صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹
کد خبر: 16026
گزارشگر: 213
۶۵۰
۰
۰
۱
از سوی هیئت منصفه یک دادگاه مطرح شد

اتهام جنجالی دونالد ترامپ

اتهام جنجالی دونالد ترامپ
دونالد ترامپ از سوی هیئت منصفه دادگاهی در آمریکا متهم شد.
به گزارش آسیانیوز، دونالد ترامپ از سوی هیئت منصفه دادگاهی در ایالت جورجیای آمریکا به تلاش برای لغو شکست خود از جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ متهم و به این ترتیب با چهارمین مجموعه از اتهامات کیفری خود روبه‌رو شد.

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، شامگاه دوشنبه با اعلام این اتهام علیه ترامپ، به مشکلات حقوقی پیش‌روی نامزد پیشتاز در انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا افزود.

در کیفرخواست مفصل ۹۸ صفحه‌ای در مجموع ۱۹ متهم و ۴۲ اتهام ذکر شده که جملگی برای پرونده اعضای گروه‌های جرائم سازمان یافته استفاده می‌شود و در صورت اثبات در دادگاه، تا ۲۰ سال حبس در پی دارد.

 مارک میدوز، رئیس دفتر پیشین ترامپ در کاخ سفید، و رودی جولیانی و جان ایستمن وکلای دادگستری از جمله متهمان در این کیفرخواست هستند.

ویلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «متهمان به جای پیروی از روند قانونی ایالت جورجیا برای اختلافات انتخاباتی، دست به یک اقدام مجرمانه زدند و تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری جورجیا را باطل کنند».

او ضمن تهدید به بازداشت، افزود که ترامپ و دیگر متهمان تا ظهر روز جمعه ۲۵ اوت فرصت دارند داوطلبانه خود را تسلیم کنند.

دادستان ناحیه فولتون، گفت که او قصد دارد که همه ۱۹ متهم را با هم محاکمه کند.

اما وکلای ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کردند که کیفرخواست «یکطرفه» هیئت منصفه به شهادت کسانی متکی است که «منافع شخصی و سیاسی خود را دارند».

آنان با بیان این که «مشتاق بررسی دقیق این کیفرخواست» هستند، مدعی شدند که این کیفرخواست «بدون شک به همان اندازه کل این روند، ناقص و مغایر با قانون اساسی است.»

خبرگزاری رویترز نوشت که ۱۳ اتهام علیه ترامپ با مواردی که پیشتر در سندی در وب‌سایت دادگاه منتشر و سپس حذف شده بود، مطابقت دارد.

 وکلای دیگر متهمان که نام‌شان در این کیفرخواست ذکر شده، از اظهارنظر خودداری کرده‌اند یا هنوز به این کیفرخواست واکنشی نشان نداده‌اند.

ترامپ پیش از این در سه پرونده کیفری دیگر، خود را بی‌گناه دانسته است./
https://www.asianews.ir/u/bc1
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ نه فقط به لحاظ تاریخی در جایگاه قدرتمند برای پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوی است؛ بلکه موضعش نسبت به کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و ۲۰۱۶ برای کسب پیروزی بهتر است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: به دلایلی در انتخابات سال آینده پیروز قطعی خواهد بود.
براساس برخی گزارش ها، جمهوری‌خواهان آمریکا درصدد استیضاح جو بایدن و اعضای دولت وی هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید