صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۵
کد خبر: 15576
گزارشگر: 2
۷۲۵
۰
۰
۱
درب‌های اتوماتیک فریم‌لس

انواع درب اتوماتیک شیشه ‌ای بدون فریم

انواع درب اتوماتیک شیشه ‌ای بدون فریم
در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم ضمن آشنایی کامل شما با درب‌های اتوماتیک فریم‌لس، اطلاعاتی جزئی درمورد درب‌های اتوماتیک فریم‌دار هم در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید!

یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها به‌عنوان درب ساختمان، استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای است. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، چشم‌انداز زیبایی از نمای داخلی ساختمان در اختیار بیننده قرار داده و جذابیت ساختمان را چندین برابر می‌کنند. اهمیتی ندارد که فضای موردنظر برای نصب درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای چقدر باشد، چراکه این مدل درب‌ها دارای انواع گوناگونی بوده و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بتوانید بهترین استفاده را از محیط داشته باشید. به‌طورکلی امروزه می‌توان درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک را به دو دسته درب اتوماتیک شیشه ‌ای بدون فریم و درب اتوماتیک شیشه‌ای فریم‌دار تقسیم‌بندی کرد. ما در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم ضمن آشنایی کامل شما با درب‌های اتوماتیک فریم‌لس، اطلاعاتی جزئی درمورد درب‌های اتوماتیک فریم‌دار هم در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید!

 

آشنایی با درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای

 

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای قابلیت‌های زیادی دارند و می‌توان از آن‌های برای محیط‌هایی عمومی مانند ادارات، شرکت‌ها، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و مراکز توان بخشی، ساختمان‌های نمایشگاهی و سالن‌های کنفراس استفاده کرد. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای جذابیت خاصی به محیط بخشیده و رفت‌وآمد افراد به محیط را هم راحت‌تر می‌کنند. این درب‌ها با استفاده از فناوری‌های نوینی مانند حسگر مادون قرمز، حرکت‌هایی که در محیط رخ می‌دهد را تشخیص داده و درنهایت به باز شدن ورودی منجر می‌شوند. بهتر است برای مراکزی که رفت‌وآمد در آن‌ها زیاد است یا مراکزی‌ که در نزدیکی پیاده‌روها قرار دارند، از حسگرهایی در کف استفاده کرد. این مدل حسگرها در صورت احساس وزن فرد، ورودی را باز می‌کنند. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به دو صورت فریم‌دار و بدون فریم تولید می‌شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

درب اتوماتیک شیشه ‌ای بدون فریم

 

درب اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم همان‌طور که از نامشان پیدا است، فاقد چارچوب هستند. درواقع در این مدل درب‌ها در اطراف شیشه هیچ‌گونه فریم یا چارچوبی وجود ندارد و هنگام ساخت آن‌ها تولیدکنندگان از شیشه‌های سکوریت بسیار باکیفیت استفاده می‌کنند. شیشه‌های سکوریت در این مدل از درب‌های شیشه‌ای، به غلتک‌های متحرکی که در قسمت اپراتورها وجود دارد نصب می‌شوند. برای جلوگیری از انتقال تکانه در سازهٔ اصلی، درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم را از بالا و پایین مهار می‌کنند. این مدل از درب‌های اتوماتیکی را می‌توان در محیط‌های تجاری، راهروهای فرار اضطراری، هتل‌ها، بالکن‌ها، فروشگاه‌های مختلف لوازم خانگی، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فرودگاه‌ها و کلینیک‌های درمانی مورد استفاده قرار داد.

درب‌های شیشه‌ای اتوماتیکی بدون فریم را معمولاً با چسب‌های سیلیکونی یا پلی‌اورتان درزگیری می‌کنند. ضمن این‌که معمولاً در ساخت این مدل از درب‌ها، فناوری‌های نوینی که ریزپردازنده‌‌های دیجیتالی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل ریزپردازنده‌ها در شرایط آب‌وهوایی مختلف عملکردهای متفاوتی دارند. برای مثال، می‌توان ویژ‌گی‌هایی همچون ترمزگیری آن‌ها را با توجه به شرایط آب‌وهوایی کنترل و تنظیم کرد. زمانی که درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بسته شوند، ریزپردازنده‌های ADI به باز و بسته کردن مجدد آن کمک می‌کنند. به عبارت ساده‌تر، سلول‌های نوری ایمنی در این مدل از درب‌ها به شکل فتوالکتریک وجود داشته و با قطع جریان برق، باعث از کار افتادن عملکرد درب ورودی می‌شوند.
واحد کنترل هم برای کنترل و مدیریت درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک ایجاد شده‌است، درواقع چندین حالت برای برنامه‌ریزی درب اتوماتیک شیشه ‌ای بدون فریم وجود دارد. این برنامه‌ها به کنترل ups داخلی و مدیریت درب‌ها کمک می‌کنند.

 

آشنایی با درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فریم‌دار

 

درب‌های اتوماتیک فریم‌دار شبیه درب‌های اتوماتیک بدون فریم هستند، با این تفاوت که این مدل از درب‌ها دارای فریم یا چارچوب بوده و در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. ازجمله محبوب‌ترین درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فریم‌دار می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • درب اتوماتیک تلسکوپی


    یکی از نمونه درب‌های شیشه‌ای بسیار پرطرفدار، درب‌های تلسکوپی هستند. این مدل درب‌ها دارای یک یا دو لت بوده و در نمونه‌های دولتی، دو لنگهٔ درب ثابت نگه داشته شده و درب‌ها از طرفین باز می‌شوند؛ اما در نمونه‌های یک‌لتی، درب اتوماتیک تلسکوپی تنها یک لنگه درب ثابت داشته و درب از یک سو باز می‌شود. امروزه از این مدل درب‌ها به‌صورت سه‌لتی هم استفاده می‌کنند.
  • درب اتوماتیک لولایی شیشه ای


    این مدل درب‌ها به درب‌های لولایی که در قدیم استفاده می‌شد شبیه هستند. با این حال امروزه در ساخت درب اتوماتیک لولایی شیشه ای از فناوری‌های نوین و انرژی الکتریکی برای باز و بسته شدن درب‌ کمک می‌گیرند. درب‌های لولایی بسیار ظرف هستند و می‌توان در ساختمان‌های مختلف برای برقرار سکوت و آرامش از این مدل درب‌ها کمک گرفت. ضمن این‌که مدل‌های قدیمی درب‌های شیشه‌ای لولایی‌دار را می‌توان به مدل‌های برقی ارتقا داد.

درب اتوماتیک تلسکوپی

بررسی ویژگی‌های امنیتی درب اتوماتیک شیشه ‌ای بدون فریم

 

درب‌های شیشه‌ای بدون فریم اتوماتیک از نظر امنیتی بسیار پیشرفته هستند و از ویژگی‌های زیر برخوردارند:

  • برق اضطراری: درب‌های شیشه‌ای دارای برق پشتیبان برای خروج اضطراری هستند.
  • سرعت بالای باز شدن درب‌ها: دسترسی ساده و امنیت بهینه در صورت استفاده از این مدل درب‌ها برای کاربران آن فراهم خواهد شد.
  • برخورداری از سخت‌افزار پیشرفته: سخت‌افزار به‌کاررفته در ساخت این مدل از درب‌های اتوماتیک، مطابق با شرایط جوی محیط صورت می‌گیرد.
  • کنترل ورود و خروج: درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم را می‌توان به‌گونه‌ای تنظیم کرد که تنها اجازهٔ ورود یا فقط خروج را به افراد بدهند.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ‌ای بدون فریم

 

علاوه‌بر این‌که درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای دارای ویژگی‌های امنیتی فوق هستند، از مزایای دیگری هم برخوردارند. برخی از این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌اند.
  • عایق‌های خوبی برای انرژی سرمایشی و گرمایشی هستند.
  • برای فضاهای بسیار کوچک مناسب‌اند.
  • استانداردهای ایمنی فوق‌العاده‌ای دارند.
  • از طراحی شیک و جذابی برخوردارند.
  • در طراحی آن‌ها از درایورهای نیرومندی استفاده شده که قادر به حرکت درب‌های سنگین هستند.

 

ایراداتی که در درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک بدون فریم رخ می‌دهد

 

برخی از ایرادات رایجی‌ که ممکن است گاهی در درب‌‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدون فریم رخ دهد شامل موارد زیر هستند:

  • خراب شدن چشمی که به عدم صدور فرمان برای باز و بسته شدن درب توسط موتور منجر می‌گردد.
  • خراب شدن ریموت.
  • خراب شدن سنسورها؛ برخی مواقع سنسورها بسیار حساس شده و بدون دلیل بازوبسته می‌شوند. این مسئله درنهایت می‌تواند به قطعات دیگر هم آسیب برساند.
  • خرابی هنگر.

درب اتوماتیک شیشه ‌ای بدون فریم

جمع‌بندی

 

در این مطلب ما سعی داشتیم شما را با درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای آشنا سازیم، همان‌طور که دریافتید، این مدل درب‌ها به دو دسته درب اتوماتیک شیشه ‌ای بدون فریم و فریم‌دار دسته‌بندی می‌شوند و دارای ویژگی‌های امنیتی و مزایای بسیار زیادی هستند.

https://www.asianews.ir/u/azy
اخبار مرتبط
درب اتوماتیک، دربی است که برای باز و بسته شدن از سیستم اتوماتیک استفاده می‌کند و نیازی به دستی کردن آن نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید