صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۵
کد خبر: 15634
گزارشگر: 2
۸۰۷
۰
۰
۳
مرکز درمانی

خدمات درمانگاه تخصصی داخلی ظفرآریا

خدمات درمانگاه تخصصی داخلی ظفرآریا
در این مقاله تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را درمورد مراکز درمانی و خدماتی که ارائه می‌دهند در اختیار شما قرار دهیم.

مراکز درمانی را می‌توان براساس امکانات و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، به دو دستهٔ عمومی و تخصصی تقسیم‌بندی کرد. افراد قبل از مراجعه به درمانگاه‌ها، باید با خدماتی که در آنجا ارائه می‌شود آشنا شوند تا بهترین محل را برای برطرف‌کردن مشکل خود انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با خدمات درمانگاهی ظفر آریا آشنا کنیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

خدمات درمانگاهی ویزیت متخصص

 

ویزیت متخصص مجموعه خدماتی است که در یک مرکز درمانی برای ارزیابی وضعیت مراجعه‌کننده، شناسایی بیماری احتمالی و ارائه بهترین راهکار درمانی انجام می‌شود. به‌طور مثال، اگر شما مشکل قلبی داشته باشید، به متخصص قلبی که در مرکز وجود دارد مراجعه کرده و پس از توضیح شرح‌حال خود، برنامهٔ درمانی مناسب دریافت می‌کنید. برخی از خدماتی که می‌توانید در مرکز دریافت کنید عبارت هستند از:

  • تجویز دارو؛
  • ارائه برنامه غذایی؛
  • توصیه‌های لازم برای تغییر سبک زندگی.

به این نکته توجه داشته باشید که مراجعه به فرد متخصص برای دریافت خدمات درمانگاهی می‌تواند پروسهٔ درمان را کوتاه کرده و به‌سرعت بیماری‌های احتمالی را شناسایی و برطرف کند.

 

ویزیت فوق تخصص

 

در بسیاری از مواقع پس از مراجعه به پزشک عمومی یا متخصص، آن‌ها برای بررسی‌های بیشتر، شما را به یک فوق تخصص ارجاع می‌دهند. دلیل اصلی این موضوع، تشخیص دقیق‌تر و پیچیده بودن مشکل است. در مجموعهٔ ظفر آریا بخش‌های فوق‌تخصصی مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده و دربارهٔ دو مورد از تخصص‌ها، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • قلب
  • خون و سرطان
  • غدد اطفال
  • غدد بزرگسال
  • روماتولوژی

روماتولوژی

فوق تخصص غدد اطفال

 

فوق تخصص غدد اطفال یکی از بخش‌هایی است که در آن پزشکان باتجربه و حاذقی وجود دارند تا مشکلات مربوط به غدد در کودکان و نوجوانان را شناسایی ‌کنند و براساس آزمایش‌های انجام‌شده، تجویزهای لازم را انجام ‌دهند. برخی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که به دلیل تنظیم نبودن هورمون‌های بدن پس از ویزیت فوق تخصص غدد اطفال مشخص می‌شود عبارتند از:

  • تشخیص دیابت در کودکان، تنظیم برنامهٔ غذایی و تجویز دارو برای برطرف‌کردن مشکل؛
  • مشکلات هورمونی ازجمله آدرنال، تیروئید و هیپوفیز؛
  • مشکلات رشد که به دلیل مشکلات غددی ایجاد می‌شود، مثل کوتاهی قد، کاهش رشد و پیشرفت جنسی.

 

فوق تخصص غدد بزرگسال

 

یکی دیگر از خدمات درمانگاهی ارائه‌شده در مراکز تخصصی، مربوط به غدد بزرگسال است. در این بخش دکترها با توجه به مطالعهٔ شرح‌حال بیمار و بررسی آزمایش‌هایی که انجام شده‌است، می‌توانند انواع بیماری‌ها را شناسایی کرده و راهکارهای مناسب را برای برطرف‌کردن آن‌ها ارائه دهند. برخی از بیماری‌هایی که براثر مشکلات غدد پس از ویزیت فوق تخصص غدد بزرگسال شناسایی می‌شود به شرح زیر است:

  • دیابت نوع 1 و 2؛
  • اختلال تیروئید؛
  • بیماری‌های مربوط به هیپوفیز و هیپوتالاموس؛
  • اختلال آدرنال.

فوق تخصص غدد

متخصص زنان و نازایی

 

یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از خانم‌ها با آن درگیر باشند، مربوط به اختلالات سیستم تولیدمثل است. پزشکانی که در این پخش از مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند، با انجام آزمایش‌ها و معاینات مختلف، دلیل اصلی به‌وجودآمدن مشکل را شناسایی کرده و با ارائه راهکارهای مختلف و تجویز داروهای مناسب، به زوجین کمک می‌کنند تا صاحب فرزند شوند. برخی از شایع‌ترین اختلالات گزارش‌شده توسط مراجعه‌کنندگان مختلف عبارتند از:

  • تشخیص ناباروری و ارائه راهکارهای مختلف درمانی برای برطرف‌شدن مشکلات هورمونی، اختلالات تخمدان، تنگی لوله تولیدمثل و... توسط متخصص زنان و نازایی؛
  • عدم تنظیم پریود؛
  • سندروم تخمدان چاقی؛
  • اختلال غدد تناسلی.

جراحی های سرپایی

خدمات درمانگاهی اندازه‌گیری فشارخون

 

یکی از اصلی‌ترین دلایل به‌وجودآمدن بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون بالاست که موجب به‌خطرافتادن سلامت افراد و بروز سکتهٔ قلبی و مغزی می‌شود، به همین دلیل در مراکز درمانی، پزشکان و پرستاران متخصصی وجود دارند که این میزان را اندازه‌گیری کرده و اطلاعات دقیقی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. جالب است بدانید فشار خون بالا می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌های دیگر مثل اختلالات کلیوی نیز باشد. پس درصورتی‌که با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید، به توصیه‌های گفته‌شده توسط متخصصان عمل کنید تا آسیب‌های جدی به اعضای حیاتی بدن وارد نشود.
در حال حاضر اکثر مراکز درمانی برای اندازه‌گیری فشار، از روش غیرتهاجمی یعنی دستگاه فشارخون استفاده می‌کنند.

 

سرم تراپی

 

سرم تراپی یکی از روش‌های درمانی است که در آن آنتی‌بادی‌های موردنیاز بدن از طریق سرم وارد جریان خون می‌شود تا تأثیرگذاری بیشتر و سریع‌تری داشته باشد. به‌طور معمول از این روش زمانی استفاده می‌شود که فرد مراجعه‌کننده درگیر بیماری‌های عفونی شده باشد. برخی از مواردی که پزشکان توصیه به سرم تراپی می‌کنند به شرح زیر است:

  • بیماری دیفتری؛
  • عفونت‌های تنفسی مثل تتانوس؛
  • گزیده شدن توسط مار و عقرب؛
  • کزاز.

به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل اثربخشی سریع و بالای این روش، در برخی از موارد به‌عنوان درمان مکمل و اضافی نیز از آن استفاده می‌شود تا سرعت بهبود بیمار افزایش پیدا کند. سرم تراپی یکی از خدمات درمانگاهی است که باید با تجویز پزشک و زیر نظر افراد متخصص انجام شود در غیر این صورت، می‌تواند عوارض مختلفی را به همراه داشته باشد و موجب آسیب جدی به بدن شود.

 

جراحی های سرپایی

 

برخی از مواقع پس از مراجعه به مراکز درمانی و انجام بررسی‌های لازم، متوجهٔ وجود مشکل بسیاری جزئی می‌شوید که نیاز به جراحی دارد. سال‌های بسیار دورتر، در این موارد بیماران باید به اتاق عمل فرستاده می‌شدند و به‌طور کامل بیهوش شده تا درمان‌های لازم را دریافت کنند؛ اما در حال حاضر این امکان وجود دارد که با بیهوشی موضعی جراحی به‌صورت سرپایی انجام شود و فرد پس از چند ساعت، مرکز درمانگاهی را ترک کرده و به منزل خود مراجعه کند. در سال‌های اخیر بسیاری از جراحی‌ها به این شکل انجام می‌شود، زیرا ابزارها و تجهیزات بهبود پیدا کرده‌اند و تکنیک‌های جدیدتری به وجود آمده که عمل جراحی و مراقبت‌های بعد از آن را آسان کرده‌است. برخی از جراحی های سرپایی عبارتند از:

  • ترمیم شکستگی استخوان؛
  • جراحی آرتوسکوپی جهت درمان مشکلات مفصلی؛
  • جراحی رباط صلیبی در صورت پاره شدن و آسیب‌دیدن.

 

تزریقات

 

یکی دیگر از خدمات درمانگاهی ارائه‌شده در مراکز مختلف، مربوط به تزریقات است. در این بخش پس از ویزیت فوق تخصص، داروهایی که پزشک برای بیمار تجویز کرده توسط پرستاران تزریق می‌شود. این عمل می‌تواند به‌صورت محلی (قسمت خاصی از بدن) یا سیستمیک (تمام بدن) انجام شود. به دلیل اثرگذاری سریع در هنگام بروز مشکل در بسیاری از مواقع، متخصصان از این روش برای بهبود بیماران استفاده می‌کنند تا طول دورهٔ درمان کاهش پیدا کند. برخی از مواردی که از تزریق درمانی استفاده می‌شود عبارتند از:

  • استفاده از انواع داروهای ضدالتهاب، آنتی‌بیوتیک‌ها، بی‌حسی و...؛
  • تزریق مواد تشخیصی برای ارزیابی وضعیت جسمانی با استفاده از آزمایش‌های خاص مثل MRI و آنژیوگرافی؛
  • تزریق سوئیچ‌های هورمونی برای درمان بیماری‌ها؛
  • در مواردی مثل هیدراسیون و درمان بیماری‌هایی مثل دیابت.

به این نکته توجه داشته باشید که همهٔ کارهای گفته‌شده باید تحت‌نظر پزشک و در مراکز درمانی انجام شود تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، بتوان به‌سرعت آن را برطرف کرد.

 

جمع‌بندی

 

با توجه به وجود مراکز تخصصی که خدمات درمانگاهی را در اختیار مراجعین قرار می‌دهند، افراد می‌توانند قبل از حضور در بیمارستان‌ها، به این درمانگاه‌ها مراجعه کرده تا متخصصان نوع و علت بیماری (تشخیص اولیه) آن‌ها را بررسی کنند. در بسیاری از موارد با اقدامات انجام‌شده توسط پزشک در این مراکز، مشکل بیمار به‌طور کامل برطرف شده و از مراجعه به متخصصان دیگر بی‌نیاز می‌شود. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را درمورد این مراکز درمانی و خدماتی که ارائه می‌دهند در اختیار شما قرار دهیم. به شما توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه به محیط‌های شلوغ بیمارستانی، به این درمانگاه‌های تخصصی مراجعه کنید؛ این کار می‌تواند فرایند درمان را بسیار کوتاه کند.

https://www.asianews.ir/u/b1f
اخبار مرتبط
قلب، عضوی عضلانی است که به منظور ارسال خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی به بافت‌های بدن عمل می‌کند. با انقباض و انبساط عضلات قلب، خون از طریق رگ‌های خونی عبور می‌یابد. نبض، حس خونداری از حرکت خون از طریق رگ‌های خونی است و تعداد ضربان قلب در یک دقیقه را نشان می‌دهد. در یک دوره ۷۰ ساله، قلب یک فرد به طور تقریبی بیش از ۲.۵ میلیارد بار ضربان دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید