صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
کد خبر: 16210
گزارشگر: 2
۸۶۹
۰
۰
۱
برچسب های الکترونیکی

دستگاه تگ زن چیست؟

دستگاه تگ زن چیست؟
دستگاه تگ زن یک دستگاه الکترونیکی است که از تکنولوژی RFID استفاده می کند، که شامل تراشه های الکترونیکی کوچک، آنتن و باتری است. این دستگاه به وسیله برچسب های الکترونیکی بر روی محصولات نصب می شود، به گونه ای که به دستگاه خواننده RFID اطلاعات مرتبط با محصول را ارسال می کند و این اطلاعات می تواند شامل شناسه محصول، تولید کننده، تاریخ تولید و انقضاء و دیگر جزئیات مرتبط با محصول باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا برخی از موارد استفاده از دستگاه تگ زن را به شما توضیح دهیم و شما را به طور مختصر با کاربردهای دستگاه تگ زن و نحوه کاربرد آن آشنا کنیم. دستگاه تگ زن یک دستگاه الکترونیکی می باشد که به وسیله آن می‌توان برچسب‌هایی را با اطلاعات مختلف را بر روی سطح محصولات، بسته بندی ها، کارتن‌ها و بسیاری دیگر از اشیاء چاپ کرد. این دستگاه توانایی این را دارد که اطلاعاتی همچون نام محصول، قیمت محصول و تاریخ تولید و انقضای محصولات و کد محصول و دیگر اطلاعات محصولات را به صورت دقیق و سریع بر روی برچسب‌ها بنویسد و آن‌ها را به سطح مورد نظر چسباند.
استفاده از دستگاه تگ زن در فرآیند برچسب‌زنی به صورت بسیار سریع و دقیق انجام می‌شود. این دستگاه با قابلیت اتصال به سیستم‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهای مدیریت محصولات، اطلاعات مورد نظر را به طور مستقیم از سیستم دریافت می‌کند و بر روی برچسب چاپ می‌کند. این امکان و این قابلیت باعث می‌شود که هرگونه خطا و اشتباه در نوشتن اطلاعات به صورت دستی کاهش یابد و اطلاعات به صورت دقیق و یکسان بر روی برچسب‌ها چاپ شود.
دستگاه تگ زن قابلیت های بسیار زیادی را دارا می باشد که برخی از این قابلیت ها عبارت اند از : تنظیم فونت، اندازه و سبک متن و بسیاری از موارد دیگر بنابراین می‌توان برای هر نوع محصول و بسته‌بندی، طرح و قالب مناسبی برای برچسب تعریف کرد. همچنین، این دستگاه قابلیت چاپ بارکد و QR کد را نیز دارا می باشد، که این امکان را فراهم می‌کند تا اطلاعات محصول به صورت خودکار و با استفاده از اسکن کد، در سیستم‌های مدیریت محصولات ثبت شود.
استفاده از دستگاه تگ زن در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، لوازم خانگی و غیره رایج است و کاربرد های بسیار زیادی را نیز دارا می‌باشد. این دستگاه باعث بهبود کیفیت و دقت در برچسب‌زنی محصولات می‌شود و همچنین زمان و هزینه های مربوط به فرآیند برچسب‌زنی را کاهش می‌دهد. همانطور که در ابتدای این متن گفته شد دستگاه تگ زن یک نوع دستگاه الکترونیکی می باشد که برای نشانه گذاری ها و برچسب ‌زنی بسیاری از محصولات وکارتن ها و بسیاری دیگر از وسیله هایی که شما در طول روز با ان سر و کار دارید استفاده می‌شود. با استفاده از دستگاه تگ زن، فرآیند برچسب‌زنی به صورت سریع و دقیق انجام می‌شود و امکان اشتباه در نوشتن اطلاعات به صورت دستی کاهش می‌یابد. برای خرید و اطلاعات بیشتر درباره دستگاه تگ‌زن ‌‌میتوانید بر روی لینک کلیک کنید.

موارد استفاده از دستگاه تگ زن و مزیت های آن

همان طور که در ابتدا به آن اشاره شد دستگاه تگ زن یا Tagging Machine یک دستگاه خودکار است که برای برچسب زدن یا تگ زدن روی انواع محصولات صنعتی، خدماتی و ببازرگانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با استفاده از یک سیستم اتوماتیک به شما کمک می‌کند تا برچسب‌های شما را با سرعت و دقت بالا بر روی محصولتان زده و قرار دهید.
دستگاه های تگ زن معمولاً دارای یک صفحه نمایش ال ‌سی‌ دی هستند، که به شما این اجازه را می‌دهد تا مشخصات محصول، قیمت، رنگ و موارد مشابه را برچسب بزنید. این دستگاه‌ها معمولاً دارای یک رول برچسب، که به عنوان "تگ" یا "تگ بند" نیز شناخته می‌شود، هستند. برچسب‌ها به طور خودکار از رول کنده می‌شود و قرار می‌گیرند، و پرینتر دستگاه به صورت خودکار اطلاعات مورد نظر را بر روی برچسب چاپ می‌کند.
استفاده از دستگاه تگ زن در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بیشتر صنایع، تگ ها برای علامت‌گذاری روی مواد مصرفی، لوازم خانگی، یا لوازم خودرو استفاده می‌شوند. در صنعت دارویی و پزشکی نیز برای بسته‌بندی داروها و محصولات پزشکی حتماً از برچسب استفاده می‌شود.
مزایای استفاده از دستگاه تگ زن شامل:

  • افزایش سرعت تولید و بسته‌بندی محصولات
  • حفظ دقت و کیفیت برچسب زنی
  • کاهش خطای انسانی در برچسب زنی
  • افزایش صرفه اقتصادی در عملیات بسته بندی و برچسب زنی. همچنین، نوعی دستگاه تگ زن به نام قلم تگری هم وجود دارد که برای برچسب زدن یا نگارش یادداشت و متون کوتاه استفاده می‌شود. این دستگاه شامل یک استوانه محوری می‌شود و با گرداندن قلم اعمال فشار بر روی کاغذ برای برچسب زدن و نوشتن استفاده می‌شود.

دستگاه چاپ بارکد

کاربرد های دستگاه تگ زن

دستگاه تگ زن یک دستگاه الکترونیکی است که از تکنولوژی RFID استفاده می کند، که شامل تراشه های الکترونیکی کوچک، آنتن و باتری است. این دستگاه به وسیله برچسب های الکترونیکی بر روی محصولات نصب می شود، به گونه ای که به دستگاه خواننده RFID اطلاعات مرتبط با محصول را ارسال می کند و این اطلاعات می تواند شامل شناسه محصول، تولید کننده، تاریخ تولید و انقضاء و دیگر جزئیات مرتبط با محصول باشد.
دستگاه تگ زن با توجه به قابلیت های خود دارای کاربردهای مختلف و بسیار زیادی در صنایع مختلف می باشد. در ادامه این مقاله به برخی از کاربردهای این دستگاه اشاره خواهیم کرد :

  1. صنعت کتاب : یکی از کاربردهای دستگاه تگ زن در صنعت کتاب می‌باشد که بسیار زیاد مورد استفاده قرار گرفته و توانسته است کمک بسیار زیاد و شایانی را بکند. در این صنعت، دستگاه تگ زن به عنوان یک ابزار بسیار قدرتمند برای برچسب زدن روی کتاب ها استفاده می شود. برچسب های تگ زن می توانند شامل اطلاعات مانند نویسنده، عنوان، ناشر، قیمت و بسیاری از موارد دیگر باشد.
  2. صنعت فرش: از دیگر موارد کاربرد های دستگاه تگ زن صنعت فرش می‌باشد. در این صنعت، دستگاه تگ زن به عنوان یک ابزار کارآمد برای برچسب زدن روی فرش ها استفاده می شود. برچسب های تگ زن ممکن است شامل اطلاعات مانند جنس، وزن، ابعاد، فصل و غیره باشد.
  3. صنعت لباس : یکی دیگر از مواردی که دستگاه تگ زن در آن بسیار پرکاربرد و مهم می‌باشد صنعت لباس می‌باشد. دستگاه تگ زن در صنعت لباس بسیار کاربردی است و به عنوان یک ابزار برای برچسب زدن روی لباس ها و همچنین برچسب زدن روی بسته بندی استفاده می شود. برچسب های تگ زن ممکن است شامل اطلاعات مانند سایز، جنس، قیمت و بسیاری از موارد دیگر باشد.
  4. صنعت غذایی: دستگاه تگ زن در صنعت غذایی به عنوان یک ابزار برای برچسب زدن روی بسته بندی محصولات استفاده می شود. برچسب های تگ زن ممکن است شامل اطلاعات مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، مواد مؤثره و بسیاری از موارد دیگر باشد.
  5. صنعت داروسازی: در صنعت داروسازی، دستگاه تگ زن به عنوان یک ابزار برای برچسب زدن روی بسته بندی محصولات استفاده می شود. برچسب های تگ زن ممکن است شامل اطلاعات مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، مواد مؤثره، دستورات مصرف و دیگر موارد باشد.

و در انتها، دستگاه تگ زن در صنایع مختلف به عنوان یک ابزار برای برچسب زدن روی محصولات استفاده می شود. به واسطه دقت و کارایی این دستگاه، به شرکت ها کمک می کند تا فرآیندهای خود را به طور موثر و دقیق مدیریت کنند.

https://www.asianews.ir/u/bh4
اخبار مرتبط
قبل از این که در مورد ویژگی هایی این برچسب ها توضیحاتی ارائه شود، لازم است تا به این سؤال که برچسب یا لیبل اموال چیست؟ پاسخ واضح و روشن داده شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید