صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
کد خبر: 15744
گزارشگر: 213
۹۳۳
۰
۰
۱
خبر جنجالی کمیسیون لایحه برنامه هفتم توسعه

چرا قرار است کارت هوشمند ملی به شماره تلفن وصل شود؟

چرا قرار است کارت هوشمند ملی به شماره تلفن وصل شود؟
کمیسیون لایحه برنامه هفتم اعلام کرد دولت و سازمان صمت مکلفند با کمک وزارت ارتباطات، وضعیت کارت ملی را نهایی کنند؛ ولی چرا کارت ملی به شماره تلفن همراه متصل می شود؟

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مخالفت این کمیسیون با افزایش مالیات بر ارزش افزوده در این لایحه خبر داد و گفت: طبق مصوبه کمیسیون، کارت هوشمند ملی صادر می شود که این کارت دربرگیرنده همه اطلاعات و نیازهای فرد خواهد بود.

 محسن زنگنه در توضیح جلسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: طبق مصوبه کمیسیون، دولت و سازمان صمت مکلفند با کمک وزارت ارتباطات، کارت ملی هوشمند را نهایی کنند؛ دستگاه‌ها نیز باید خدمات خود را به این کارت متصل کنند.

--------------

بیشتر بخوانید

اطلاعات پشت کارت ملی را هیچ جا افشا نکنید!

-----------------------------------
 نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: این کارت حاوی اطلاعات همه مردم خواهد بود تا همه خدمات آنها بر روی این کارت پیاده شود. این کارت به یک شماره تلفن همراه متصل شده و کلیه استعلامات و ارتباطات دولت و دستگاه‌ها با فرد از طریق این شماره انجام می‌شود. همچنین یک آدرس به این شماره تلفن متصل شده و عملاً این کارت ملی هوشمند دربرگیرنده همه اطلاعات و نیازهای فرد خواهد بود.

به نقل از خانه ملت، نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون درباره مالیات‌ها در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: نسبت مالیات به اعتبارات هزینه‌ای حدود ۸۰ درصد و نرخ مالیات بر تولید ناخالص داخلی ۱۰ درصد تعیین شد. همچنین در راستای شفافیت در معافیت‌های مالیاتی مصوب شد که بخشودگی و ترجیح مالیاتی طی برنامه هفتم ممنوع می‌شود.

وی ادامه داد: کمیسیون دولت را مکلف کرد تا تمامی تخفیفات مالیاتی که اعمال می‌کند را همراه با لایحه بودجه سنواتی به مجلس ارائه دهد. همچنین باید دولت لایحه مالیات بر درآمد را در سال اول برنامه به مجلس تقدیم کند.

  سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه همچنین بیان کرد: کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت در زمینه افزایش مالیات بر ارزش افزوده به دلیل تحمیل آثار تورمی بر مردم مخالفت کرد./

https://www.asianews.ir/u/b4d
اخبار مرتبط
اطلاعیه جدید اتاق اصناف ایران درباره شرایط خرید و فروش سکه منتشر شد.
درحالی که از ابتدای هفته فروش ارز با کارت ملی متوقف شده بود از صبح امروز با مجوز بانک مرکزی، صرافی ها به هر فرد 5000 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مردم می فروشند.
دریافت کپی پشت کارت ملی و کپی شناسنامه از سوی ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها ممنوع است و افراد به هیچ وجه نباید اطلاعات محرمانه هویتی پشت کارت ملی را برای دیگران فاش کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید