صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۸
کد خبر: 16439
گزارشگر: 2
۸۱۱۱
۰
۶
۱۱
جوشکاری

ارزان ترین اینورتر جوشکاری! (دستگاه جوش ارزان بخریم یا نه؟)

ارزان ترین اینورتر جوشکاری! (دستگاه جوش ارزان بخریم یا نه؟)
شما جزو کدوم دسته ازخریداران هستید؟! کیفیت را فدای قیمت می‌کنید یا بدون توجه به قیمت به دنبال ابزاری با کیفیت هستید. البته به غیر از این دو دسته، دسته دیگری هم وجود دارند که همواره دنبال خرید یک جنس با کیفیت به همراه قیمت مناسب هستند. حال ما می‌خواهیم به شما یک اینورتر ارزان اما با کیفیت را معرفی کنیم.

دستگاه جوش ارزان مناسب من

همانطور که می‌دانید جوشکاری انواع بسیاری دارد و هر یک از مدل‌های جوشکاری توسط دستگاه جوش مخصوص به خود انجام می‌شود پس دستگاه جوشی که برای یک جوشکار توپودری مناسب است برای کسی که جوش‌های معمولی می‌زند مناسب نیست و مسلماً دستگاه اینورتر جوشکاری ارزان مناسب شما برای دیگری مناسب نخواهد بود. پس در ابتدا باید نوع کار خود را مشخص کنید.

دسته بندی قیمتی انواع اینورتر با توجه به مدل

به طور کلی برای خرید دستگاه اینورتر سه دسته بندی وجود دارد.

۱- دستگاه‌های جوش موجود در رده قیمتی پایین:

دستگاه جوش الکترودی
دستگاه جوش MIG (Metal Inert Gas) یا CO2
دستگاه جوش TIG (Tungsten Inert Gas) مدل‌های پایه
دستگاه‌های جوش پلاسما مدل‌های پایه

۲- دستگاه‌های جوش موجود در رده قیمتی متوسط

دستگاه‌های جوش MIG و TIG با ویژگی‌های پیشرفته
دستگاه‌های جوش TIG با کنترل دیجیتال
دستگاه‌های جوش پلاسما با ویژگی‌های پیشرفته
دستگاه‌های جوش دستی به صورت سه فاز و قدرت بیشتر

۳- دستگاه‌های جوش موجود در رده قیمتی بالا

دستگاه‌های جوش لیزری
دستگاه‌های جوش زیر دریا
دستگاه‌های جوش پیچیده با قابلیت‌های خاص

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه جوش

اینورتر جوشکاری

در زیر به طور خلاصه اما جامع به مواردی که بر روی قیمت اینورتر جوشکاری تاثیرگذار است اشاره کردیم.

توان اینورتر (Wattage):

یکی از عوامل اساسی در تعیین قیمت اینورتر، توان آن است. این توان معمولاً به وات (W) اندازه‌گیری می‌شود و نشان‌دهنده حداکثر توانی است که اینورتر می‌تواند تأمین کند. این توان مستقیماً بر قیمت تأثیر می‌گذارد، به طوری که اینورترهای با توان بیشتر معمولاً گران‌تر هستند.

نوع جوشکاری:

همان طور که گفتیم و باز هم برای تاکید می گوییم نوع جوشکاری (مانند MIG، TIG، الکترودی، پلاسما و غیره) تأثیر زیادی بر قیمت دارد. اینورترهای TIG یا پلاسما معمولاً گران‌تر از اینورترهای الکترودی هستند.

کیفیت ساخت و برند:

برند و کیفیت ساخت اینورتر نیز بر قیمت تأثیرگذار است. اینورترهای ساخت شرکت‌های معتبر و با کیفیت عموماً گران‌تر از اینورترهای برندهای نامعروف و کم‌کیفیت هستند.

تعداد و نوع ورودی و خروجی:

تعداد و نوع پورت‌های ورودی و خروجی نیز بر قیمت اینورتر تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، اینورترهایی که دارای ورودی‌های USB، AC، DC، ویژگی‌های شارژر، و پورت‌های اتصال متنوع هستند ممکن است گران‌تر باشند.

کلید vrd:

مخفف Voltage Reduction Device (دستگاه کاهش ولتاژ) است. این ویژگی در دستگاه‌های جوش به کار می‌رود تا از کاربران در مقابل خطرات برق گرفتگی محافظت کند. وقتی کلید VRD فعال است، ولتاژ خروجی دستگاه جوش به حداقل کاهش می‌یابد (حدود ۱۲ الی ۱۵ ولت).
این کاهش ولتاژ باعث می‌شود که در صورت تماس اپراتور با سطوح مختلف مانند قطعات فلزی یا زمین، احتمال برق گرفتگی کم شود یا حتی از بین برود. VRD به عنوان یکی از اصولی‌ترین ایمنی‌ها در جوشکاری مورد تأکید قرار می‌گیرد و در محیط‌های خاصی مانند ارتفاعات یا محیط‌های مرطوب بسیار حیاتی است.

قابلیت آنتی استیک:

ویژگی آنتی استیک در دستگاه جوشکاری به منظور جلوگیری از چسبندگی الکترود به قطعه کاری طراحی شده است. هنگامی که الکترود جوش در تماس با قطعه کاری قرار می‌گیرد و جوشکاری آغاز می‌شود، گرما و فشار میان الکترود و سطح قطعه کاری افزایش می‌یابد. این ممکن است منجر به چسبندگی الکترود به سطح قطعه کاری شود، و در نتیجه، الکترود جوش به سختی جدا شود. این وضعیت می‌تواند به تخریب الکترود، کاهش کیفیت جوش، و حتی مشکلات ایمنی منجر شود.
با فعال کردن ویژگی آنتی استیک، دستگاه جوشکاری ویژگی‌های خاصی مثل پوشش محافظی بر روی الکترود ایجاد می‌کند. این پوشش به الکترود کمک می‌کند در مواجهه با قطعه کاری چسبیده و بجای آن باقی بماند

تعداد فن:

تعداد فن بر روی میزان خنک کنندگی دستگاه و راندمان بسیار موثر هستند هر چه فن ها بیشتر و قو ی تر باشد مدت زمان بیشتری می توان با دستگاه کارکرد و اجزای داخلی آسیب نمی ببینند

قابلیت هات استاندارد:

هات استارت یک ویژگی در دستگاه جوشکاری است که به شروع بهتر و کیفیت بهتر در جوشکاری کمک می‌کند. با تنظیم ولوم Hot Start، میزان جریان الکتریکی اولیه در لحظه آغاز قوس الکتریکی افزایش می‌یابد. وقتی این ویژگی فعال است از چسبندگی الکترود به قطعه کاری جلوگیری می‌شود.

کلید SYN:

با فعال کردن این کلید، دستگاه خودکاراً تنظیمات مناسب برای الکترود مورد نظر را انجام می‌دهد. این ویژگی به جوشکاران اجازه می‌دهد که با هر نوع الکترودی که در محدوده آمپر دستگاه کار می کنند جوشکاری کنند.

تغییر حالت جوشکاری:

یک سری از دستگاه جوش ها دارای قابلیت تغییر حالت جوشکاری هستند و توسط یک کلید شما می توانید حالت دستگاه جوش ار بین تیگ یا mma و سایر مدل ها بسته به نوع دستگاه جوش تغییر دهید.

دستگاه جوش ارزان بخریم یا با کیفیت؟

جوشکاری

تمام ویژگی هایی که بر روی قیمت دستگاه جوش تاثیر گزار است برایتان گفتیم. بسته به نیاز خود انتخاب کنید که دستگاه جوشتان کدام یک از قابلیت ها را باید داشته باشد و در چه رنج آمپری باشد.
اگر می خواهید یک خرید با کیفیت اما ارزان داشته باشید به مدت گارانتی دستگاه جوش خود توجه کنید چون هر چه گارانتی بلندمدت تر باشد خیال شما از بابت تعمیر دستگاه جوش راحت است و از طرفی دیگری مطمئن هستید که دستگاه جوش شما کیفیت بالایی داشته که گارانتی شده است.

بلند مدت ترین گارانتی اینورتر در بازار

دستگاه های موجود در بازار دارای مدت زمان های متفاوتی برای گارانتی هستند از ۱۲ ماه گرفته تا سی ماه گارانتی!!!
اما شرکت آروا دستگاه های جوش خود را ۷۰ ماه گارانتی کرده است تا شما با خیال آسوده از این دستگاه استفاده کنید. دستگاه جوش آروا به دلیل گارانتی بلند مدت یک انتخاب هوشمندانه است تا دستگاه جوش با کیفیت و با قیمت به صرفه بخرید.

https://www.asianews.ir/u/cfs
اخبار مرتبط
اینورتر دارای مدل های تکفاز و سه فاز است و برندهای مختلفی دارد. خرید این دستگاه با توجه به نیاز مصرف کننده ها انجام می شود و انتخاب بهترین برند اهمیت بالایی دارد. اشنایدر و LS دو مورد از بهترین برندهای سازنده انواع اینورتر هستند و با هم رقابت می کنند. البته این اینورتر اشنایدر است که در حال پیشتازی است و بخش زیادی از فروش بازار را در دست دارد. در این مقاله با بررسی مشخصات هر کدام از این دستگاه ها به شما می گوییم که اینورتر اشنایدر بهتر است یا LS و کدام برند انتخاب بهتری برای خرید محسوب می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید