صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
کد خبر: 15636
گزارشگر: 2
۴۳۱
۰
۰
۱
قیمت روز میلگرد

کاهش قیمت میلگرد امروز را در شهرآهن دنبال کنید

کاهش قیمت میلگرد امروز را در شهرآهن دنبال کنید
بدون شک اطلاع از افزایش و یا کاهش قیمت میلگرد، تحلیل رفتار و بررسی نمودار تغییرات آن می تواند بر تصمیم گیری های افراد تاثیر گذار باشد. صعودی و نزولی بودن نرخ در هر روز می تواند به عوامل مختلفی مرتبط شود. این عوامل از کلیه امور سیاسی و اقتصادی داخلی و بین المللی کشور ناشی می گردند.

در روزهای گذشته شاهد کاهش نرخ میلگرد بودیم. این کاهش به عوامل مختلفی مربوط می شود که از جمله آن ها می توان به نوسانات قیمت ارز (دلار)، میزان تقاضای میلگرد و برخی عوامل بین المللی اشاره نمود. در صورتی که قصد دارید برای خرید میلگرد اقدام کنید بهتر است از طریق یک مرجع معتبر و به روز شده نظیر شهر آهن به بررسی و محاسبه قیمت ها بپردازید. شما عزیزان می توانید برای مشاهده و استعلام قیمت انواع میلگرد از جمله ابرکوه، ذوب آهن، زاگرس، راد همدان و ... به سایت قیمت لحظه ای میلگرد شهرآهن مراجعه کنید.

 

آیا قیمت میلگرد کاهش خواهد یافت؟

 

علی رغم ملی بودن صنعت تولید آهن آلات و مخصوصا فولاد، تاثیر گرفتن قیمت نهایی میلگرد از نوسانات ارز غیر قابل انکار است. به همین دلیل، اینکه آیا نرخ میلگرد کاهش می یابد یا خیر به فاکتورهای ملی و بین المللی زیادی مرتبط خواهد بود.
تولید آهن آلات به منبع بزرگی از انرژی نیاز دارد؛ از این رو، هر گونه تغییر در رفع نیازهای این صنعت به انرژی می تواند در نوسان نرخ میلگرد و دیگر محصولات تاثیر بگذارد.
برای مثال فرایند قطعی برق در فصل تابستان منجر به تغییرات اساسی در قیمت های بازار آهن گردید. موضوع تامین انرژی در فصل های پاییز و زمستان نیز می تواند بر این مساله اثرگذار باشد. زیرا بخش عمده ای از گاز تولید شده در کشور، در بخش تولید آهن اسفنجی و فولاد مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو، در صورتی که نیاز کامل صنعت ساخت آهن آلات به گاز و سوخت تامین نگردد، نباید منتظر کاهش نرخ انواع مختلف فولاد باشیم.
بر اساس برآوردهای انجام شده، در صورت افزایش تقاضا از سوی بازار مصرف کننده و کاهش عرضه فولاد از سوی تولید کننده، نه تنها قیمت آهن آلات کاهش نخواهد داشت، بلکه شاهد افزایش قیمت روز میلگرد نیز خواهیم بود. تنها در صورتی می توان انتظار کاهش نرخ در بازار را داشته باشیم که دولت عرضه مواد اولیه تولید آهن آلات را افزایش دهد. شما عزیزان می توانید برای مشاهده قیمت ها به صفحه اختصاصی که برای محصولات کارخانه ها در سایت شهرآهن درنظر گرفته شده است مراجعه نموده و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شهرآهن تماس بگیرید.

قیمت روز میلگرد

کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده چگونه خواهد بود؟

 

تغییرات هر عاملی که در تعیین نرخ نهایی آهن آلات دخیل باشد، می تواند قیمت میلگرد را نیز تغییر دهد. برای مثال، در روزهای اخیر نوسانات ارز باعث شده تا تاثیر نسبتا زیادی بر نرخ میلگرد در شهرهای مختلف ایران داشته باشد. از این رو، اگر روند کاهش ارز به همین ترتیب ادامه یابد، می توانیم شاهد کاهش بیشتر قیمت روز میلگرد باشیم.
میزان تقاضا یکی از فاکتورهای مهمی است که باید نقش آن را در تعیین قیمت، اساسی دانست. در هر حال، وقتی تقاضا از جانب بازار مصرف کننده کاهشی باشد، تغییرات نزولی نرخ روز نیز غیر قابل انکار خواهد بود. البته این مساله نیز تا حد زیادی به کم شدن فعالیت های عمرانی و پروژه های ساخت و ساز مرتبط خواهد شد. زیرا بخش عمده ای از مصرف میلگرد به صنعت ساختمان سازی و گسترش پروژه های عمرانی مربوط می شود. به این ترتیب، توجه به گستردگی فعالیت های عمرانی می تواند تحلیل نسبتا مشخصی از کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.
نقش مناسبت های بین المللی و اهمیت مذاکرات پیش رو نیز در کاهش قیمت در زمان های آینده غیر قابل انکار است. طبیعتا از سر گیری روابط بین المللی و کاهش چشمگیر ارز می تواند تا حد زیادی بر نرخ نهایی تاثیر گذار باشد. البته این که دقیقا از چه زمانی این تاثیرات خود را نشان دهند، کاملا به روند روابط بین المللی و گستردگی آن ها ارتباط خواهد داشت.

 

شهر آهن؛ مرجعی مطمئن برای استعلام قیمت روز میلگرد

 

در صورتی که قصد دارید برای خرید میلگرد و آهن آلات دیگر اقدام نمایید، می توانید از شهر آهن کمک بگیرید. شهر آهن علاوه بر به روز رسانی قیمت ها، می تواند در مورد خرید این گونه محصولات اطلاعات فنی لازم را در اختیار شما قرار دهد.
تماس با کارشناسان شهر آهن یکی از مطمئن ترین راه ها برای دریافت مشاوره جهت خرید و ارزیابی قیمت محصولات مرتبط با آهن به شمار می آید. برای برقراری تماس با شهر آهن می توانید به قسمت تماس با ما در سایت شهرآهن مراجعه نمایید.

https://www.asianews.ir/u/b1i
اخبار مرتبط
در ادامه ما برترین فروشندگان میلگرد در بازار ایران را به شما معرفی کرده‌ایم تا با توجه به ویژگی‌های هر یک از گروه‌های تولیدی، بتوانید با کیفیت ترین محصولات را با نازل ترین قیمت بدون واسطه خریداری کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید