صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
کد خبر: 16448
گزارشگر: 306
۱۶۶
۰
۰
۲
رئیس کل دادگستری استان یزد

تکنولوژی های جدید، نیازمند پیوست های فرهنگی و آموزشی است

تکنولوژی های جدید، نیازمند پیوست های فرهنگی و آموزشی است
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: جا دارد که هر مجموعه و یا وزارتخانه ای که متولی فناوری های نوین در کشور است همراه تکنولوژی های جدید، پیوست فرهنگی و آموزشی آن را هم ببیند که متأسفانه این امر محقق نمی شود

آسیانیوز / یزد ؛ غلامعلی دهشیری در نشست با نخبگان علمی و فرهنگی شهرستان مهریز، اظهار داشت: کسی از نقدهای سازنده و دلسوزانه رو گردان نیست اما برخی فضای مجازی را به ابزاری جهت سیاه نمایی، عقده گشایی و شایعه پراکنی تبدیل کردند.

وی از تشکیل کمیته سامان دهی فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه به ریاست دادستان مرکز استان با مشارکت نهادهای مرتبط خبر داد و گفت: چنانچه مواردی مستند و مستدل از باج گیری و سیاه نمایی علیه مدیران وجود دارد انتظار است با همکاری دادستان شهرستان از طریق کمیته سامان دهی فضای مجازی در دستور کار پیگیری قرار گیرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: برخی با انتشار مطالب کذب و تشویش اذهان عمومی، آرامش شهروندان و امنیت روانی جامعه را به مخاطره می اندازند که جا دارد با این افراد برخورد مناسب قانونی صورت گیرد.

وی از رسانه به عنوان یکی از ارکان و ابزارهای جنگ شناختی یاد کرد و گفت: دشمن با ابزار رسانه وضعیت  ایران اسلامی را وارونه به دنیا منعکس کرده که جا دارد در مقابل این حرکت دشمن با جهاد تبیین و استفاده از قالب هنر به تولید محتوای مناسب پرداخت و در مقابل این جنگ عظیم ایستاد.

رئیس کل دادگستری در پاسخ به طرح ضرورت آموزش عمومی به مردم در موضوعات مختلف به ویژه فناوری های نوین و فضای مجازی از سوی  نخبگان فرهنگی، ابراز داشت: جا داشت که هر مجموعه و یا وزارتخانه ای که متولی فناوری های نوین در کشور است همراه تکنولوژی های جدید، پیوست فرهنگی و آموزشی آن را هم ببیند که متأسفانه این امر  محقق نمی شود و هر امر جدیدی، دستگاه قضایی را با سیل پرونده ها با موضوعات خاص مواجه می کند.

وی با بیان اینکه درب دادگستری استان به روی هنرمندان و فرهیختگان باز است، افزود: دستگاه قضایی در حد مقدورات خود در کنار کار قضایی به اقدامات فرهنگی و هنری با برگزاری جشنواره هایی همچون عدلیه و رسانه، طنز دادخند و نشستهای نقد عمومی در مجامع دانشگاهی پرداخته اما جا دارد دلسوزان فرهنگی، نخبگان و هنرمندان نیز با همت بیشتر از بانک های اطلاعاتی و سوابق قضایی دادگستری در جهت تولید محتواهای آموزشی برای آحاد جامعه بهره بگیرند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

تکنولوژی های جدید، نیازمند پیوست های فرهنگی و آموزشی است ، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد

https://www.asianews.ir/u/ch0
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: کاهش 48درصدی موجودی پرونده های حوزه قضایی میبد در سنوات اخیر جای تقدیر دارد
یزد - رئیس کل دادگستری استان بر لزوم تشدید مقابله با پدیده زمین خواری در استان تاکید کرد و گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال بستر مناسبی جهت مقابله با شگردهای نوین زمین خواری است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید