صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
کد خبر: 15666
گزارشگر: 2
۱۷۶۹
۲
۰
۱۹
مبارزات ام ام ای

سعید صفری، عضو اسبق تیم ملی بوکس، اکنون در قفس MMA

سعید صفری، عضو اسبق تیم ملی بوکس، اکنون در قفس MMA
سعید صفری، جوان کردستانی‌ای که از کودکی با الگو قرار دادن فلسفه ورزش و مبارزه توانست وارد تیم ملی بوکس ایران شود، بعد از گذر از دوران مشت زنی حرفه‌ای، هم اکنون قصد قهرمان پروری برای کشور را در قفس مبارزات ام ام ای را دارد.

سعید صفری، ورزش را از ۴ سالگی آغاز و در نوجوانی به صورت حرفه‌ای وارد دنیای مبارزات شرقی شد. فنونی که فارغ از القای رسانه‌های امریکایی در جهت آشوب و زورگویی، عموما بر تعالی روح و جسم، فرو بردن خشم و رشد فردی تمرکز دارد.

مبارزات MMA

صفری از کودکی تعالیم رشته‌ی بوکس را زیر نظر استاد پرویز غلامی مربی درجه آ و پدر کاپیتان سابق تیم ملی بوکس ایران سالار غلامی (تنها بوکسور حرفه ای ایرانی در کشور کانادا) فرا گرفت و در کنار دیگر رشته های رزمی به بوکس علاقه بیشتری نشان داد و با کسب عنوان سه دوره قهرمانی بوکس کشور و گرفتن کاپ تکنیک بوکس ایران و بعد از آن شرکت در اردو تیم ملی با پیراهن مقدس جمهوری اسلامی ایران در کشور مغولستان حضور یافت.
بعد از به رسمیت شناخته شدن رشته مبارزات MMA در کشور، سعید صفری از رینگ بوکس خدا حافظی کرد و به عنوان مربی این رشته‌ی ورزشی در شهر تهران شروع به تربیت جوانان و نوجوانان علاقه مند به این رشته ورزشی پرداخت. به گفته او، هدفش از این تغییر مسیر ورزشی، انتقال تجربیات ورزش حرفه‌ای به نسل جوان کشور و تربیت ورزشکارانی است که صرفا جهت تناسب اندام به سالن‌های ورزشی مراجعه نکرده، بلکه در کنار این اتفاق، تناسب افکار را نیز به هنرجویان خود منتقل کند.

 

MMA فراتر از درگیری جسمی

 

سعید صفری مربی محبوب ام ام ای که سالن او همیشه مملو از ورزشکاران است، بر این باور است که؛ در ام ام ای، شاید در وحله‌ی نخست احساس شود که هر مبارز حریفی را پیش روی خود دارد اما، در واقع مهم‌ترین و سخت‌ترین حریف هر فرد، قسمت ناتوانایی‌های فردی او می‌باشد. من در تلاشم تا بتوانم دیدگاه هنرجویانم را نسبت به موضوع آگاه کنم و صرف انرژی آن‌ها را در کلاس، صرفاً در راستای زیبایی اندام و یا افزایش قدرت جسمانی سوق ندهم بلکه، ذهن آن‌ها نیز باید با راه و رسم فنون رزمی همزمان با جسمشان ورزیده شود. ورزیدگی ذهنی‌ای که توان مقابله با مشکلات را به آن‌ها هدیه دهد.

 

زندگی شهری و ورزش

 

بی شک، زندگی شهری، بالخص زندگی در کلان شهری همانند تهران، زمان کافی جهت امور ورزشی را از خیل عظیمی از افراد را سلب کرده، اما دلیل شلوغی سالن‌های ورزشی سعید صفری چه می‌تواند باشد؟
صفری در این رابطه، برنامه ریزی صحیح و اختصاصی فرد به فرد و نتیجه‌گیری ماهانه را علت ماندگاری افراد در کلاس‌های ورزشی می‌داند.

https://www.asianews.ir/u/b2a
اخبار مرتبط
قرص جوشان انرژی زا یکی از خوراکی‌ها و مکمل‌های بسیار ایده‌آل برای افزایش توان افراد و به خصوص بدنسازان است که می‌‍تواند عملکرد فرد را تا حد بسیار بالایی افزایش دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Arshia
۱۴۰۲/۰۴/۲۷
5
0
1

بهترین مربی رزمی ایران با اختلاف زیاد 😎❤️‍🔥

امیر خوش
۱۴۰۲/۰۴/۲۷
5
0
1

مربی با اخلاق و رده بالایی هستش خیلی خوبه عالییییه از همه نظر درجه یک


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید