صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۹ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
کد خبر: 16104
گزارشگر: 2
۶۲۵
۰
۰
۴
تکنیک‌های مختلف کاشت مو

آخرین تحولات در روش کاشت مو

آخرین تحولات در روش کاشت مو
همه زنان و مردان بدون در نظر گرفتن سن خود آرزو دارند بهترین ظاهر را داشته باشند؛ حال می‌توان اسمش را سبک زندگی مدرن یا افزایش گرایش و میل به زیبایی گذاشت! یکی از عوامل مهم در تکمیل زیبایی ظاهری افراد، موهای آن‌ها است. امروزه بیشتر از قبل شاهد این هستیم که تمام قشرهای مردمی در سنین پایین با کاهش حجم و تراکم موهایشان مواجه هستند؛ به طوریکه افرادی را حتی در دهه ۳۰ سالگی می‌بینیم که خط موی سرشان عقب رفته و یا علائمی از طاسی را در هر نقطه سر خود دارند.

چندین دهه است که راه حل‌های مختلفی برای مقابله با این مشکل ارائه می‌شود؛ راهکارهای قبلی عمدتاً با هدف پوشاندن لکه‌های طاس با استفاده از کلاه گیس‌ یا شاخه‌های مو انجام می‌شد.
اما امروزه که علم پزشکی در حال پیشرفت است، تمرکز بیشتر بر روی ترمیم خط رویش مو و تراکم دیگر نقاط سر با موهای جدیدی که از خود فرد دریافت شده، می‌باشد. کاشت مو یک موهبت و خبر خوب برای کسانی است که به دنبال راه حلی مطمئن و دائمی با ظاهر طبیعی هستند.
بعد از استقبال گرم و پرشوری که از تکنیک‌های مختلف کاشت مو شد، سالانه روش‌های جدیدی معرفی می‌شوند و در برخی موارد، متدهای قبلی کاشت مو ارتقا می‌یابند و موجب حیرت متقاضیان پیوند مو می‌شوند. اگر مشتاق هستید که از آخرین تحولات در کاشت مو مطلع شوید، تا پایان با این مقاله از کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا همراه باشید.

میکروگرافت

جدیدترین روش‌های کاشت مو کدام‌اند؟

تحقیقات و فناوری در زمینه کاشت موی طبیعی طی دهه‌های گذشته راه درازی را پیموده است و حاصل تلاش‌های مستمر مبتکران این صنعت، تکنیک های نوآورانه‌ای بود که روش‌های پیوند مو را به شدت متحول کرده است. به منظور آشنایی بیشتر با جدیدترین روش‌های پیوند مو، به موارد زیر توجه نمایید:

  1. میکروگرافت: میکروگرافت که با نام فناوری میکروگرافت اتولوگ (AMT) نیز شناخته می‌شود، شامل استفاده از فولیکول‌های موجود روی سر هر زیباجو و پیوند آن به نواحی کم تراکم می‌شود. نکته مهم در مورد این روش آن است که این تکنیک با تکنیک FUE که در کاشت مو سنتی استفاده می‌شود (که یک واحد فولیکولی منفرد حاوی ۱ تا ۲ تار مو استخراج می‌شود)، متفاوت می‌باشد. این تکنیک برای اولین در آلمان ابداع شد و بعداً اطلاعات و نحوه انجامش به تمامی پزشکان مشتاق از سراسر دنیا آموزش داده شد. اولین پزشک ایرانی که این متد شگفت انگیز را به ایران وارد کرد، دکتر حمیدرضا خراسانی از کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا در تهران بود. طی کاشت مو میکروگرافت، ابتدا بی‌حسی موضعی انجام شده و سپس پزشک از ابزار جراحی معروف به میکرو دریل (قطر ۰/۷۵ میلی متر) با نوک بلند و توخالی مشابه لوله استفاده می‌کند تا با آن بتواند فولیکول مو را استخراج کند. هنگامی که مو وارد لوله شد، پزشک به پوست سر فشار می‌آورد و برشی در آن ایجاد می‌کند. این برش به شکل یک دایره کوچک خواهد بود که به پوست تبدیل می‌شود و پس از آن هیچ زخم باقی نمی‌ماند. در مرحله بعد پزشک با استفاده از فورسپس کوچک، پیوند را با دقت برداشت می‌نماید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کند. در نهایت پزشک گرافت‌ها را با دقت و آرامش در مکان‌های معین قرار می‌دهد و جلسه را به اتمام می‌رساند.
  2. نئوگرافت: NeoGraft روش خودکار دیگری برای کمک به بهبود مرحله برداشت فولیکول از ناحیه بانک مو است. در این تکنیک از خاصیت مکش یک دستگاه مخصوص برای بیرون کشیدن تک تک فولیکول‌های مو (که توسط دستگاه دیگری شل شده‌اند) استفاده می‌کند. در نهایت پزشک به راحتی کاشت فولیکول‌ها را بدون نیاز به لمس با ابزارهای مخصوص انجام می‌دهد.
  3. سلول بنیادی: آخرین تحقیقات نشان می‌دهند که سلول‌های بنیادی می‌توانند رشد موها را تحریک کنند. روش کاشت مو با سلول‌های بنیادی یک تکنیک معتبر و پیچیده از کاشت مو است که از سال ۱۹۹۶ به شدت مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. این تکنیک توسط دکتر و دانشمند کوئن گو به وجود آمد، اما به دلیل طولانی بودن این نام برای بسیاری، این روش به "پیوند سلول‌ها" معروف شده است. پیوند مو با سلول بنیادی روشی هوشمندانه است که از این سلول‌های طبیعی بصورت برنامه ریزی شده، هدفمند و توسعه یافته استفاده می‌کند. این روش تضمین می‌کند که فولیکول‌های پیوند زده شده، در طی زمان زنده بمانند. با این حال، هنوز این روش به طور عمومی در دسترس مردم دنیا قرار نگرفته است.
  4. کاشت مو رباتیک: دستگاه‌های رباتیک به پزشکان در برداشتن گرافت‌های اهدا کننده به صورت جداگانه و کاهش زمان کلی کاشت کمک می‌کنند. در حال حاضر دو نوع ربات کاشت مو وجود دارد که از نظر تکنولوژی و موارد استفاده با یکدیگر متفاوت هستند. هر دو از فناوری‌های دیجیتال جدید برای شناسایی، انتخاب و برداشت گرافت‌ها از ناحیه اهدا کننده و انجام میکروگرافت استفاده می‌کنند، زیرا گرافت‌های استخراج‌ شده بین ۰.۸ تا ۱ میلی‌متر طول دارند. در نهایت، به لطف اتوماسیون این روش، ۱۰۰٪ از گرافت‌های برداشته شده دست نخورده باقی می‌مانند و می‌توان آن‌ها را با شانس رشد مجدد بیش از ۹۷٪ دوباره در نواحی مختلف سر پیوند زد.

چرا روش میکروگرافت بهترین تکنیک موجود برای کاشت مو است؟

روش کاشت مو میکروگرافت نشان دهنده یک دستاورد جسورانه در زمینه ترمیم مو است. تکنیک‌های میکروگرافت که در اوایل دهه ۱۹۸۰ توسعه یافتند، برای اولین بار برای ایجاد یک نتیجه نهایی ظریف‌تر و طبیعی تر مورد استفاده قرار گرفتند. قبل از ارتقای این روش، جراحان کاشت مو بخش‌های بزرگی از مو را از ناحیه اهداکننده استخراج می‌کردند که زخم‌های بزرگی بر جای می‌گذاشت و علائم واضحی از انجام پیوند ایجاد می‌کرد. زیباجویان اکثراً این روش‌ها را به خاطر ظاهر نامطلوبی که ایجاد می‌کردند دوست نداشتند اما امروزه به لطف به روزرسانی شدن تکنیک ظریف میکروگرافت، دیگر نگرانی درباره باقی ماندن اسکارها وجود ندارد و نتایج بصورت پرتراکم، طبیعی و مادام العمر خواهند بود.

کاشت ابرو

جدیدترین متدهای کاشت مو در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا

کلینیک تحصصی پوست و مو هلیا با افتخار برای ارائه خدمات زیبایی به ویژه در کاشت مو و ابرو به شما زیباجویان عزیز آماده است. این مرکز از یک تیم پزشکی و پشتیبانی قوی و آموزش دیده تشکیل شده است و از حضور پزشکی مجرب و پر آوازه مانند دکتر حمیدرضا خراسانی بهره می‌برد. ایشان بیش از ۱۰ سال است که ایمپلنت موی موفقیت آمیز انجام می‌دهند و همچنین تجربه زیادی در ترمیم اسکارهای به جا مانده از کاشت موی نواری (FUT) دارند. ما در کلینیک هلیا با اشتیاقی باور نکردنی، تلاش و صبر خود را به کار می‌گیریم تا مطمئن شویم که هر یک از مراجعینمان دقیقاً به همان چیزی که در انتظارش بوده‌اند، می‌رسند. با ترمیم موهای شما تنها در یک جلسه با هر تکنیکی اعتماد به نفس شما را افزایش خواهیم داد و روند زندگیتان را کاملاً تغییر می‌دهیم. شما عزیزان برای اطلاع از هزینه ایمپلنت موی خود می‌توانید با مشاورین ما به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید؛ کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هم وطنان عزیز خواهند بود. همچنین امکان ویزیت حضوری توسط پزشک در مجموعه وجود دارد و شما می‌توانید برای رزرو نوبت مشاوره حضوری با ایشان، با شماره ۰۲۱۷۹۵۴۷ – ۰۹۱۲۲۵۰۲۰۵۰تماس حاصل بفرمایید.

https://heliaclinic.com/

منابع:

https://www.hairsure.in/what-is-the-latest-technology-in-hair-transplant/

https://www.asianews.ir/u/be7
اخبار مرتبط
مدتیست افراد زیادی از مزایا و نتایج شگفت انگیز شامپو بدون سولفات برای دیگران صحبت می کنند! شاید به شماهم توصیه شده شامپو های قدیمی را دور بریزید، اما باید بگوییم این شامپو بیشتر برای افرادی که موهایشان را به تازگی رنگ یا کراتین کرده اند مناسب است تا رنگدانه های جدید و مواد کراتین مدت بیشتری روی مو ها باقی بمانند.‌ در ادامه این مطلب با به سوالات شما در این مورد پاسخ می دهیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید