صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۳
کد خبر: 16474
گزارشگر: 306
۱۳۵
۰
۰
۲
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد

کارگاه های ساختمانی متخلف تعطیل می شوند

کارگاه های ساختمانی متخلف تعطیل می شوند
یزد - رئیس سازمان نظام مهندسی استان گفت: در صورت بروز هر گونه نقص و ایراد و اخطار شهرداری، کارگاه ساختمانی تا رفع نواقص کامل و اخذ تایید از ناظر پروژه تعطیل می شود

آسیانیوز / یزد ؛ فرهمند در دیدار  با مظاهر طیبی، شهردار و معاونین منطقه ۳ شهرداری یزد، هدف از تشکیل این جلسه را بررسی راهکارهای افزایش نظارت و کنترل بر روند اجرایی ساخت و ساز، اجرای مقررات ملی ساختمان و رعایت ضوابط معماری و شهرسازی و  همکاری بیشتر سازمان با شهرداری عنوان کرد و افزود: اجرای مبحث نظامات ادارای مقررات ملی ساختمان  با توجه به نظر ناظر ساختمان و مکاتبه سازمان نظام مهندسی ساختمان و صدور اخطار صادره از شهرداری  به منزله تعطیلی کل پروژه تا رفع نواقص کامل و اخذ تایید از ناظر پروژه است.

 وی ادامه داد: شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمان موظفند با اعلام کتبی وزارت مسکن و شهرسازی یا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یا ناظران، در خصوص وقوع تخلف ساختمانی در اسرع وقت با اطلاع ناظر، دستور اصلاح را صادر کرده و تا زمان رفع تخلف از ادامه کار جلوگیری کنند.

فرهمند با اشاره به عدم صدور پروانه در برخی ساخت و ساز ها اظهار داشت: شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمان برای ساختمان هایی که طبق تشخیص ناظران و تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مقررات ملی ساختمان در آنها رعایت نشده باشد تا زمان رفع نقص، پایان کار دریافت نخواهند کرد.

وی بیان کرد: چنانچه قبل از پایان یافتن اجرای پروژه به دلیل اتمام مدت قرارداد، فسخ یا ابطال قرارداد یا سلب صلاحیت قانونی مجری و نظایر آن ، ادامه کار مجری غیرممکن شود، عملیات ساختمانی با دستور ناظر هماهنگ کننده متوقف شده و شروع مجدد آن منوط به وجود مجری جدید یا رفع موانع فوق از مجری اول خواهد بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تصریح کرد: در اینگونه موارد ناظر هماهنگ کننده موظف است در صورت ادامه پروژه بدون مجری صاحب صلاحیت، مراتب را به سازمان استان، مرجع صدور پروانه ساختمان اعلام کند و مرجع صدور پروانه ساختمان از ادامه کار تا معرفی مجری جدید جلوگیری بعمل خواهد آورد.

گفتنی است؛ در این جلسه به  الکترونیکی شدن گزارشات ناظرین، دسته بندی و تحلیل گزارشات مهندسین ناظر براساس خطوط قرمز تعیین شده و ارسال به شهرداری جهت اعمال جدی شهرداری و توقف پروژه پرداخته شد.

همچنین شناسایی پروژه هایی نا ایمن و دارای تخلف از طرف سازمان و معرفی به شهرداری از دیگر‌ موارد بحث این جلسه بود.

در این جلسه همچنین اصلاح فرم ها و ارسال انها به شهرداری مرکز جهت ابلاغ به کلیه مناطق شهرداری جهت همسان سازی، تبیین فرایند حذف دونقشه ای بودن نقشه های پروانه ای و پیشنهاد تک نقشه ای شدن پروژه ها و عدم الزام تایید ایین نامه 2800 از سوی ناظرین در فرم خلاصه پیشرفت مصوب شد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

کارگاه های ساختمانی متخلف تعطیل می شوند ، فرهمند رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد

https://www.asianews.ir/u/cjo
اخبار مرتبط
یزد - رئیس نظام مهندسی ساختمان از تقویت شکل گیری انجمن های صنفی و امضای تفاهم نامه همکاری با انجمن صنفی عمران خبر داد
یزد - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از ارجاع دعاوی مرتبط با حوزه صنعت ساختمان از طریق دفاتر خدمات قضایی به شعبه39 شورای حل اختلاف مستقر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بنا به دستور دادگستری استان خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید