صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۴
کد خبر: 16396
گزارشگر: 213
۶۴۰
۰
۰
۰
آخرین وضعیت واردات و قیمت خودرو

خودروهای برقی به ایران رسیدند

خودروهای برقی به ایران رسیدند
تعداد ۶ هزار خودروی برقی به ایران رسید.

به گزارش آسیانیوز، واردات 6000 خودروی برقی توسط ایران خودرو تا پایان سال 1402 به کشور وعده‌ای است که مدیرعامل ایران خودرو قول آن‌ را به رسانه‌ها و مردم داده است.

این وعده در حالی توسط مدیرعامل این شرکت مطرح شد که هنوز خودروهای خارجی بنزینی این شرکت به بازار نرسیده‌اند.

 واردات خودروی برقی توسط ایران خودرو تا پایان سال 1402 وعده‌ای است که مدیرعامل ایران خودرو اخیرا آن‌ را مطرح کرد. به گفته علیمردان عظیمی قرار است تا پایان سال جاری 6000 دستگاه خودروی برقی با برند دانگ فنگ چین وارد ایران شود. این وعده در حالی داده شده است که هنوز واردات خودروهای نو و کارکرده توسط ایران خودرو و سایر کشور‌ها به صورت کامل انجام نشده است.

واردات خودروی برقی

بر اساس اعلام مدیرعامل ایران خودرو، این ۶۰۰۰ خودروی برقی از برندهای دانگ فنگ چین و هایما خواهد بود و تا پایان سال تحویل مشتریان می‌شود.

او درباره جایگاه شارژ برای خودرو‌های برقی گفت: خودروسازان هنوز به ساخت جایگاه شارژ خودروهای برقی وارد نشده.اند، اما در اصل خودروسازی که خودروی برقی تولید می‌کند باید خودش هم برای ساخت جایگاه شارژر آن اقدام کند که نیازمند زیر ساخت، سرمایه و همکاری است.

عظیمی در ادامه افزود که هم اکنون در حال مذاکره با شریک تجاری چینی خود هستیم تا با استفاده از تجربه آن‌ها بتوانیم دستگاه شارژ خودرو‌های برقی را تولید و در جایگاه مختص آن نصب کنیم.

از وعده تولید تا واردات
خودروسازان داخلی و مسئولان وزارت صمت در ۴۰ سال گذشته وعده‌های بسیاری را مطرح کرده‌‎اند، اما به جرئت می‌توان گفت که اکثر آن‌ها عملی نشده است.

به گزارش تجارت نیوز، این‌بار خودروسازان پا را از مرز تولید خودرو فراتر گذاشتند و وعده‌ی ساخت جایگاه‌های شارژ را نیز مطرح کردند. در شرایطی که می‌توان این دستگاه‌ها را وارد کرد یا در سوی دیگر نمونه‌های داخلی آن توسط مپنا تولید می‌شوند، تولید و ساخت این دستگاه‌ها هیچ‌گونه صرفه اقتصادی ندارد.

سوالی که در اذهان مطرح می‌شود این است که وزارت صمت وعده داده بود که تا پایان سال 1401، 100هزار دستگاه و تا پایان سال 1402، 200هزار دستگاه خودرو وارد کشور کنند. حال چگونه در شرایطی که خودروهای بنزینی و هیبریدی هنوز وارد کشور نشده‌اند وعده واردات 6000 خودروی برقی توسط این مسئولان داده می‌شود؟

به گفته کارشناسان یکی از اصلی‌ترین موانع موجود بر سر راه واردات خودرو وجود اولویت‌های مهم‌تر برای تامین ارز همانند غذا و دارو برای دریافت ارز است.

نکته جالب توجه این است که قیمت خودروهای برقی به‌مراتب بیشتر از خودروهای بنزینی و هیبریدی است و در نتیجه برای واردات این خودروها ارزبری بسیار بیشتری صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، تا به این لحظه به گفته مسئولان تنها 1218 دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده‌اند، حال اینکه چگونه ایران خودرویی که تا به حال سابقه واردات خودروهای برقی رذا به کشور نداشته است می‌خواهد 6000 هزار دستگاه خودروی برقی را تا پایان سال وارد کشور کند و سپس آن‌ها را به دست مردم برساند؟ موضوعی است که جای تأمل دارد./

https://www.asianews.ir/u/c92
اخبار مرتبط
سامانه فروش یکپارچه خودرو تا ۲۳ شهریور ماه مجددا بازگشایی می شود.
مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت خودرو در چند روز اخیر افزایش قیمت ارز در برخی از روز‌ها و افزایش تقاضا برای خرید خودرو است.
اقدام برای ثبت‌نام در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها ، با تعیین زمان برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه از ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری برای این منظور آغاز شد.
نحوه رسیدگی به انواع شکایات خودرویی در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید