صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۳
کد خبر: 16311
گزارشگر: 213
۴۴۳
۰
۰
۰
آخرین تصمیمان درباره سن و حقوق بازنشستگی

پایان مصوبه جنجالی/محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین دو سال آخر خدمت

پایان مصوبه جنجالی/محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین دو سال آخر خدمت
عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به آخرین مصوبات حقوق بازنشستگی، گفت: محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین دو سال آخر برقرار خواهد بود.
به گزارش آسیانیوز، عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور توضیحاتی درباره آخرین مصوبات اعضای این کمیسیون درباره سنوات و حقوق بازنشستگی ارائه کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در توضیح مصوبه این کمیسیون درباره محاسبه سنوات و حقوق بازنشستگی، گفت: در ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم به تغییر در نحوه محاسبه سنوات حقوق بازنشستگی اشاره شده بود که در جلسات کمیسیون به صورت کامل به آن پرداخته شد.

کریم حسینی درباره این بند از لایحه برنامه گفت: پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت بود که اعضای کمیسیون ماده واحده مذکور را حذف کردند بنابراین وضعیت فعلی درباره محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین دو سال آخر برقرار خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه همچنین بیان کرد: دولت در بندی سهم خود از پرداخت حق بیمه را کاهش و سهم بیمه شده را افزایش داده بود که اعضای کمیسیون با اکثریت آرا این بند را نیز حذف کردند.

به نقل از همشهری آنلاین، گزارش تجارت‌نیوز،حسینی اضافه کرد: موضوع دیگر که در کمیسیون لایحه برنامه به آن توجه و درباره آن بحث و تبادل نظر شد موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان است که با توجه به اینکه اعضا نظرات مختلفی داشتند و اینکه ظرف چند روز آینده هم سایر نمایندگان می‌توانند نظرات خود را درباره گزارش کمسیون تلفیق و همچنین موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان، مطرح کنند لذا تصمیم گیری و جمع بندی نهایی در این باره در جلسه علنی و زمان بررسی جزئیات لایحه صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس تلاش می‌کند مصوبات را به نفع مردم و به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد اصلاح کند، تاکید کرد: مفادی که در کمیسیون در حوزه مربوط به بازنشستگان تصویب شده بسیاری از نگرانی‌های این قشر را برطرف خواهد کرد./
https://www.asianews.ir/u/c01
اخبار مرتبط
بر اساس بند ۳ ماده ۱۱ آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور، خبرنگاری جزو مشاغل سخت است و خبرنگاران باید زودتر از موعد بازنشسته شوند؛ ولی این مساله از جنبه هایی بررسی شده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره مصوبات محاسبه سنوات، حقوق بازنشستگی و سن بازنشستگی پرداخت.
عضو هیات مدیره سازمان تامین‌اجتماعی گفت در برنامه هفتم توسعه شرط ۵۰ سال سن و ۲ سال آخر بیمه پردازی ملاک محاسبه پرداخت مستمری بازنشستگی شد و متقاضیان نگران نباشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید