صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۰
کد خبر: 16453
گزارشگر: 213
۵۹۶
۰
۰
۱
حفظ تحریم‌ها از سوی اروپا

فوری/اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران

فوری/اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران
تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای عنوان کرد: ایران از سال ۲۰۱۹ به توافق پایبند نبوده و تحریم‌های موشکی علیه ایران حفظ شد.

به گزارش آسیانیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که انگلیس، آلمان و فرانسه به اطلاع اتحادیه اروپا رسانده‌اند که خواستار حفظ تحریم‌های موشک‌های بالستیک علیه ایران هستند.

 بورل پس از دریافت نامه‌ای از تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای عنوان کرد: وزرای خارجه می‌گویند که ایران از سال ۲۰۱۹ به توافق پایبند نبوده و این مسئله از طریق سازوکار حل‌وفصل مشکلات برجام رفع نشده است.

وی ادامه داد: آن‌ها گفتند که نمی‌خواهند گام‌هایی در راستای رفع تحریم‌های بیشتر علیه ایران در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ بردارند.

 

محروم کردن ایران از منافع توافق هسته‌ای

منابع اروپایی مدعی شده‌اند که استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی، احتمال ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه و همچنین محروم کردن ایران از منافع توافق هسته‌ای سه دلیل اروپا برای حفظ تحریم‌های موشک‌های بالیستیک علیه ایران است.

ایسنا نوشت تروئیکای اروپایی نیز در بیانیه‌ای در رابطه با اقدام خود اعلام کردند: تعهد ما به یافتن راه‌حل دیپلماتیک همچنان باقی است. این تصمیم به معنای اعمال تحریم‌های بیشتر یا فعال کردن مکانیسم ماشه نیست. ما آماده‌ایم درصورتی که ایران به طور کامل تمامی تعهدات برجامی خود را اعمال کند، از تصمیم خود بازگردیم./

https://www.asianews.ir/u/chd
اخبار مرتبط
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده بابت توافق منجر به آزادی پنج زندانی آمریکایی در ایران، تحریم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران کاهش نخواهد داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید