صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۹ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۶
کد خبر: 16113
گزارشگر: 2
۵۵۶۸
۰
۰
۱
بزاق دهان

درمان خانگی جمع شدن آب در دهان (۸روش تضمینی)

درمان خانگی جمع شدن آب در دهان (۸روش تضمینی)
اگر برای شما هم پیش آمده که آب زیادی در دهانتان جمع شده یا گاهی در خواب و حالت بیداری، مقداری بزاق از گوشه دهانتان خارج می‌شود، احتمالا غدد بزاقی در دهان شما ترشحات زیادی دارند. روزانه حداکثر تا ۱/۵ لیتر بزاق در دهان همه انسان‌ها تولید می‌شود. اما در بعضی افراد به دلایل مختلف از جمله بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است مقدار تولید این بزاق بیش‌تر شود. شاید شما هم اولین راهکاری که برای درمان این عارضه به ذهنتان می‌رسد، مراجعه به پزشک است.

ولی در این مطلب همراه ما باشید تا چند روش درمان خانگی جمع شدن آب در دهان را توضیح دهیم.

میخک

سه تا پنج بار در روز، دو عدد میخک را بجوید. این کار باعث می‌شود بزاق دهان کاهش پیدا کند. این ماده می‌تواند روی اعصاب، مغز و غدد بزاقی تاثیر بگذارد. میخک از خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی برخوردار است. علاوه بر کاهش میزان بزاق، این گیاه برای عفونت‌ها و بیماری‌های دهان نیز خاصیت درمانی دارد.

خوردن میخک با حفظ بهداشت دهان و دندان در کاهش بیماری‌های آن نیز تاثیرگذار است. این گیاه در دهان و اعصاب مرتبط با آن، بی حسی ایجاد می‌کند. به همین دلیل حساسیت غده‌های تولید کننده بزاق برای تولید مخاط زیاد، کم‌تر می‌شود.

ترکیب فلفل سیاه، زنجبیل و فلفل بلند

برای تهیه این مخلوط، ۱۰۰ گرم از فلفل سیاه، زنجبیل و فلفل بلند را نیاز دارید. شاید نام فلفل بلند برایتان چندان آشنا نباشد. این گیاه با نام‌های پیپالی یا فلفل مویه نیز فروخته می‌شود که خاصیت‌های زیادی دارد. این سه ماده را با هم ترکیب کنید و آن را در فضایی مرطوب و آزاد بگذارید.
پیشنهاد می‌کنیم ترکیب به دست آمده را در ظرف شیشه‌ای نگه دارید تا جانوران موذی به داخل آن نروند و ترکیب تهیه شده خراب نشود. برای خوردن این ترکیب جادویی می‌توانید آن را با ماست یا سبزی نوش جان کنید. اضافه کردن این مخلوط با عسل نیز گزینه خوبی برای مصرف آن در طول روز است. اگر می‌خواهید از شر بزاق اضافی دهان راحت شوید، پس این ترکیب جادویی را دو بار در طول روز بخورید.

چای دارچین

اگر بخواهیم علت‌های جمع شدن آب در دهان را بررسی کنیم، ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. بیش‌ترین عامل بروز این عارضه، ناتوانی‌هایی در مغز و اعصاب است که باید فرد توسط پزشک معاینه شود. برای تشخیص علت اصلی این عارضه و درمان باید به فوق تخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. پس به سایت اینترنتی درمانکده سری بزنید و از بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب تهران به‌صورت اینترنتی نوبت بگیرید.
یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی جمع شدن آب در دهان استفاده از چای دارچین است که برای کاهش میزان آب در دهان، عملکردی مشابه میخک دارد. دو یا سه عدد چوب دارچین را بردارید و آن را پودر کنید. پودر دارچین و یک فنجان آب را روی شعله بجوشانید. بعد از جوش آمدن آب، شعله را خاموش کنید و ۱۰ الی ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا آب ولرم شود.

چای دارچین

اکنون بعد از صاف کردن چای، دو قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. اضافه کردن عسل را بعد از ولرم شدن چای انجام دهید؛ زیرا چای داغ می‌تواند روی فواید و خاصیت‌های عسل تاثیر بگذارد. بهترین ترکیب شیرین‌کننده برای این چای عسل است. اضافه کردن هر نوع شیرین‌کننده دیگری می‌تواند عاملی برای افزایش بزاق در دهان باشد.

گیاه کوتکی

کوتکی یا پیکروریزا، گیاهی است که بیش‌تر افراد آن را برای بهبود هضم، سوخت و ساز بدن و عملکرد کبد می‌شناسند. اما مصرف ریشه این گیاه کمک می‌کند تا تحریک غدد بزاقی و تولید بزاق متعادل شود. به همین علت گیاه کوتکی یک درمان خانگی جمع شدن آب در دهان به حساب می‌آید. همچنین با استفاده از این گیاه، پاکسازی بزاق از دهان نیز افزایش پیدا می‌کند.

گیاه چریش

استفاده از برگ‌های گیاه چریش یکی دیگر از راه‌های درمان خانگی جمع شدن آب در دهان است. این گیاه عملکردی مشابه گیاه کوتکی دارد و بزاق اضافی را کاهش می‌دهد. این گیاه برگ‌هایی شبیه تره دارد که مزه آن تلخ است. علاوه بر کاهش میزان بزاق، گیاه چریش خاصیت‌های ضد التهابی و ضد میکروبی نیز دارد.

علت ریختن آب دهان در خواب و درمان خانگی آن

یکی از مشکلات این بیماران، آبریزش دهان هنگام خواب است. ولی روش‌های مختلفی برای درمان آن وجود دارد. یعنی اگر علت این عارضه یک مشکل حاد نباشد، با همین درمان‌های خانگی می‌توان آن را بهبود بخشید. آیا می‌دانید علت جمع شدن آب در دهان شما و ریختن آن هنگام خواب چیست؟
در درمانکده هر روزه تعداد زیادی از مقالات پزشکی در زمینه بیماری‌های مختلف منتشر می‌شود که علت آبریزش دهان در بزرگسالان در خواب نیز یکی از آن‌ها است. بعد از خواندن این مطلب و بررسی علت این عارضه می‌توانید با درمان‌های خانگی زیر برای رفع آن اقدام کنید.

علت ریختن آب دهان در خواب

  1. قبل از خواب یک لیوان آب بنوشید و مقداری لیمو ترش بجوید تا بزاق دهان شما کم شود.
  2. برای جلوگیری از تجمع بزاق در دهان، بهتر است به پشت بخوابید.
  3. قبل از خواب دستگاه بخور را روشن کنید تا مجراهای بینی باز شوند. با این کار به جای دهان از بینی نفس می‌کشید و دیگر بزاق در دهانتان جمع نمی‌شود.

درمان قطعی جمع شدن آب در دهان با بهترین پزشکان

اگر با درمان خانگی جمع شدن آب در دهان مشکل شما حل نشد، احتمالا این عارضه علتی مانند بیماری زمینه‌ای دارد. در این شرایط برای درمان بزاق زیاد و جمع شدن آب در دهان باید به یک پزشک مراجعه کنید. برای بروز این عارضه، ممکن است علت‌های زیادی وجود داشته باشد. بنابراین با توجه به علت آن، بهترین پزشک را از لیست پزشکان در درمانکده انتخاب کنید. درمانکده یک سایت اینترنتی است که لیستی از بهترین پزشکان متخصص و فوق تخصص را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در درمانکده به‌صورت اینترنتی از پزشکانی مانند فوق تخصص مغز و اعصاب، فوق تخصص غدد، فوق تخصص ارتوپد در تهران و... نوبت بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/beg
اخبار مرتبط
احتمالا در خیلی کافه ها یا جاهای مختلف دیگر اسم چای کرک را شنیده باشید و کنجکاو شده باشید که چای کرک چیست. در این مقاله به طور کامل شرح خواهیم داد که چای کرک چیست. تفاوت این چای با ماسالا در چه چیزی است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید