صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۸ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
کد خبر: 15958
گزارشگر: 2
۶۲۷
۰
۰
۳
مهاجرت به کانادا

راه های دریافت اقامت کانادا با سرمایه گذاری کبک

راه های دریافت اقامت کانادا با سرمایه گذاری کبک
فرصت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان کبک، توجه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را به این استان جلب کرده‌ است. مانند سایر روش‌های مهاجرت به استان کبک، متقاضیان برنامه‌های سرمایه‌گذاری در این استان نیز ابتدا باید گواهی انتخاب استان کبک یا CSQ دریافت کنند. این گواهی، به متقاضیان سرمایه گذاری در استان کبک اجازه می‌دهد وارد این استان شوند و از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری در استان کبک به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنند.

افراد متقاضی پس از دریافت گواهی انتخاب استان کبک یا CSQ قادر به ارائه درخواست برای اقامت دائم کانادا خواهند بود.

انواع برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کبک

برای سرمایه‌گذاری در استان کبک، از طریق دو برنامه مهاجرتی می‌توان اقدام کرد که هر دو روش، مختص همین استان هستند و در استان‌های دیگر اجرا نمی‌شوند.
در حالت کلی، برنامه‌های سرمایه‌گذاری در استان کبک شامل موارد زیر می‌شود:

  1. برنامه سرمایه‌گذاری اصلی کبک (Quebec Immigrant Investor Program یا QIIP)
  2. برنامه کارآفرینی کبک (Quebec Entrepreneur Program یا QEP)

اگر شما هم تمایل به سرمایه‌گذاری در استان کبک از طریق هر یک از دو برنامه فوق را دارید، می‌توانید با کارشناسان و متخصصین مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید تا بیشتر شما را راهنمایی کنند.
مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب‌دهنده بیزینس و استارت‌آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌‌پور، عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization، مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا «وکیل مهاجرتی کانادا» با سال‌ها تجربه در هدایت و حمایت از صدها تجارت نوپا، استارت‌آپ و همکاری با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت از طریق سرمایه‌گذاری در کبک در کنار شما خواهد بود.

اقامت کانادا

۱- برنامه سرمایه‌گذاری اصلی کبک

برنامه سرمایه‌گذاری کبک (Quebec Immigrant Investor Program)، چهار شرط اساسی دارد؛ متقاضیان این برنامه، باید از شرایط زیر برخوردار باشند تا واجد شرایط برنامه سرمایه گذاری کبک در نظر گرفته شوند:

  • داشتن دارایی خالص به ارزش حداقل ۲ میلیون دلار کانادا؛ این مبلغ، باید به صورت کاملا قانونی به دست آمده و حداقل ۶ ماه قبل از تاریخ درخواست برای این برنامه مهاجرتی تامین شده باشد. برای محاسبه این مبلغ، مجموع دارایی‌های متقاضی اصلی و همسر وی با هم در نظر گرفته می‌شوند.
  • برخورداری از تجربه مدیریت در یک تجارت قانونی در زمینه کشاورزی، تجاری یا صنعتی یا در یک تجارت حرفه‌ای قانونی که حداقل ۲ نفر از کارکنان آن (به غیر از خود متقاضی اصلی) به صورت تمام‌وقت در آن مشغول به کار باشند.
  • متقاضی باید تمایل به اقامت دائم در استان کبک و سرمایه‌گذاری به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کانادا داشته باشد.
  • متقاضی باید حداقل ۴۰ امتیاز در سیستم امتیازدهی برنامه سرمایه‌گذاری کبک به دست بیاورد.

متقاضیانی که از شرایط فوق برخوردار باشند، می‌توانند برای برنامه سرمایه‌گذاری کبک اقدام کنند و مبلغ ذکر شده (یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کانادا) را در اختیار دولت استانی کبک قرار دهند؛ اما دو روش برای پرداخت این مبلغ به دولت استان کبک وجود دارد. در روش اول، کل این مبلغ توسط متقاضی پرداخت می‌شود و وی می‌تواند پس از ۵ سال اصل پول خود (بدون بهره و سود) را پس بگیرد.
اما در روش دوم، این مبلغ توسط یک واسطه مالی که می‌تواند یک شرکت کارگزاری یا شرکت مورد اعتماد دولت استانی کبک باشد، پرداخت شود. در این روش، متقاضی فقط باید ۳۵۰ هزار دلار به این شرکت واسطه پرداخت کند که البته، قابل استرداد و بازپس‌گیری نیست.
در صورتی که شرایط برنامه سرمایه‌گذاری در کبک را در اختیار دارید و قصد دارید از طریق آن اقدام کنید، می‌توانید به سایت مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی درمورد این روش کسب کنید.

حداقل سرمایه برای خرید یک بیزنس فعال در کانادا چقدر است؟ را در اینجا بخوانید.

۲- برنامه کارآفرینی کبک

روش دیگری که به عنوان سرمایه‌گذاری در استان کبک معروف شده است، برنامه کارآفرینی کبک (Quebec Entrepreneur Program) نام دارد. این روش، برای افرادی در نظر گرفته شده که توانایی راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا خریداری یکی از کسب‌وکارهای فعال در استان کبک را در اختیار دارند.
این برنامه هم نیاز به دریافت گواهی انتخاب کبک (CSQ) دارد و می‌تواند اقامت دائم کانادا را به طور مستقیم برای متقاضیان به ارمغان بیاورد. در برنامه کارآفرینی کبک، متقاضیان از طریق دو روش می‌توانند اقدام کنند:

روش اول:

این روش برای افرادی در نظر گرفته شده که کسب‌وکارشان، بیشتر ماهیت یک بیزینس استارت‌آپی دارد. این بیزینس، باید توسط یکی از سازمان‌های حامی که شامل انکوباتورهای کسب‌وکار، شتاب‌دهنده‌ها و یا مراکز کارآفرینی دانشگاهی می‌شوند، حمایت شود. شرایط این روش عبارت هستند از:

  • حداقل ۲ سال سابقه مدیریت یا مالکیت کسب‌وکار در ۵ سال اخیر
  • دریافت نامه پیشنهاد خدمات یا Service Offer از یک سازمان حمایت کننده
  • کسب حداقل ۴۱ امتیاز در سیستم امتیازدهی برنامه کارآفرینی کبک
  • مدرک زبان در سطح Upper Intermediate
  • ارائه درخواست در قالب بیزینس پلن
  • تمایل به سکونت در استان کبک

روش دوم:

در این روش، متقاضی باید یک کسب‌وکار جدید در استان کبک راه‌اندازی یا یکی از کسب‌وکارهای فعال در این استان را خریداری و آن را مدیریت کند. متقاضیان واجد شرایط، باید دو سپرده مالی به عنوان بخشی از درخواست خود پرداخت کنند:

  • سپرده تضمینی به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار کانادا برای تضمین اینکه متقاضی کسب‌وکار خود را حتما راه‌اندازی خواهد کرد. این مبلغ، زمان اجرای بیزینس پلن به متقاضی پس داده خواهد شد.
  • سپرده راه‌اندازی به مبلغ ۳۰۰ هزار دلار کانادا (برای کسب‌وکارهایی که در شهر مونترال واقع شده‌اند) یا ۲۰۰ هزار دلار کانادا (برای کسب و کارهایی که در خارج از شهر مونترال واقع شده‌اند).
سایر شرایط مورد نیاز روش دوم عبارت هستند از:
  • برخورداری از دارایی خالص به ارزش حداقل ۹۰۰ هزار دلار کانادا که به صورت قانونی به دست آمده باشد (مجموع دارایی‌های متقاضی اصلی و همسر وی محاسبه می‌شوند).
  • درخواست متقاضی برای برنامه کارآفرینی کبک باید در قالب بیزینس پلن ارائه شود.
  • در صورتی که متقاضی قصد دارد یک بیزینس جدید راه‌اندازی کند، باید حداقل ۲۵ درصد از مالکیت سهام آن را در اختیار داشته باشد و در صورتی که یک بیزینس فعال را خریداری می‌کند، باید حداقل ۵۱ درصد از سهام آن را به دست بیاورد.
  • بیزینس پیشنهادی نباید در زمینه‌های وام‌های روز پرداخت، نقدینگی چک، پیمانکاری، توسعه املاک و مستغلات، کارگزاری املاک یا بیمه، تولید / توزیع / فروش محصولات یا خدمات مستهجن یا غیراخلاقی جنسی فعالیت کند.
  • در زمان ارائه درخواست خرید بیزینس پیشنهادی از سوی متقاضی، حداقل باید ۵ سال از راه‌اندازی آن گذشته باشد.

کلام آخر

سرمایه‌گذاری در استان کبک می‌تواند برای افرادی که به زندگی در این استان علاقه دارند، جذابیت زیادی داشته باشد. برای سرمایه‌گذاری در این استان دو روش کلی در نظر گرفته شده که شامل برنامه سرمایه‌گذاری در کبک و برنامه کارآفرینی در کبک می‌شوند. مزیت بزرگ هر دوی این روش‌ها، امکان دستیابی به اقامت دائم کانادا برای متقاضیان واجد شرایط است.
در برنامه سرمایه‌گذاری در کبک، متقاضیانی که حداقل ۲ میلیون دلار کانادا سرمایه دارند، می‌توانند با پرداخت ۳۵۰ هزار دلار یا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کانادا اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند.
شرایط بازپرداخت مبلغ سرمایه‌گذاری را نیز به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. در برنامه کارآفرینی کبک نیز متقاضیانی که حداقل ۹۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه دارند، می‌توانند از طریق خریداری یک بیزینس فعال یا راه‌اندازی یک بیزینس جدید، به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنند.
اگر شما هم تمایل دارید در استان کبک سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید به سایت مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس مراجعه کنید تا اطلاعات جامع و کاملی درمورد روش‌های سرمایه گذاری در استان کبک و شرایط اخذ اقامت دائم کانادا از طریق آن‌ها به دست بیاورید و همچنین با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.

https://www.asianews.ir/u/ba7
اخبار مرتبط
دومین کشور بزرگ جهان به لحاظ وسعت، کشور کانادا است که علی‌رغم کم‌جمعیت بودن، مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و این جاذبه ها سبب شده‌اند که کانادا تبدیل به یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار برای گردشگری شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید