صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۲ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
کد خبر: 15878
گزارشگر: 2
۷۳۲
۰
۰
۱
گردن درد

همه چیز درباره جراحی بسته دیسک گردن

همه چیز درباره جراحی بسته دیسک گردن
دیسک گردن یکی از بیماری‌های بسیار عذاب آور است که زندگی فرد مبتلا به آن را به شدت مختل می‌کند. هنگامی که گردن درد غیر قابل تحمل شده و زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باید به دنبال بهترین روش درمان باشید. جراحی بسته دیسک گردن هر چقدر هم که سخت باشد، باز هم بهترین راه حل برای درمان می‌باشد.

جراحی بسته دیسک گردن یکی از روش‌های درمانی پیشرفته برای دردهای ناشی از آسیب‌ دیسک‌های گردنی است. در این جراحی، تمامی درهای شما رفع شده و دیگر محدودیتی در حرکت نخواهید داشت. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با این نوع درمان دیسک گردن، به بررسی کامل و جامع جراحی بسته دیسک گردن خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید.

جراحی دیسک گردن چیست و در چه شرایطی انجام می پذیرد؟

جراحی بسته دیسک گردن یک روش جراحی نیمه تهاجمی است که برای درمان دائمی دیسک گردن انجام می‌شود. دیسک گردن وضعیتی است که در آن دیسک بین مهره‌های گردن آسیب می‌بیند و باعث درد، بی حسی و ضعف در گردن و بازوها می‌شود.
جراحی بسته دیسک گردن یک روش کم تهاجمی است که با استفاده از برش‌های کوچک انجام می‌شود. این روش نسبت به جراحی باز دیسک گردن عوارض کمتری دارد و زمان بهبودی آن نیز کوتاه‌تر است. بهتر است که اگر تصمیم به جراحی دیسک گردن دارید، آن را در بهترین کلینیک کمر درد تهران انجام دهید تا عمل خوب و موفقیت آمیزی داشته باشید.

از کجا بفهمیم که دیسک گردن داریم و باید جراحی بسته دیسک گردن شویم؟

اگر علائمی مانند درد در ناحیه گردن، درد در بازوها، بی حسی و ضعف در بازوها، تیر کشیدن در بازوها، مشکل در خم کردن، راست کردن و چرخاندن گردن، مشکل در بلند کردن اجسام و مشکل در خوابیدن دارید، ممکن است دیسک گردن شما دچار مشکل شده باشد. پس باید در سریع‌ترین زمان ممکن به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.
از طرفی باید توجه داشته باشید که اگر به دیسک گردن مبتلا هستید، حتماً مورد جراحی بسته قرار نخواهید گرفت. تشخیص این جراحی بر عهده پزشک متخصص بوده و در اغلب مواقع شرایط جراحی بسته گردن درد موارد زیر هستند:

  1. فشار عصبی شدید: در صورت وجود فشار بر روی عصب‌ها با تأثیرات نوروژنیک شدید ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.
  2. هرنیاسیون دیسک: اگر هرنیاسیون دیسک (انتقال مهره) باعث فشار بر روی نخاع یا عصب‌ها شود، ممکن است به جراحی بسته دیسک گردن نیاز باشد.
  3. استنقاب نخاعی: وجود استنقاب نخاعی به علت تراکم مهره‌ها نیاز به جراحی دارد.
  4. شکست مهره: شکست مهره گردن با خطر ایجاد آسیب به نخاع ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.
  5. بیماری‌های فشرده‌سازی مهره: مانند اسپاندیلوز (آسیب مهره‌ها)، باعث فشار بر روی نخاع و عصب‌ها می‌شود و ممکن است نیاز به جراحی باشد.

توجه: تصمیم نهایی برای جراحی بسته گردن درد باید توسط پزشک متخصص ارتوپدی تعیین شود و باید قبل از رسیدن به تصمیم برای جراحی، از تمام روش‌های دیگر درمانی استفاده شود.

انواع جراحی بسته دیسک گردن

انواع مختلفی از جراحی بسته دیسک گردن وجود دارد که این روش‌ها عبارتند از:

میکروتومی دیسک گردن

این روش شامل برداشتن قسمتی از دیسک موجود در گردن است که منجر به درد در آن ناحیه شده است.

فیوژن دیسک گردن

این روش در هنگام آسیب شدید و شکستن دیسک انجام می‌شود و شامل جوش دادن دو مهره گردن به یکدیگر است.

مزایا جراحی بسته دیسک گردن

سلول های بنیادی

با اینکه پزشکان همواره سعی می‌کنند تا با روش‌های غیر جراحی و غیرتهاجمی نسبت به درمان دیسک گردن اقدام کنند؛ اما گاهاً نیز تنها راه درمان جراحی است. البته توجه کنید که امروزه عمل پزشکی پیشرفت زیادی داشته و برخی از پزشکان از طریق تزریق سلول بنیادی نیز دیسک گردن را درمان می‌کنند. جراحی دیسک گردن نیز شامل دو نوع جراحی بسته و باز است که جراحی بسته دیسک گردن مزایایی قابل توجه نسبت به جراحی باز دیسک گردن دارد. این مزایا عبارتند از:

  • عوارض کمتر
  • زمان بهبودی کوتاه‌تر
  • برش‌های کوچک‌تر
  • نیاز به بستری شدن کوتاه تر در بیمارستان

معایب جراحی بسته دیسک گردن

تمامی روش‌های درمان بیماری‌های مختلف در کنار مزایای بسیار خوب، دارای معایبی نیز هستند. جراحی بسته دیسک گردن نیز معایبی دارد که این معایب عبارتند از:

  • در مواردی نادر ممکن است برای درمان کامل دیسک گردن لازم باشد که جراحی مجدد انجام شود
  • ممکن است بهبودی کامل از جراحی بسته دیسک گردن چندین هفته طول بکشد
  • ممکن است در محل جراحی کمی درد و ناراحتی وجود داشته باشد

تصمیم گیری برای انجام جراحی بسته دیسک گردن

البته توجه کنید که تصمیم گیری برای انجام جراحی بسته دیسک گردن یک تصمیم شخصی است. در ابتدا پزشک شما باید تشخیص دهد که آیا شما با این روش درمان خواهید شد یا خیر؛ پس از آن نیز در مورد مزایا و معایب جراحی با شما صحبت خواهد کرد.
اما در نهایت این شما هستید که برگه عمل را امضا خواهید کرد. ما توصیه می‌کنیم که اولاً به یک پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید و دوماً حتماً به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا در کمترین زمان ممکن به بهبودی کامل برسید.

مراقبت های بعد از جراحی بسته دیسک گردن

فکر نکنید که بلافاصله پس از عمل جراحی، بیماری شما درمان خواهد شد؛ چراکه اگر به مراقبت‌های پس از آن عمل نکنید، ممکن است جراحی شما اثر معکوس داشته و بیماری شما بدتر شود. مراقبت‌های بعد از جراحی بسته دیسک گردن شامل استفاده از گردنبند طبی، داروهای مسکن، فیزیوتراپی و استراحت هستند که به بهبودی سریع‌تر شما کمک می‌کنند؛ پس آن‌ها را رعایت کنید.

نتیجه گیری درباره جراحی بسته دیسک گردن

جراحی بسته دیسک گردن یک روش جراحی کم تهاجمی است که برای درمان دیسک گردن استفاده می شود. این روش نسبت به جراحی باز دیسک گردن عوارض کمتری دارد و زمان بهبودی آن نیز کوتاه‌تر است. تمامی مواردی که در این مطلب بدان اشاره شد، قطعی نبوده و شما نباید بر اساس مطالب نوشته شده در اینترنت تصمیم قطعی بگیرید.

بهترین راه برای برای تشخیص و درمان تمامی بیماری‌ها از جمله دیسک گردن، مراجعه به یک پزشک متخصص و عمل کردن به توصیه‌های وی می‌باشد. پس به هیچ عنوان خود سرانه و بر اساس مطالب غیرعلمی خود درمانی نکنید.

https://www.asianews.ir/u/b80
اخبار مرتبط
سندرم جراحی ناموفق کمر یک عارضه نسبتاً شایع است که باعث ایجاد درد جدید پس از انجام عمل کمر در ناحیه کمر می شود. سندرم جراحی ناموفق کمر به دلایل متعددی ایجاد می شود که می تواند شامل شرایط بیمار و روش های نامناسب جراحی باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید