صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۱
کد خبر: 16267
گزارشگر: 306
۲۶۸
۰
۰
۴
رئیس اداره بهزیستی اردکان

بهبود اورژانس اجتماعی موجب سلامت اجتماع می شود

بهبود اورژانس اجتماعی موجب سلامت اجتماع می شود
یزد _ رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: ارتقا و بهبود فرایندهای اورژانس اجتماعی موجب ارتقای سلامت اجتماعی می‌شود

آسیانیوز / یزد ؛ جمال پایه دار در نشستی با مسئولان شهرستان ضمن تبریک  و گرامیداشت بیست و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس اجتماعی افزود: برنامه اورژانس اجتماعی با سه ویژگی به موقع بودن، در دسترس‌بودن و تخصصی‌بودن، در اردیبهشت ۱۳۷۸ تدوین شد و پس از تأیید نهایی با حمایت رئیس و معاون اجتماعی وقت سازمان بهزیستی در کشور اجرایی شد و استان یزد اولین استانی بود که در هفته دولت آن سال مرکز اورژانس اجتماعی را راه اندازی کرد. بوشهر، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، کرمان و تهران جزو هشت استانی بودند که در همان سال اورژانس اجتماعی را راه اندازی کردند.

او  تصریح کرد : گروه های هدف اورژانس اجتماعی عبارتند از: خشونت دیدگان خانگی از قبیل کودک،‌ همسر ، سالمند و معلول آزار دیده ،افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند و خانواده آنان، دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق و افراد در معرض بحران طلاق، کودکان خیابانی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی در معرض آسیب از جمله دریافت کنندگان خدمات اورژانس اجتماعی هستند.

این مسئول اظهار داشت: اورژانس اجتماعی در حال حاضر شامل چهار فعالیت مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی پایگاه خدمات اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳) و خدمات سیار اورژانس اجتماعی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان نیز بر هماهنگی تمامی دستگاه‌ها جهت اثربخشی اقدامات اورژانس اجتماعی تاکید کرد و گفت: اورژانس اجتماعی با عملکرد به موقع و اثرگذار خود می تواند زمینه بروز بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را رفع کند و از این رو دارای اهمیت ویژه ای است.

علی محمد دشتکیان عنوان کرد: اجرای برنامه ها براساس قانون باید به شکلی انجام شود که در نهایت منجر به رضایت مردم شود و زمینه ای فراهم آورد که آسیب ها به‌ حداقل برسد.

معاون فرماندارهم اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی ، نقش مهمی در کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی ایفا می کند و نیروهای توانمند و دانشگاهی اورژانس اجتماعی  به عنوان سرمایه سازمان و  نماد بهزیستی، همواره با تعهد و مسئولیت پذیری بالا در کمک به سلامت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی پیشرو بوده اند.

رقیه کرمانیان با اشاره به انواع آسیب های نوظهور اجتماعی افزود: استفاده از روش های نوین، به روز بودن، آموزش مستمر نیروهای اورژانس اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است  زیرا در حال حاضر جامعه به طور جدی نیازمند متخصصین اجتماعی است تا در بحران های اجتماعی یاریگر آحاد جامعه باشند.

سرهنگ حدادنیا رییس کلانتری ۱۱ شهید رجایی اردکان هم در این دیدار ضمن ابراز خسته نباشید و تبریک سالروز تاسیس اورژانس اجتماعی به رییس و کارکنان اورژانس اجتماعی بهزیستی اردکان ، با تاکید بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی گفت: افزایش تعامل و اجرای طرح ها و برنامه های مشترک می تواند در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش جرایم تاثیرگذار باشد.

او اظهار داشت: با توجه به ماهیت زنجیره ای آسیب های اجتماعی می بایست به گونه ای برنامه ریزی کرد که اقدامات صورت گرفته توسط این دو سازمان مکمل یکدیگر باشند.

سرهنگ حدادنیا ضمن تاکید بر تعامل هرچه بیشتر دو دستگاه تصریح کرد: برای مقابله بهتر با آسیب های اجتماعی می بایست کارشناسان بهزیستی و نیروی انتظامی نسبت به اولویت بندی، غربالگری آسیب های اجتماعی اقدام و برای کاهش آنها برنامه ریزی کنند.

در این دیدار با تقدیم لوح سپاس از زحمات پرسنل اورژانس اجتماعی بهزیستی اردکان تقدیر شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

بهبود اورژانس اجتماعی موجب سلامت اجتماع می شود ،  جمال پایه دار رئیس اداره بهزیستی اردکان

https://www.asianews.ir/u/bs8
اخبار مرتبط
یزد - جلسه بررسی نحوه تامین آب شرب روستاهای بخش خرانق شهرستان اردکان با حضور مسئولان استان و شهرستان اردکان در شرکت سهامی آب منطقه ای یزد برگزار شد
یزد -یزد - مدیر جهاد کشاورزی اردکان گفت : خشکسالی پیاپی حاکم بر کشور و خصوصا شهرستان بیش از ۷۵۰۰ هکتار از باغات را دچار مخاطره نابودی قرار داده است گفت : خشکسالی پیاپی حاکم بر کشور و خصوصا شهرستان بیش از ۷۵۰۰ هکتار از باغات را دچار مخاطره نابودی قرار داده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید