صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۱
کد خبر: 15820
گزارشگر: 1
۸۰۸
۰
۰
۱۳
آبرودپایپ

بهترین لوله و اتصالات ساختمانی را از کجا بخریم؟

بهترین لوله و اتصالات ساختمانی را از کجا بخریم؟
آیا تا بحال مسئول خرید لوله برای سیستم لوله کشی منزل یا پروژه ساختمانی خود بوده اید؟ آیا می دانید انواع مختلف لوله چه کاربرد هایی دارند؟ انواع برند های معروف تولید لوله های فاضلابی، آشامیدنی و آبیاری را می شناسید؟

آیا تا بحال مسئول خرید لوله برای سیستم لوله کشی منزل یا پروژه ساختمانی خود بوده اید؟ آیا می دانید انواع مختلف لوله چه کاربرد هایی دارند؟ انواع برند های معروف تولید لوله های فاضلابی، آشامیدنی و آبیاری را می شناسید؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ برای سوالات متنوع در زمینه خرید و شناخت انواع لوله های ساختمانی و صنعتی هستید با ما همراه باشید.
امروزه با توجه به حضور محصولات وارداتی بی کیفیت در بازار، انتخاب لوله و اتصالات ساختمانی مرغوب دشوار است. اگر به عنوان مشتری از بازار مصالح ساختمانی آگاه نباشید، انتخاب کمی سخت تر خواهد بود. مجموعه آبرود پایپ با شناخت شرایط موجود در جهت رفع این مشکل در کنار شماست. در این مجموعه بهترین محصولات بازار از محبوب ترین برند ها و با مناسب ترین قیمت به مشتری عرضه می شود. با توجه به سابقه طولانی در تامین و فروش محصولات ساختمانی، کافیست با مجموعه آبرودپایپ تماس بگیرید تا ضمن مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات مناسب، بهترین انتخاب در بازار را به شما معرفی کنند و در اسرع وقت با مناسب ترین هزینه به دستتان برسانند.
به منظور داشتن خریدی مناسب لازم است به عنوان مشتری، اطلاعاتی کلی در مورد انواع لوله های مورد استفاده در سیستم لوله کشی فاضلاب، سیستم تامین آب آشامیدنی و مصرفی و لوله های مناسب کشاورزی را بدانید. بدین ترتیب با شناخت بیشتر در زمان و هزینه نیز صرفه جویی خواهید کرد. همانطور که اطلاع دارید، سیستم لوله کشی ساختمان به دو بخش سیستم تامین آب آشامیدنی یا آب مصرفی و سیستم تخلیه فاضلاب تقسیم می شود. لوله و اتصالات هر دو بخش دارای ویژگی های خاصی است که  در روند انتخاب باید به آنها توجه ویژه کرد.

سیستم لوله کشی فاضلاب

این سیستم مسئول هدایت زباله و مواد زائد از داخل مجتمع مسکونی و انتقال آن به سیستم فاضلاب شهری است. لوله های این سیستم باید نسبت به انواع مواد شیمیایی، مواد خورنده مانند محلول های لوله باز کن و کلر،گاز های موجود در فاضلاب و تغییرات فیزیکی مانند زمین لرزه یا رانش زمین مقاوم باشند. از محبوبترین لوله ها در این بخش می توان به لوله پلیکا فاضلابی، پوش فیت، کاروگیت و پلی اتیلن اشاره کرد.

 لوله  پلیکا فاضلابی یا CPVC

لوله هایی که در ایران با نام لوله پلیکا شناخته شده اند یکی از بهترین انواع لوله برای مصارف مسکونی و تجاری هستند. عمر طولانی، وزن سبک، نصب آسان، مقاومت بالا و قیمت مناسب این محصول سبب شده به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع لوله به ویژه در سیستم فاضلاب محسوب شود. در کشور عزیزمان انواع مرغوب و با کیفیت این لوله توسط کارخانجات مختلفی چون سمنان و  پلیمر گلپایگان تولید می شود.

 

لوله پلی اتیلن

پلی اتیلن (PE) یک ماده ترموپلاستیک است که از پلیمریزاسیون اتیلن و به روش اکستروژن در اندازه های مختلف تولید می شود. این لوله ها به دو صورت کلافی (لوله های با قطر کوچک) و شاخه ای (لوله های قطر بزرگ) و در دو مدلPE80 و  PE100 به فروش می رسند. از مهمترین ویژگی های این لوله می توان به وزن سبک، انعطاف پذیری، مقاومت شیمیایی و طول عمر بالا اشاره کرد. لوله های پلی اتیلن بر حسب اندازه و قطر برای آبیاری کشاورزی، سیستم فاضلاب شهری و تامین آب آشامیدنی استفاده می شوند.

 

کاروگیت

این مدل لوله از دو لایه پلی اتیلن تشکیل شده است، لایه داخلی کاملا صیقلی و لایه بیرونی ظاهری کنگره‌ای و موج دار  دارد که سبب می شود مقاومت بسیار بالایی در جهت تحمل کلیه فشارهای سطحی و زیر سطحی داشته باشد. از مهمترین ویژگی های این لوله می توان به رسوب ناپذیری، مقاومت در برابر مواد شیمیایی_دما و مواد خورنده، مقاومت در برابر جوندگان و ...اشاره کرد. امروزه به طور گستره از این لوله ها در سیستم لوله کشی فاضلاب شهری و سیستم های جمع آوری آب باران در سطح شهر استفاده می شود.

پوش فیت

لوله های پوشفیت از جنس پلی پروپیلن بوده و دارای قسمت انتهایی سوکت مانند می باشند. بدین ترتیب با فشار دادن دو لوله بهم، عمل اتصال صورت می گیرد و نیازی به ترکیبات خاص برای اتصال دو بخش به یکدیگر ندارند.

سیستم آب مصرفی

آب مصرفی ورودی منازل علاوه بر تامین آب آشامیدنی، به سیستم های سرمایشی و گرمایشی ساختمان وصل شده و تمام آب ساختمان را تامین می کند. بدین منظور لوله های بکار برده در این سیستم باید نسبت به تغییرات دمایی مقاوم بوده و هیچ گونه تاثیر منفی بر کیفیت آب خروجی نداشته باشند. از مهمترین انواع لوله  در این بخش می توان به لوله تک لایه و سه لایه اشاره کرد.

لوله تک لایه پلی پروپیلن

از یک لایه پلی پروپیلن به رنگ سبز یا سفید تشکیل شده است. این لوله ها در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند و کیفیت آب آشامیدنی را تغییر نمی دهند.


 

لوله سه لایه

این لوله ها از دو بخش پلی پروپیلن در قسمت داخلی و خارجی و یک لایه میانی از جنس الیاف شیشه تشکیل شده اند. لایه میانی سبب مقاومت بیشتر این لوله در برابر تغییرات دمایی می شود. از این لوله ها در انواع سیستم های سرمایشی،گرمایشی و حمل مایعات در بخش صنعت استفاده می شوند.

در پایان

شناخت بهترین محصولات لوله کشی ساختمانی سبب می شود در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید. در این مسیر مشورت با افراد دارای سابقه و مورد اعتماد و دریافت اطلاعات از آنها بسیار کمک کننده است. مجموعه آبرودپایپ یکی از شناخته شده ترین ها در امر مشاوره و فروش است. شما می توانید با دریافت مشاوره از باسابقه ترین ها، بهترین محصول را از مجموعه ای مطمئن خریداری کنید.

https://www.asianews.ir/u/b6f
اخبار مرتبط
ناودانی یکی از مقاطع طویل فولادی است و به عنوان پرکاربردترین پروفیل در صنایع مختلف مانند صنایع ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. ناودانی با نام انگلیسی Steel C Channels شناخته می‌شود و به دلیل شکل هندسی U شکلی که دارد در تولید قاب و پایه‌ها و همین‌طور در پروژه‌های ساختمانی و پل سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناودانی دارای یک سقف افقی و دو بال عمودی است. قیمت ناودانی با توجه به وزن، روش ساخت، کاربرد، جنس و شکل ظاهری آن تغییر می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید