صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۲
کد خبر: 16020
گزارشگر: 2
۷۵۷
۰
۰
۱
دریچه فن کویل سقفی

مناسب‌ترین دریچه‌های تنظیم هوا برای انواع سقف‌ها

مناسب‌ترین دریچه‌های تنظیم هوا برای انواع سقف‌ها
امروزه برای تنظیم هوا در محیط‌های مختلف از دریچه‌های خاصی استفاده می‌کنند که به آن‌ها دریچه‌های سقفی می‌گویند. این دریچه‌ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند، به همین علت می‌توان برای محیط‌های مختلف از جمله منازل مسکونی، بیمارستان‌ها و غیره مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کرد.

هر یک از این دریچه‌ها طراحی‌های خاصی دارند و می‌توانند سقف مورد نظر را زیباتر نشان دهند. همچنین استفاده از این دریچه‌ها برای سقف مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت و از مهم‌ترین آن می‌توان به توزیع دما به صورت مناسب اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر شما با این تجهیزات ما در تصمیم داریم در این مطلب در مورد دریچه سقفی با شما صحبت کنیم.

مزایای استفاده از دریچه فن کویل چیست؟

دریچه‌های فن کویل یکی از محبوب‌ترین نوع دریچه‌های سقفی به شمار می‌روند که می‌توان آن‌ها را در فضاهای مختلف از جمله ادارات، بیمارستان‌ها و غیره نصب کرد. فن کویل همان طور که از نامش مشخص است از دو قسمت مهم فن و کویل تشکیل شده که وظیفه این دو بخش این است که در تابستان آب گرم و در زمستان آب سرد را از کویل‌ها عبور دهند. فن‌های موجود هوا را از درون کویل‌ها عبور می‌دهند و بعد از این که هوا از این کویل‌ها عبور کرد با تغییر دما مواجه می‌شود. استفاده از دریچه فن کویل مزایای زیادی دارد که ما در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تفکیک بخش‌ها

یکی از اصلی‌ترین مزیتی که می‌توان برای این دریچه‌ها بیان کرد این است که این امکان برای شما فراهم شده تا بتوانید دمای هر بخش را به صورت جداگانه کنترل کنید. به عنوان مثال در صورتی که یک واحد مسکونی دارای 5 فن کویل باشد، شما می‌توانید آن‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که هر یک از آن‌ها دمای خاصی داشته باشند. این تجهیزات مجهز به سیستم کنترلی هستند و این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید دما را تنظیم نمایید.

توزیع دمای مناسب

فن کویل‌ها می‌توانند برای توزیع دما از فن استفاده نمایند و با ایجاد جریان باد می‌توانند هوا را به بخش‌های مختلف ارسال کنند. توزیع دما به صورت یکسان و مناسب برای بخش‌های مختلف از دیگر مزایای مهم این دریچه‌ها به شمار می‌رود.

گرمایشی و سرمایشی بودن

دریچه‌های فن کویل هم برای فصل‌های سرد سال و هم فصل‌های گرم کاربرد دارند. این موضوع را می‌توان به عنوان یکی از مزیت‌های مهم این دریچه‌ها بیان کرد. در فصل زمستان از این دریچه‌ها باد گرم و در فصل تابستان باد سرد خارج می‌شود.

اشغال بخش کمی از سقف و اجرای ساده

اجرای این نوع دریچه‌ها بسیار ساده است و نیاز به تجهیزات زیادی ندارد. همچنین بهتر است بدانید با نصب این دریچه‌های سقفی تنها بخش کمی از فضای سقف اشغال می‌شود و همین امر باعث شده تا مجریان این سیستم‌ها بتوانند به راحتی در فضاهای مختلف آن‌ها را نصب کنند.

کدام نوع دریچه ها برای استفاده در منازل مناسب اند؟

با توجه به تنوع بالای دریچه های سقفی یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند این است که کدام یک از انواع دریچه های سقفی برای منازل مناسب هستند؟ همان طور که در ابتدا نیز بیان شد دریچه های سقفی در انواع مدل های مختلفی در بازار موجود هستند همین امر انتخاب را برای کاربران سخت می کند. به همین علت ما در این بخش دو مورد از دریچه های مناسب برای منزل را به شما معرفی می کنیم.

دریچه های سقفی چهار گوش

اگر ساختمان و منزل شما دارای سقف کمتر از 4 متر است، بهترین گزینه برای شما دریچه های سقفی چهار گوش هستند. این دریچه ها از جمله زیباترین دریچه ها برای منزل به شمار می روند.

دریچه های سقفی چهار طرفه

از دریچه هایی که می توانند گزینه مناسبی برای منازل باشند، می توان به دریچه های چهار طرفه اشاره کرد. استفاده از این مدل می تواند زیبایی بصری ساختمان را افزایش دهد. این دریچه های چهار طرفه می توانند هوا را از جهات مختلف انتقال دهند.

دریچه فن کویل

دریچه های رایج مورد استفاده کدامند؟

همان طور که تا به این بخش از مطلب موجه شدید دریچه هایی که برای سقف ها طراحی شده اند بسیار متنوع هستند. هر یک از این دریچه ها ویژگی ها و زیبایی های خاصی دارند. به همین علت آن ها را در فضاهای مختلف از جمله ساختمان های مسکونی، اداری، بیمارستان های و غیره مورد استفاده قرار می دهند. از رایج ترین دریچه های سقفی مورد استفاده می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دریچه گرد سقفی
  • دریچه چهار گوش سقفی
  • دریچه های سقفی پلاستیکی
  • دریچه های سقفی چوبی
  • دریچه های فن کویل
  • دریچه های سقفی گالوانیزه
  • و غیره

جمع بندی

دریچه های سقفی از جمله تجهیزات کاربردی هستند که برای تنظیم هوا در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. تولید کنندگان این دریچه ها را در انواع مختلفی تولید و عرضه می کنند. برخی از این دریچه ها زیبایی خاصی دارند و می توان آن ها را برای فضای منازل مورد استفاده قرار داد. ما در این مطلب سعی کردیم برخی از نمونه های این دریچه ها را به شما معرفی کنیم.

https://www.asianews.ir/u/bbw
اخبار مرتبط
انواع برج‌ خنک کننده یا همان کولینگ تاور نوعی مبدل حرارتی بزرگ به حساب می‌آیند؛ که امروزه آنها جهت دفع حرارت از دستگاه‌ها یا فرآیندهای صنعتی کارایی دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید