صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
کد خبر: 15707
گزارشگر: 2
۱۵۶۸
۰
۰
۱
کود مناسب

بهترین کود برای گلدهی گیاهان آپارتمانی

بهترین کود برای گلدهی گیاهان آپارتمانی
بسیار مهم است که از کود مناسب برای گلدهی گیاهان آپارتمانی استفاده نمود تا بتوان پس از توقف رشد گیاه یا نیاز آن به افزایش میزان جوانه های گیاه نیز با بهره گیری از این کود به این امر پرداخت.چه بسا قصد داریم در ادامه نیز به بهترین کود برای گلدهی گیاهان آپارتمانی اشاره کنیم.

بهترین کود برای گلدهی گیاهان آپارتمانی چیست؟

 

بسیار مهم است که از کود مناسب برای گلدهی گیاهان آپارتمانی استفاده نمود تا بتوان پس از توقف رشد گیاه یا نیاز آن به افزایش میزان جوانه های گیاه نیز با بهره گیری از این کود به این امر پرداخت.چه بسا قصد داریم در ادامه نیز به بهترین کود برای گلدهی گیاهان آپارتمانی اشاره کنیم.

 

بهترین انواع کود برای گلدهی گیاهان آپارتمانی

 

افراد برای پرورش گیاهان خود از خاک مخصوص گیاه برای گیاهان آپارتمانی خود استفاده می کنند ولیکن با این وجود گیاهانشان آنگونه که باید رشد نمی کنند و نیاز است که با بهره گیری از کودهای مختلف نیز گیاهان را تقویت نمود چرا که در صورت قوت نداشتن گیاه نیز، گیاه به خوبی رشد نکرده و پرورش نمی یابد.
بسیار مهم است که در صورت کمبود مواد مغذی نیز به گیاهان توجه بسیاری داشته و آن ها را به امید اینکه به مرور تقویت می شوند گیاهان را به حال خود نگذاشت و با بهره گیری از کودهای مختلف سعی نمود میزان رشد گیاهان را تقویت کرد.بهترین کود برای گلدهی گیاهان آپارتمانی نیز می تواند برای تقویت و تکثیر گیاه در خاک بهره گرفته شود همچنین می توان پیش از کاشت گیاه در خاک نیز محلی که گیاه به تازگی ریشه داده است و یا همچنین محل قلمه را به کودهای مناسب برای گلدهی گیاهان آغشته نمود.

بهترین کود گلدهی گیاهان آپارتمانی نیز کودی است که می تواند عناصری مثل فسفر، پتاسیم و نیتروژن را برای گیاهان فراهم می نماید چرا که هر چه این عناصر برای گیاهان به خوبی تامین گردد رشد گیاهان بهتر شده و میزان گلدهی و میوه دهی گیاهان بیشتر می گردد.

بهترین کود

انواع کود مناسب برای گلدهی گیاهان آپارتمانی

 

میزان رشد گیاهان با توجه نوع آن ها متفاوت می باشد فرضا برخی گیاهان در فصول خاصی شروع به گلدهی می کنند ولیکن اگر گیاه نیرو و قوت لازم را نداشته باشد نمی تواند این گلدهی را هم داشته باشد..یا فرضا برخی گیاهان رشد کمتری نسبت به برخی انواع گیاهان دارند که نشان می دهد نیاز است برای هر یک از گیاهان آپارتمانی نیز از کودهای محرک گلدهی مخصوصی استفاده نمود.
بهترین کود برای گلدهی گیاهان آپارتمانی نیز کمک می کند گیاه شرایط لازم برای گل و برگ جدید و تازه برای گیاهان به خوبی فراهم گردد.. چرا که این گیاهان دارای مواد مغذی مورد نیاز گیاهان هستند که به رشد جوانه ها و برگ های گیاهان نیز کمک خوبی می کنند و به همین سبب گیاهان به مرور رشد مناسبی خواهند داشت.
از جمله کودهای گلدهی گیاهان آپارتمانی نیز عبارتند از:

  • کودهای گلدهی شیمیایی
  • کودهای گلدهی خانگی

 

کودهای گلدهی شیمیایی

 

هر یک از انواع کودهای گلدهی شیمیایی مزایای بسیاری برای گیاهان آپارتمانی دارند که قصد داریم توضیحات بیشتری از آن ها ارائه دهیم. البته جالب توجه است که نمی توان یک کود خاص را به عنوان بهترین کود گلدهی در نظر داشت ولیکن می توانیم به برخی مواد مورد نیاز گیاهان که با بهره گیری از بهترین کودهای گلدهی تامین می شوند بپردازیم.

  1. فسفر


    فسفر نیز برای تقویت ریشه گیاهان مناسب می باشد به همین سبب می تواند بر رشد گیاه تاثیر بسیاری داشته باشد.
  2. آهن


    آهن برای گیاهان از جمله مواد مغذی مورد نیاز و ضروری است که سبب تولید کلروفیل و سبزینه گیاهان می شود.
  3. منگنز


    زمانی که میزان منگنز گیاهان کم باشد برگ گیاهان نیز به زردی می زند و با وجود منگنز می توان از این امر جلوگیری نمود.
  4. پتاسیم


    پتاسیم می تواند سبب افزایش میزان گل و میوه گیاهان شود چرا که می تواند میزان کلسیم مورد نیاز گیاهان را به حد تناسب برای آن ها تامین کرده و سبب طراوت و شاداب تر شدن گیاهان و همچنین بیشتر شدن میزان گلدهی ایشان می گردد.
  5. روی


    از جمله دلایل خشک شدن گیاهان کمبود روی می باشد. وجود روی برای گیاهان سبب می گردد گیاهان نیز سرزنده تر شوند‌.
  6. نیتروژن


    از آنجا که عملیات فتوسنتز برای گیاهان مهم می باشد نیز در کودها از نیتروژن بهره می گیرند.نیتروژن نیز سبب می گردد برگ گیاهان زرد نشده و گیاهان بهتر رشد کنند.

 

انواع کودهای گلدهی گیاهان شیمیایی

 

کود 10-10-10 NPK

 

این نوع کود گیاهان آپارتمانی نیز کودی است که به طور همزمان شامل ده درصد فسفر، ده درصد نیتروژن و ده درصد پتاسیم می باشد.

 

کود 12-12-36 NPK

 

از دیگر کودهایی که برای گلدهی گیاهان آپارتمانی مناسب می باشند کودهای 12-12-36 NPK می باشند که شامل 12 درصد نیتروژن، 12 درصد فسفر و 36 درصد پتاسیم نیز هستند.از این جهت میزان پتاسیم این کود زیاد است که سبب بیشتر شدن میزان رشد گل ها و جوانه های گیاهان می باشد.

 

کود 20-20-20 NPK

 

از جمله شناخته شده ترین کودهای ان پی کی نیز کودهای 20 20 20 می باشد.این نوع کود تمامی عناصر فسفر، پتاسیم و نیتروژن را به میزان 20 درصد برای گیاهان تامین می کند. به همین سبب می توان از کود 20-20-20 برای گیاهان آپارتمانی استفاده نمود.

 

کود 3-11-38 NPK

 

اگر از کاکتوس مراقبت می کنید می توانید از کود 3-11-38 برای گلدهی بهتر کاکتوس ها استفاده کرد که دارای 3 درصد نیتروژن، 38 درصد پتاسیم و 11 درصد فسفر می باشد.از آن جهت تنها سه درصد نیتروژن در این کود وجود دارد که میزان زیاد عنصر نیتروژن برای کاکتوس خیلی مناسب نبوده و به همین دلیل خوب است که از این نوع کود برای کاکتوس ها استفاده نمود.

 

کودهای گلدهی خانگی و طبیعی

 

در کنار کودهای شیمیایی نیز کودهای خانگی هم برای گلدهی گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرند.چه بسا برخی افراد جهت ضد عفونی کردن خاک گلدان و آفات گیاهان از مواد ارگانیک نیز بهره می گیرند.فرضا:

  • می توان از قهوه برای اسیدی کردن برخی گیاهان آپارتمانی استفاده نمود.
  • می توان فسفر گیاهان را با بهره گیری از خاکستر ذغال یا خاکستر چوب تامین نمود.
  • با بهره گیری از پوسته تخم مرغ می توان کلسیم گیاهان آپارتمانی را تامین نمود.
  • کود افزایش میزان گلدهی گیاهان که سرشار از نیتروژن می باشد با استفاده از گیاه گزنه
  • به دست آوردن کود مناسب گلدهی که سرشار از پتاسیم می باشد با استفاده از موز
  • و..

 

مزایای استفاده از بهترین کود گلدهی برای گیاهان آپارتمانی

  1. با بهره گیری از کودهای گلدهی می توان شاهد افزایش میزان گلدهی گیاهان بود
  2. شکوفه های گیاهان کمتر دچار ریزش می شوند

و..

بهره گیری از کودهای گلدهی برای گیاهان آپارتمانی نیز می تواند سبب شادابی و طراوت گیاهان شده و میزان رشد گیاهان بهتر می گردد.

کود گلدهی

چگونه بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی را بشناسیم؟

 

از آنجا که تعداد کودهای مورد نیاز برای گیاهان گلدار و آپارتمانی زیاد می باشد بسیار مهم است که مناسب ترین و بهترین نوع کود را برای گیاهان آپارتمانی تهیه نمود.بدین جهت نیاز است که برای تهیه بهترین کود برای گلدهی گیاهان آپارتمانی نیز ابتدا گیاهان خود را به خوبی شناخته و دانست که گیاهان چه نیازهایی داشته و به چه مواد مغذی احتیاج دارند..پس از شناخت گیاهان و نیازهای آن ها لازم است به بسته بندی هر کود توجه داشت چرا که بر روی بسته بندی کودها موادی که در کودها مورد استفاده قرار گرفته اند و همچنین میزان آن ها نوشته شده است.
فرضا میزان NPK، کلسیم، منیزیم و یا گوگرد و.. بر روی این بسته بندی ها نوشته شده است و زمانی که افراد به خوبی از میزان مواد موجود در کودها مطلع باشند و گیاهان خود را هم به خوبی بشناسند می توانند. بهترین کود برای گلدهی گیاهان آپارتمانی را برای گیاهان خود تهیه کنند چرا که هر چه کود تهیه شده مواد مورد نیاز گیاهان را به میزان کافی در بر داشته باشد می تواند کمک کند که گیاهان رشد بهتری داشته و میزان گلدهی و شکوفه و..آن ها بیشتر گردد.
فرضا کودهایی که پایه حیوانی دارند نیز به سبب نیتروژن زیادی که دارند برای گیاهانی که شاخ و برگ دارند نیز انتخاب مناسبی هستند.

 

بهترین زمان کوددهی گیاهان آپارتمانی

 

همانطور که بیان شد یکی از عوامل موثر بر رشد گیاهان نیز کوددهی می باشد.چه بسا زمان مناسب برای گیاهان نیز در فصول بهار و تابستان می باشد و همچنین مهم است که کوددهی در فصول رشد برای گیاهانی که در وضعیت مناسبی بوده ولیکن افراد قصد دارند سرعت رشد این گیاهان بیشتر گردد انجام گیرد.چه بسا زمانی که گیاهان در شرایط مناسبی نیستند خوب است که به آن ها کود داده و مواد مغذی مورد نیاز گیاهان برای آن ها تامین گردد.

مهم است که بهترین کود برای گلدهی گیاهان آپارتمانی نیز با نظر کارشناسان و متخصصین تهیه و به میزان مناسب و تایید شده استفاده گردد.

https://www.asianews.ir/u/b3e
اخبار مرتبط
انتخاب بهترین کود اصلاح کننده خاک برای استفاده در زمین کشاورزی
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید