‌گیری کنیم؟

 

اندازه‌گیری تاثیر خاص گوگل دیسکاور بر ترافیک وب‌سایت شما می‌تواند نسبتا چالش برانگیز باشد؛ چرا که این شرکت هیچ داده جداگانه‌ای را به‌صورتی خاص برای دیسکاور ارائه نمی‌دهد.
با این حال، روش‌های گوناگونی وجود دارد که شما می‌توانید بااستفاده‌از آن‌ها، اطلاعاتی در مورد ترافیک کلی و تعاملی که از طریق گوگل دیسکاور به‌دست آورده‌اید را اندازه‌گیری کنید. یکی از مهم‌ترین راه‌ها، استفاده از سرچ کنسول است.
اگر محتوایی از سایت شما به گوگل دیسکاور راه پیدا کند بعد از ورود به سرچ کنسول خواهید دید که یک قسمت discover در بخش performance اضافه می شود که نشان میدهد چه میزان کلیک، ایمپرشن و چه صفحاتی در دیسکاور دیده شده است.

 

جمع‌بندی

 

ما در این مقاله به‌صورتی کامل به گوگل دیسکاور پرداختیم و به شما گفتیم که چه عواملی می‌تواند در ورود محتوای موجود در وب‌سایت‌تان به گوگل دیسکاور تاثیر داشته باشد.
همچنین متوجه شدید که روش خاصی برای اندازه‌گیری دقیق میزان ترافیک ورودی از گوگل دیسکاور وجود ندارد، اما می‌توانید ابزار کارآمدی مانند سرچ کنسول گوگل را به‌کار بگیرید تا احتمال حضورتان در دیسکاور هم افزایش پیدا کند.
آیا شما روش دیگری برای ورود محتوای وب‌سایت‌ها به گوگل دیسکاور می‌شناسید؟

https://www.asianews.ir/u/azo
اخبار مرتبط
رقص گوگل چیست ؟ شاید این سوال را هنگامی که برای اولین بار می شنوید کمی متعجب شوید و بگویید مگر گوگل نیز می رقصد. در حقیقت اصطلاح گوگل دنس یک نوع روش و تکنیک گوگل برای رتبه بندی است . برای مثال شما به یک شرکت برای استخدام مراجعه می کنید و همزمان ۱۰ متقاضی دیگر نیز مانند شما برای استخدام آمده اند. اگر ۳ نفر از شما واجد شرایط باشند چگونه آن شرکت می تواند از شما یک نفر را انتخاب کند؟ شاید بشه یه پارتی بازی ریزی کرد اما اگر ریس شرکت آشنا نباشه چی ؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید