صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۸
کد خبر: 16472
گزارشگر: 464
۱۰۵۸
۱
۰
۲
به منظور ایجاد امکانات رفاهی بیشتر برای کوهنوردان؛

نوسازی مجموعه خاطره‌انگیز توچال

نوسازی مجموعه خاطره‌انگیز توچال
مجموعه توچال بی‌گمان یکی از فضاهای دیدنی تهران است که بسیاری از علاقمندان، خاطرات بسیاری از آن دارند. کمتر کسی است که حتی یکبار رهسپار توچال شده باشد و تصاویر ماندگار آن، تا همیشه در خاطرش برجای نمانده باشد.

به گزارش آسیانیوز،  از سال‌های پیش تاکنون، مجموعه توچال تغییرات بسیاری کرده است و مدیران سعی کرده‌اند، تا جای ممکن امکانات رفاهی بیشتری برای کوهنوردان فراهم کنند.

در همین راستا مهندس روح الله امداد، مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال در گفت‌وگو با آسیا درباره اقداماتی که در این مجموعه انجام گرفته و اقداماتی که قرار است در آینده صورت گیرد، گفت: «خطوط تله‌کابین توچال، در حال نوسازی است. از سال گذشته این کار شروع شده است، البته ما هر سال به دلیل شرایط اقلیمی بازه زمانی محدودی برای اینگونه فعالیتها داریم که حدود سه الی چهار ماه است.

به دلیل سرمای هوا و بارش باران، جاده مسدود می‌شود و امکان تردد بسیار سخت می‌گردد. با این وجود سال گذشته بخشی از اقدامات انجام شد و امسال تا پایان مهرماه امیدواریم کار به اتمام برسد. تاکنون در طول عملیات نوسازی ده کیلومتر از کابل تعویض شده است.»

فعالیت‌های انجام‌شده درخصوص بازسازی مجموعه توچال

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده درخصوص بازسازی مجموعه عنوان کرد: «ما در خطوطمان سه خط تله‌کابین داریم که هر خط یک دستگاه الکتروموتور دارد و هر سه الکتروموتور تعویض شده است. سه دستگاه گیربوکس هم داریم که یکی از آن‌ها هیچ مشکلی نداشته و یکی بازسازی شده و یک گیربوکس نو هم از بهترین تولیدکننده گیربوکس دنیا تهیه و نصب شده است. از پنج فلکه‌ای که در خطوط ما فعال هستند، سه فلکه‌ هرزگرد و درایوی تعویض شده و دو عدد دیگر به زودی تعویض خواهند شد.

در بین ایستگاه‌ها سال گذشته ایستگاه پنج به‌طور کامل بازسازی شد و توسعه پیدا کرد. ایستگاه هفت را توسعه دادیم، اما نمای ایستگاه نیاز به مرمت داشت که امسال انجام شد و تا چند روز آینده کار آن به اتمام خواهد رسید. در حال حاضر در ایستگاه اول و دوم در حال بازسازی و انجام فعالیتهای معماری هستیم. امیدوار هستیم کابین‌ها هم تا پ‍ایان مهرماه تعویض شوند و در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.»

https://www.asianews.ir/u/cjf
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۲/۰۶/۲۵
5
0
1

عالی


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید