صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
کد خبر: 15641
گزارشگر: 2
۸۲۴
۰
۰
۳
دوربین مداربسته

دوربین لامپی چیست و چه کاربردی دارد؟ (راهنمای خرید دوربین لامپی)

دوربین لامپی چیست و چه کاربردی دارد؟ (راهنمای خرید دوربین لامپی)
دوربین های مداربسته لامپی از نظر ظاهری همانند یک لامپ می مانند و در سرپیچ به جای لامپ بسته می شوند و برق خود را از سرپیچ که همان برق شهری ۲۲۰ ولت است تامین می کنند. اتصال دوربین های لامپی به صورت بی سیم و وایفای است و می توانند همانند یک دوربین مداربسته آی پی یا تحت شبکه عمل کنند. نحوه عملکرد دوربین لامپی به این صورت است که از طریق موبایل و با استفاده از نرم افزار مربوطه می توانید به آن وصل شوید.

دوربین مداربسته لامپی

 

دوربین های مداربسته لامپی برای ذخیره تصاویر و فیلم ها از مموری کارت بهره می برند. این دوربین ها قابلیت نصب کارت حافظه میکرو SD تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت را دارند. با نصب یک کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی تقریبا می توان بین ۵ تا ۷ روز تصاویر را ذخیره نمود و در صورت نیاز ان ها را بازبینی و از آن ها استفاده کرد. زاویه دید دوربین لامپی وسیع و ۳۶۰ درجه می باشد و در صورتی که در وسط یک اتاق یا سالن نصب شود می تواند کل محیط را پوشش دهد و این ویژگی باعث صرفه جویی در هزینه ها شده و نیازی به نصب دوربین های متعدد برای پوشش نقاط کور ندارید.

هر دوربین مداربسته لامپی می تواند یک سالن نسبتا بزرگ تا حدود ۸۰ متر مربع را به طور کامل و با کیفیت بالا پوشش دهد. دوربین های لامپی یکی از دوربین های مناسب برای منزل ( دوربین مداربسته منزل ) است.
بهترین و رایج ترین مدل دوربین لامپی، دوربین لامپی مدل V380 FullHD است که در فروشگاه دوربین استور با پایین ترین قیمت نسبت به رقبا به فروش می رسد.

 

اجزای دوربین لامپی

 

هنگامی که به یک دوربین لامپی نگاه می کنید، در ابتدا شبیه به یک لامپ معمولی می باشد. در ادامه می خواهیم تک تک اجزا و همه ی جزییاتی که بر روی دوربین های لامپی وجود دارد را شرح دهیم.
بر روی بدنه دوربین های لامپی یک برچسب زده شده که بر روی آن یوزرنیم و پسورد و یک QR Code وجود دارد که با اسکن آن توسط موبایل خود می توانید دوربین را با نرم افزار مخصوص آن کانفیگ کنید.
در وسط قسمت پایینی دوربین لنز دوربین قرار دارد که می تواند تصاویر را به صورت 360 درجه ضبط کند.
در قسمت کناری لنز تعداد زیادی سوراخ در کنار هم وجود دارد که سوراخ های اسپیکر (بلندگو) است که هم هشدار ها و اعلان های دوربین از آن پخش می شود و هم برای مکالمه ی دو طرفه کاربرد دارد و از راه دور می توانید از طریق نرم افزار آن روی موبایل خود با افرادی که دز محل نصب دوربین هستند، مکالمه دو طرفه داشته باشید.
دو تا سوراخ تکی و کوچک نیز بر روی بدنه ی دوربین قرار دارد که یکی سوراخ میکروفن است و وظیفه ی ارسال و ضبط صدای محیط را دارد و یکی هم سوراخ دکمه ی ریست (سوراخی که در کنارش نوشته دارد) دوربین لامپی است.
در کنار بدنه ی دوربین که به صورت شیار است، یک درگاه مخصوص برای قرار دادن کارت حافظه میکرو اس دی تعبیه شده است که می توانید تا 64 گیگابایت مموری در آن قرار دهید. اگر رم 64 گیگابایتی در آن قرار دهید،حدود 5 الی 6 روز می توانید تصاویر را ضبط کنید.

 

ویژگی دوربین مداربسته لامپی

  • ضبط تصاویر دوربین مدار بسته بر روی کارت حافظه میکرو SD بدون نیاز به دستگاه DVR یا NVR
  • ساپورت کارت حافظه میکرو SD تا حجم ۶۴ گیگابایت
  • نگهداری حداقل ۲۰ روز فیلم و صدا
  • دارای اسپیکر و میکروفن داخلی جهت ارتباط صوتی دو طرفه
  • انتقال تصویر و صدا با کیفیت Full HD / 1080 p / دو مگا پیکسل
  • امکان زوم دیجیتال ۴x
  • امکان دریافت هشدارها به محض تشخیص صدا یا حرکت ، از طریق ایمیل یا اپلیکیشن V380
  • قابلیت نصب سریع و آسان در سرپیچ لامپ
  • دارای اپلیکیشن اندروید ios
  • عدم نیاز به آداپتور (کار کردن با برق مستقیم شهری 220 ئلت)

مزایای دوربین مداربسته لامپی

 

دوربین های لامپی در چند مدل مختلف مانند دوربین لامپی V380 ، دوربین لامپی سیم کارت خور و ... وجود دارند که هر کدام قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه به مهم ترین قابلیت های آن ها که در اکثر مدل ها وجود دارد اشاره می کنیم. اما ممکن است همه ی مدل ها، تمام ویژگی ها را با هم نداشته باشند.

 

قیمت مناسب دوربین لامپی

 

اولین مزیتی که می توان در دوربین های مداربسته لامپی مشاهده کرد، قیمت مناسب آن هاست و اگر این دوربین ها را با دوربین های دیگر مقایسه کنید می بینید که بسیار مقرون به صرفه تر هستند. یکی از دلایلی که باعث می شود استفاده از دوربین لامپی مقرون به صرفه باشد، عدم نیاز به دستگاه DVR است. دوربین های مداربسته دیگر برای ضبط تصاویر خود نیاز به دستگاه DVR و همچنین سیم کشی و منبع تغذیه دارند که هزینه بالایی دارد. دوربین لامپی همه ی این تجهیزات را در خود جای داده است.

 

اتصال بی سیم دوربین لامپی

 

دومین مزیت و ویژگی دوربین مداربسته لامپی داشتن وای فای است که می توان از طریق موبایل به آن متصل شد و تصاویر را به صورت زنده و آنلاین مشاهده کرد. برای دسترسی به تصاویر دوربین لامپی از راه دور باید در محل نصب دوربین لامپ، مودم وای فای متصل به اینترنت وجود داشته باشد. عملکرد دوربین لامپی همانند دوربین های تحت شبکه است.

 

پشتیبانی از کارت حاظه

 

سومین مزیت آن پشتیبانی از کارت حافظه ی جانبی است که می تواند تصاویر را به صورت 24 ساعته ضبط و ذخیره نماید. همانطور که اشاره کردیم، در صورت نصب یک کارت حافظه 64 گیگابایتی می توانید بین 5 تا 7 روز تصاویر را ذخیره کنید.

 

قابلیت تشخیص حرکت

 

چهارمین مزیت دوربین مداربسته لامپی، قابلیت تشخیص حرکت است و می تواند در صورت مشاهده حرکت آن را برای فرد ارسال کند. یعنی به محض اینکه در محدوده ی دید دوربین جسم یا شیئی شروع به حرکت کند، دوربین از طریق نرم افزار به شما آلارم می دهد. با استفاده از این قابلیت می توان ضبط تصاویر را برنامه ریزی کرد. یعنی در صورت ورود یک شخص یا هر شیئی که حرکت داشته باشد به محیط، دوربین شروع به فیلم برداری و ضبط تصاویر می کند. این قابلیت برای ضبط تصاویر بیشتر و عدم ضبط تصاویر بیهوده در رم استفاده می شود تا در حالت عادی و ثابت بودن اجسام در محیط فیلم برداری انجام نشود.

 

لنز ۳۶۰ درجه

 

پنجمین ویژگی دوربین مداربسته لامپی، لنز 360 درجه ی آن است که دید گسترده ای را برای کاربر فراهم می کند و همین ویژگی باعث می شود برای پوشش یک فضا نیازی به استفاده از چند دوربین مداربسته نداشته باشید و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. دوربین لامپی به دلیل زاویه دید 360 درجه که دارد، تمامی نقاط و زوایای اطراف خود را پوشش می دهد و نقطه ی کوری باقی نمی گذارد.

 

معایب دوربین مداربسته لامپی

 

معایب دوربین مدار بسته لامپی در کنار مزایای زیادی که دارد به چشم نمی آید اما دانستن این معایب یا کم و کاستی ها قبل از خرید دوربین لامپی خالی از لطف نیست.

 

عدم اتصال به دستگاه DVR

 

عدم اتصال به دستگاه DVR (عدم نیاز به دستگاه DVR) در عین حال که جزو مزایای دوربین لامپی است یک ضعف بزرگ نیز به حساب می آید. زیرا برای ذخیره سازی تصاویر باید از کارت حافظه جانبی استفاده کرد. دوربین های لامپی نیزطبق مشخصات موجود تا 64 گیگابایت کارت حافظه را پشتیبانی می کنند و طبق تست های عملی انجام شده این مقدار کارت حافظه برای مدت تقریبا پنج تا شش روز پاسخگو است. این مدت زمان برای مصارف خانگی مناسب است، اما برای مصارف تجاری ممکن است کم باشد.

 

تصاویر پانوراما

 

ایراد دوم دوربین مداربسته لامپی تصاویر پانوراما است. تشخیص جزییات در تصاویر پانوراما نسبت به تصاویر معمولی که با لنز های تخت گرفته می شود، کمی دشوار تر است اما در هنگام زوم کردن بر روی سوژه این حالت پانوراما از بین می رود. با یک جستجوی ساده می توانید نمونه تصاویر دوربین لامپی را مشاهده کنید.

 

دوربین لامپی برای چه مکان هایی مناسب است؟

دوربین مداربسته لامپی

دوربین لامپی به خاطر ویژگی هایی که دارد همانند یک پکیج کامل دوربین است و از آن می توان در مکان های مسقف و سرپوشیده استفاده کرد. دوربین لامپی را می توانید در دفتر کار، مغازه، اتاق، پارکینگ ساختمان، فروشگاه و هر جای دیگری نصب کنید. به طور کلی دوربین لامپی برای هر مکانی که در آن یک سرپیچ معمولی لامپ وجود داشته باشد، قابل نصب و استفاده است. اگر هم در محلی که قصد نصب دوربین لامپی را دارید، سرپیچ لامپ وجود ندارد، می توانید توسط یک برقکار سرپیچ لامپ نصب کنید. برای اینکه بتوانید تصاویر دوربین لامپی را از راه دور به صورت زنده مشاهده کنید، باید حتما در محل نصب دوربین، یک مودم وای فای متصل به اینترنت وجود داشته باشد.

 

کاربرد های دوربین لامپی چیست؟

 

همانطور که گفتیم دوربین لامپی برای مکان هایی مانند مغازه، شرکت، دفتر کار، فروشگاه، پارکینگ ساختمان های مسکونی و هر جای دیگری که سرپیچ لامپ باشد کاربرد دارد. کاربرد دوربین لامپی بیشتر جنبه نظارتی دارد. برای مثال فرض کنید در پارکینگ یک مجتمع مسکونی، یک اتفاق برای خودرویتان می افتد و بدون دلیل و مدرک نمی توانید آن را اثبات کنید. در این هنگام اگر دوربین لامپی در پارکینگ نصب شده باشد، به راحتی می توانید با بازبینی فیلم های ضبط شده دوربین، فردی که به خودرویتان آسیب رسانده را شناسایی کنید. مثالی دیگر اینکه گاهی در مجتمع های مسکونی درب ساختمان را نمی بندند و امنیت ساختمان را به خطر می اندازند. این افراد را هم می توانید با بازبینی تصاویر دوربین لامپی شناسایی کنید.
یکی دیگر از کاربرد های دوربین لامپی هنگامی است که شما صاحب یک کسب و کار هستید اما به دلیل داشتن مشغله کاری زیاد، قادر به حضور در دفتر کار خود در همه ی ساعات نیستید. دوربین لامپی در اینجور موقعیت ها کاربرد بسیار خوبی از نظر نظارتی دارد و شما در هر مکان و زمانی که باشید، می توانید با موبایل خود و از طریق اینترنت تصاویر دوربین لامپی را به صورت زنده مشاهده کنید و در صورت نیاز حتی با آن ها مکالمه صوتی دو طرفه انجام دهید.

 

نصب دوربین مداربسته لامپی

 

نصب دوربین مداربسته لامپی بسیار آسان و ساده می باشد و راهنمای نصب داخل آن موجود است. برای این کار کافی است دوربین را همانند یک لامپ به سرپیچ متصل کنید و از طریق نرم افزار مربوطه و از طریق وای فای، گوشی را به آن متصل کنید. با استفاده از تلفن همراه خود، می توانید نظارت و کنترل کامل بر روی دوربین مداربسته لامپی داشته باشید.
نرم افزاری که برای راه اندازی دوربین های لامپی احتیاج دارید، نرم افزار V380 است که باید بر روی موبایل خود نصب کنید برای دانلود نرم افزار V380 اندروید و ios می توانید به صفحه دانلود نرم افزار V380 مراجعه کنید. برای اطلاع دقیق تر و کامل تر در مورد نصب و راه اندازی دوربین لامپی می توانید به مقاله راهنمای نصب دوربین لامپی مراجعه کنید.

 

قیمت دوربین مداربسته لامپی

 

دوربین های لامپی معمولا قیمت بالایی ندارند و جزو دوربین مداربسته ارزان دسته بندی می شوند . قیمت دوربین مداربسته لامپی از حدود 500 هزار تومان شروع می شود و برخی مدل ها در حدود 1 میلیون تومان نیز هستند. پس اگر به فکر خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت هستید و نمیدانید که چه مدلی بخرید، دوربین های لامپی می توانند انتخاب خوبی برایتان باشد. زیرا این دوربین ها هم قیمت مناسبی دارند و هم از نصب آسانی برخوردارند.
فروشگاه دوربین استور در فروش دوربین لامپی کم ترین قیمت در بازار را دارد. برای استعلام قیمت دقیق و به روز دوربین لامپی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می توانید با شماره تلفن موجود در سایت تماس بگیرید.

 

دوربین لامپی چرخشی

 

دوربین لامپی چرخشی یکی از انواع جدید دوربین لامپی است که به تازگی وارد بازار شده و در فروشگاه دوربین استور با بهترین قیمت موجود است. تفاوت دوربین لامپی چرخشی با دوربین لامپی معمولی این است که از قسمت پایین می تواند به 4 جهت (چپ، راست، بالا و پایین) بچرخد. یعنی چرخش ۳۶۰ درجه دارد. تصویری که دوربین لامپی چرخشی می دهد یک تصویر با زاویه دید 90 درجه و همانند دوربین های مداربسته معمولی است و مثل دوربین لامپی معمولی تصویر پانوراما نمی دهد.
یکی دیگر از ویژگی های مهم دوربین لامپی چرخشی، داشتن دید در شب مادون قرمز است. دوربین لامپی های معمولی دید در شب مادون قرمز ندارند و دید در شب آن ها از طریق لامپی است که محیط را روشن می کند. این محصول با عنوان "دوربین مدار بسته لامپی زومیکس مدل TP-418" در فروشگاه دوربین استور موجود است و می توانید برای استعلام قیمت روز و اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در وبسایت تماس بگیرید.
کیفیت تصویر دوربین لامپی چرخشی TP418 دو مگاپیکسل است و دید در شب رنگی دارد. این محصول قابلیت انتقال تصویر روی تلفن همراه دارد و می توانید در هر زمان و مکانی از طریق اینترنت و نرم افزار مربوطه تصاویر دوربین را به صورت زنده بر روی گوشی موبایل خود مشاهده کنید.
یکی دیگر از قابلیت های مهم این محصول داشتن قابلیت مکالمه دو طرفه است که می توانید از طریق موبایل خود با افرادی که در نزدیکی دوربین هستند صحبت کنید. این محصول برای ضبط تصاویر از کارت حافظه پشتیبانی می کند و می توانید تا 64 گیگابایت کارت حافظه در آن قرار دهید. نصب و راه اندازی دوربین لامپی چرخشی بسیارآسان است و در 15 دقیقه می توانید خودتان آن را انجام دهید.
یکی از مزایای این محصول این است که نیاز به هیچ دستگاه دیگری مثل دستگاه DVR یا NVR ندارد و فقط باید آن را به یک سرپیچ لامپ متصل کنید. دوربین لامپی چرخشی برای نصب در خانه، مغازه، شرکت، دفتر کار، ادارات و ... مناسب است. اتصال این محصول از دو طریق تحت شبکه و وایفای انجام می شود. اتصال وایفای دوربین لامپی برای متراژ های کم و در محدوده خود دوربین است و برای دسترسی به تصایور دوربین از راه دور باید دوربین لامپی به یک مودم وایفای اینترنت متصل شود.

منبع: صفحه دوربین لامپی فروشگاه دوربین استور

https://www.asianews.ir/u/b1l
اخبار مرتبط
یکی از قابلیت های کلیدی شبکه دوربین های مداربسته هایک ویژن پشتیبانی از نظارت و مدیریت از راه دور است. این ویژگی دسترسی از راه دور، راحتی و انعطاف‌پذیری بی‌نظیری را فراهم می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا حتی زمانی که از نظر فیزیکی غایب هستند، بر محل خود نظارت کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید