صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۰
کد خبر: 16055
گزارشگر: 2
۹۲۳
۱
۰
۲
مهاجرت تحصیلی به آلمان

بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان

بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان
آیا تحصیل پزشکی در آلمان جزء برنامه های شماست؟ قبل از بررسی لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان اول قصد داریم تا به چند سوال مهم در حوزه پزشکی آلمان پاسخ بدهیم؛ که به احتمال زیاد سوال شما عزیزان هم هست.

الف: آیا شرایط تحصیل پزشکی در آلمان با معدل پایین ممکن است؟

جهت تحصیل پزشکی در آلمان، بسیاری از دانشگاه ها علاوه بر امتحان نهایی کالج، معدل دوره دبیرستان شما را نیز ملاک قرار می‌دهند؛ در این راستا برخی از رشته ها در آلمان نظیر پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و بیولوژی نیازمند حداقل معدل ۱۸.۵ و یا حتی بالاتر هستند.

ب: شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان چگونه است؟

شرایط سنی برای سفارت آلمان مهم است (دانشگاه ها خیلی حساسیتی ندارند) توصیه می‌شود که برای دریافت ویزای پزشکی نهایتا تا ۲۶ سالگی اقدام کنید.

ج: مهمترین معیارها برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آلمان چیست؟

جهت تحصیل پزشکی در آلمان، مهمترین معیارها معدل دوره دبیرستان و نمره آزمون پایانی کالج و مدرک زبان شما است. بنابراین با توجه به رقابت شدید بین دانشجویان بین المللی شما باید علاوه بر کسب معدل بالا در مقطع دبیرستان، در آزمون پایانی کالجFSP نیز نتایج خوبی کسب کنید.

د: آیا مشاوره با وکیل مهاجرت به آلمان برای تحصیل پزشکی ضروری است؟

مشاوره با وکیل مهاجرتی تنها در صورتی ضروری است که شما بر روند پرونده های مهاجرتی تسلط ندارید. اگر شما با چالش های اپلای و ویزا آشنا هستید می‌توانید به شخصه مسیر مهاجرتی را پیش ببرید؛ اما در صورتی که شرایط پرونده مهاجرتی شما ضعیف است (برای مثال همانطور که در بالا اشاره شد؛ سن بالایی دارید) وکیل مهاجرت به آلمان در تهران و یا سایر شهرها می‌توانند به شما کمک کنند.

لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان

از بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه ماگدبورگ
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه توبینگن
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه لوبک
  • دانشگاه ویتن / هردکه
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه لایپزیک
  • دانشگاه ورزبورگ
  • دانشگاه پزشکی شاریته

دانشگاه هایدلبرگ

هایدلبرگ دانشگاهی دولتی بوده و این دانشگاه دارای یک بخش پزشکی بسیار عالی با ۶ دهه فعالیت در زمینه آموزش و پژوهش است.
هایدلبرگ یکی از قدیمی ترین و معروفترین دانشگاه های آلمان است و به خصوص در زمینه هایی نظیر رادیولوژی ، جراحی ، انکولوژی و بهداشت عمومی ، دانشگاهی شناخته شده می باشد.
هدف بخش پزشکی دانشگاه هایدلبرگ ، چیرگی بر چالش ها و مسائل پزشکی قرن ۲۱ در منطقه و خارج از آن است.
امروزه این دانشگاه محیطی تعاملی و پر از فعالیت برای موسسات تحقیقاتی شناخته شده ی بین المللی می باشد.
همچنین ، دانشکده پزشکی هایدلبرگ در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان قرار دارد و از امکانات تحقیقاتی بسیار عالی بهره می برد. این دانشگاه پذیرای دانشجویانی از سراسر جهان است.
هایدلبرگ یکی از اعضای گروه کویمبرا و انجمن دانشگاه های اروپایی و نیز از اعضای موسس اتحادیه ی دانشگاه های تحقیقاتی / پژوهشی در اروپا می باشد.

دانشگاه های آلمان

دانشگاه RWTH آخن

دانشگاه RWTH آخن ، از دیگر دانشگاه های پزشکی برتر در آلمان است. این دانشگاه که در سال ۱۹۶۶ تأسیس شده ، دارای ۹ دانشکده ی مختلف بوده و گروه پزشکی دانشگاه آخن بسیار عالی عمل کرده است.
دانشگاه پزشکی آخن دارای سالن های سخنرانی ، چند کلینیک تخصصی ، انستیتوهای بالینی و نظری و انواع امکانات تحقیقاتی و پژوهشی ، مدارس جهت تخصص پزشکی و سایر تجهیزاتی که برای یک بیمارستان خوب ضروری است ، می باشد.
لذا بدون شک ، دانشگاه روت آخن در لیست برترین دانشگاه های پزشکی آلمان جای می گیرد و در حال حاضر در حدود ۲۷۰۰ دانشجو در دانشکده پزشکی روت آخن مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه لوبک

از دیگر بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان ، دانشگاه لوبک است. لوبک دانشگاهی تحقیقاتی بوده و دارای دانشکده های فناوری ، پزشکی و علوم طبیعی است. دانشکده پزشکی دانشگاه بر روی مواردی چون:

  • عفونت و التهاب
  • مغز ، رفتار و متابولیسم
  • ژنتیک پزشکی
  • فناوری های زیست پزشکی

متمرکر است و این دانشکده از آموزش هایی برتر بهره می برد و به دانشجویان در موارد زیر کمک می کند:

  • کسب دانش فنی مورد نیاز برای موقعیت های شغلی آینده
  • کسب توانایی ها و مهارت های عملی
  • انجام کار علمی
  • مهارت های اجتماعی و اخلاقی

دانشگاه لوبک متشکل از حدود ۴۹۴۵ دانشجو ، ۱۰۰ استاد و ۱۶۰ پروفسور است.

دانشگاه مونستر

دانشگاه مونستر که در سال ۱۷۸۰ تاسیس شده ، دارای ۱۵ دپارتمان و ۲۵۰ دوره ی آموزشی و نیز ، ۵ هزار متخصص خبره و ۳۷ هزار دانشجو است.
همچنین ، این دانشگاه تقریبا ۴۰۰ قرارداد مشارکت با سایر دانشگاه ها جهان دارد.
دانشکده پزشکی مونستر به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان ، پیشرو در زمینه های تحقیقاتی است. این دانشکده به واسطه ارائه یک محیط آموزشی و تحقیقاتی عالی و نیز آموزش های علمی و بالینی چشمگیر در دنیا شناخته شده می باشد و همچنین در رشته های رادیولوژی و پزشکی هسته ای عالی عمل کرده است.
دانشکده پزشکی مونستر با استخدام دانشمندان و پزشکان برتر کمک می کند تا دانشجویان دانش و تجربه لازم در زمینه پزشکی را کسب کنند و برای شغل آینده خود آماده تر شوند.

دانشگاه توبینگن

دانشگاه توبینگن (Tϋbingen) در سال ۱۴۷۷ ایجاد شده ، لذا یکی از قدیمی ترین و معروفترین دانشگاه ها در آلمان است. این دانشگاه در شهر دانشگاهی توبینگن در ایالت بادن وورتمبرگ قرار دارد.
دانشگاه توبینگن به واسطه موفقیت هایی که در زمینه های علوم انسانی ، پزشکی و علوم طبیعی کسب کرده در سطح بین المللی کاملا شناخته شده است.
این دانشگاه میزبان حدود ۲۲ هزار دانشجو است و بعضی از برندگان جایزه ی نوبل ، به ویژه در رشته های پزشکی و شیمی در همین دانشگاه تحصیل کرده اند. لذا ، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان ، انتخاب خوبی خواهد بود.
همچنین ، بیمارستان دانشکده پزشکی دانشگاه توبینگن ، دارای ۱۵۰۰ تخت است که هر ساله حدود ۶۶ هزار بیمار بستری و ۲۰۰ هزار بیمار با درمان های سرپایی را پذیرش می کند.
دانشکده پزشکی دانشگاه توبینگن با موفقیت هایش در زمینه های رادیولوژی ، انکولوژی و ایمونولوژی توانسته در بین بهترین دانشکده های پزشکی جهان رتبه بندی شود.
این دانشکده پزشکی دوره طب سنتی را نیز ارائه داده است.

بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان

دانشگاه ماگدبورگ

دانشگاه ماگدبورگ در پی ادغام کالج تربیت معلم ، دانشکده پزشکی و دانشگاه فنی سابق ، در سال ۱۹۹۳ ایجاد شد و یکی از جوان ترین دانشگاه ها در آلمان است. دوره های پزشکی ، مهندسی و علوم طبیعی این دانشگاه بسیار مشهور است.
دانشکده پزشکی دانشگاه ماگدبورگ ، بر همکاری نزدیک بین دانشجویان و کارکنان آموزشی تاکید دارد و بر آموزش های عملی متمرکز است تا بدین صورت بتواند آموزش هایی عالی را در دسترس دانشجویان قرار دهد.

دانشگاه فرایبورگ

دانشگاه فرایبورگ نیز در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان قرار دارد. این دانشگاه در زمینه های علوم اجتماعی ، علوم انسانی و علوم طبیعی بسیار موفق بوده است.
دانشگاه فرایبورگ شامل ۱۱ دانشکده بوده و مرکز پزشکی فرایبورگ متشکل از ۱۰ هزار متخصص است که این متخصصین به حدود ۵۸ هزار بیمار ، خدمات پزشکی ارائه می دهند.
مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگ بر این باور است که دانش پایه و پژوهش های بالینی پیش نیازی برای دست یافتن به جدیدترین روش ها و درمان های پزشکی است. لذا ، مشوق پزشکان در خصوص انجام تحقیقات است.
دانشکده پزشکی فرایبورگ در بین برترین دانشکده های پزشکی جهان رتبه بندی شده و این دانشکده در زمینه ایمونولوژی در جایگاه ۵۰ قرار دارد. همچنین ، دانشکده پزشکی فرایبورگ دوره طب سنتی را نیز ارائه داده است.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU)

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU) ، یکی دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان است. این دانشگاه که در مونیخ آلمان واقع شده ، برنامه های پزشکی بسیار متنوعی را هم سطح با استاندارهای جهانی ارائه می دهد.
دانشکده پزشکی لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ به تجهیزات آموزشی و کلینیکی پیشرفته ای مجهز شده و دوره های پزشکی در این دانشکده در یک سال تحصیلی شامل دو ترم است.
همچنین ، مدرک دانشکده پزشکی لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ توسط وزارت بهداشت تایید شده است.

دانشگاه ویتن / هردکه

دانشگاه ویتن / هردکه (Witten/Herdecke) که تاسیس سال ۱۹۸۳ است ، از جمله کهن ترین دانشگاه های خصوصی آلمان می باشد.
این دانشگاه میزبان حدود ۱۲۰۰ دانشجو در رشته های مختلف نظیر پزشکی ، دندانپزشکی ، علوم پرستاری ، اقتصاد ، فلسفه و فرهنگ است.
از آن جا که ویتن / هردکه دانشگاهی خصوصی است ، بنابراین به پرداخت شهریه نیاز دارد و هزینه تحصیل در این دانشگاه ممکن است از ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه متغیر باشد. اما با این وجود ، انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در دسترس دانشجویان بین المللی خواهد بود.
از شرایط پذیرش در دانشگاه ویتن / هردکه ، شرکت در مصاحبه می باشد.

مهاجرت به آلمان

دانشگاه ورزبورگ

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان ، دانشگاه ورزبورگ است. این دانشگاه میزبان ۲۵ هزار دانشجو است که در این میان ، حدود هزار دانشجو بین المللی هستند.
دانشگاه ورزبورگ در رشته های مختلفی از جمله پزشکی ، فیزیک ، زیست شناسی و روانشناسی از جایگاه خوبی برخوردار است و در زمینه ی تحقیقات دارای اعتبار بین المللی می باشد.
همچنین ، دانشگاه ورزبورگ دارای کتابخانه ای مدرن ، پردیس هنر لیبرال و چندین مؤسسه ی تحقیقاتی است.

دانشگاه لایپزیگ

دانشگاه لایپزیگ که در سال ۱۴۰۹ تاسیس شده ، به عنوان دومین دانشگاه قدیمی آلمان شناخته می شود.
این دانشگاه میزبان فارغ التحصیلان مشهوری چون نیچه ، لایبنیتز ، واگنر ، گوته و آنگلا مرکل بوده و ۹ برنده جایزه نوبل نیز ، در این دانشگاه تحصیل کرده اند. لذا ، قرار گرفتن لایپزیک در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان کاملا درست خواهد بود.
دانشکده پزشکی دانشگاه لایپزیک دارای بیش از ۳۰۰۰ دانشجو است و این دانشکده با بیمارستان دانشگاه همکاری بسیار نزدیکی دارد.
دانشکده پزشکی و بیمارستان دانشگاه لایپزیک ، از جمله بزرگ ترین موسسه های پزشکی در ایالت زاکسن آلمان است و این مرکز پزشکی شامل ۴۸ کلینیک و موسسه در پنج بخش مجزا می باشد. شعار دانشکده ی پزشکی دانشگاه لایپزیگ آلمان ، تحقیق ، آموزش و شفا است.

دانشکده پزشکی شاریته

دانشکده ی پزشکی شاریته (Charite) یکی از بهترین و بزرگ ترین بیمارستان های آموزشی در کشور آلمان است و بر اساس گزارش مجله ی نیوزویک ، این بیمارستان در جایگاه پنجم برترین بیمارستان های آموزشی جهان قرار دارد.
دانشکده پزشکی شاریته وابسته به دانشگاه آزاد برلین و نیز دانشگاه هومبولت است و واقع شدن این دانشگاه در برلین بر محبوبیت آن افزوده است.
دانشکده پزشکی شاریته در سطح بین المللی شناخته شده است و نام این دانشکده در لیست برترین دانشکده های پزشکی جهان قرار دارد.
دانشکده پزشکی شاریته ، موسسه ای پژوهش محور است و از جمله زمینه های تحقیقاتی که در این دانشکده بر آن تاکید زیادی می شود شامل جراحی ، ایمونولوژی و پزشکی هسته ای است.

رنکینگ بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان

کشور آلمان علاوه بر داشتن شرایط مناسب برای زندگی ، شرایط مناسبی برای تحصیل دارد. از برترین دانشگاه های پزشکی آلمان بر اساس عملکرد تحقیقاتی شان در زمینه پزشکی موارد زیر می باشند:

نام برترین دانشگاه های پزشکی آلمان

موقعیت

رتبه در اروپا (در زمینه پزشکی)

رتبه جهانی (در زمینه پزشکی)

دانشگاه پزشکی شاریته برلین

براندنبورگ / برلین

6

47

دانشگاه مونیخ آلمان

باواریا / مونیخ

16

79

دانشگاه هایدلبرگ

بادن وورتمبرگ /  هایدلبرگ

22

96

دانشکده پزشکی هانوفر آلمان

نیدرزاکسن / هانوفر

31

115

دانشگاه توبینگن

بادن-وورتمبرگ / تیوبینگن

35

124

دانشگاه فنی مونیخ

باواریا / مونیخ

40

133

دانشگاه ارلانگن نورنبرگ

باواریا / ارلانگن

42

137

دانشگاه گوته فرانکفورت آم ماین

هسن / فرانکفورت

52

165

دانشگاه کلن

نوردراین وستفالن / کلن

54

167

دانشگاه فرایبورگ

بادن وورتمبرگ / فرایبورگ در بریسگائو

55

168

دانشگاه بن

نوردراین وستفالن / بن

59

178

دانشگاه آزاد برلین

براندنبورگ / برلین

61

182

دانشگاه گوتینگن

نیدرزاکسن / گوتینگن

62

183

دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورف

نوردراین وستفالن / دوسلدورف

64

187

دانشگاه وورزبورگ

باواریا / وورزبورگ

65

191

دانشگاه مونستر

نوردراین وستفالن / مونستر

67

195

دانشگاه هومبولت برلین

براندنبورگ / برلین

73

207

دانشگاه اولم

بادن وورتمبرگ / اولم

76

215

دانشگاه روت آخن

نوردراین-وستفالن / آخن

80

228

دانشگاه ماربورگ

هسن / ماربورگ

81

229

دانشگاه لایپزیک

زاکسن / لایپزیگ

96

273

دانشگاه لوبک

شلسویگ هولشتاین / لوبک

134

353

دانشگاه هامبورگ

ایالت هامبورگ / هامبورگ سیتی

155

421

دانشگاه اشتوتگارت

بادن-وورتمبرگ / اشتوتگارت

222

643

دانشگاه ویتن هردکه

نوردراین وستفالن / ویتن

229

660

دانشگاه فنی برلین

براندنبورگ / برلین

237

676

 

https://www.asianews.ir/u/bcu
اخبار مرتبط
در این مقاله به بررسی کشورهای اروپایی ارزان قیمت برای تحصیل در خارج از کشور و معرفی کشورهای کم هزینه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا می پردازیم و سپس به ارزش‌های مختلف تحصیل و زندگی در این کشورها خواهیم پرداخت. همچنین مزایا و معایب مهاجرت به این کشورها را بررسی خواهیم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
صادق
۱۴۰۲/۰۵/۲۸
0
0
1

ممنون از مقاله خوبتون


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید