صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
کد خبر: 16483
گزارشگر: 306
۱۵۵
۰
۱
۳
معاون سابق توسعه حل اختلاف استان یزد خبر داد

افزایش 27 درصدی صلح و سازش در شورای حل اختلاف استان یزد

افزایش 27 درصدی صلح و سازش در شورای حل اختلاف استان یزد
یزد - معاون سابق توسعه حل اختلاف استان گفت: مهمترین رسالت نهاد های سازشی،برقراری صلح و آشتی بین طرفین اختلاف است که این مهم از سال 98 تا پایان مرداد 402 رشد 27 درصدی را در استان ثبت کرده است

آسیانیوز / یزد ؛ محمدرضا حداد در آیین معارفه  معاون  جدید توسعه حل اختلاف استان یزد افزود: معاونت  توسعه حل اختلاف استان یزد در سال گذشته  رتبه سوم  کشور از حیث صلح و سازش را کسب نمود و این مهم با تلاش همه ارکان اداره توسعه حل اختلاف به ویژه مساعی ارزشمند  کارکنان خدوم و جهادی شعب شوراری حل اختلاف محقق گردیده است.

وی از کاهش 48درصدی موجودی پرونده های شوراهای  حل اختلاف استان یزد در سنوات اخیر یاد کرد و گفت: از ابتدای سال 98 که شورای حل اختلاف مکانیزه شد و امکان اخذ دقیق آمار وجود دارد، موجودی پرونده ها از 6 هزار و 84 پرونده به 3 هزار و 68 فقره رسیده است.

این مقام قضایی  خاطرنشان کرد: در این مدت  بیش از 11 هزار  پرونده به شوراهای  حل اختلاف وارد شده است اما با وجود این افزایش ورودی، موجودی  پرونده ها به صورت چشم گیر کاهش یافته  است.

وی به افزایش 9 درصدی ابلاغ الکترونیک در شعب شوراهای حل اختلاف استان یزد از 86درصد به 95 درصد اشاره کرد و بیان داشت: ارتقاء درصد  ابلاغ الکترونیک به تقویت  سرعت کار در شعب رسیدگی  و اجرای  احکام  و رضایت مندی مراجعین کمک شایانی نموده  است.

معاون قضایی رئیس کل  دادگستری استان یزد از ارتقاء چارت سامانی  معاونت توسعه حل اختلاف استان یزد بلحاظ گسترده شدن  ماموریت های محوله  به این معاونت  خبر داد و ابراز امیدواری کرد به منظور  انجام رسالت ها و مأموریت های محوله، پست های سازمانی تکمیل گردد.

وی ضمن تقدیر از حمایت های رییس کل  دادگستری استان ،شورای قضایی  و شورای معاونین دادگستری استان در سنوات تصدی مسئولیت در معاونت توسعه  اختلاف استان  گفت: امید است در ادامه راه نیز  با تدابیر لازم، حمایت های مضاعف و تلاش های ارزنده ، این معاونت  در  بخش های  شورای حل اختلاف، داوری و میانجیگری، بیش از پیش موفق باشد.

سید محمد جواد عرفانفر

افزایش 27 درصدی صلح و سازش در شورای حل اختلاف استان یزد ، محمدرضا حداد معاون سابق  توسعه حل اختلاف استان  یزد

https://www.asianews.ir/u/co1
اخبار مرتبط
یزد - رییس کل دادگستری استان با اشاره به یاوه گویی دشمنان در خصوص عدم توجه به نقش بانوان در نظام جمهوری اسلامی گفت: حضور موفق و اثرگذار بانوان در دستگاه قضا مشت محکمی بر یاوه گویی دشمنان است
یزد - معاون توسعه حل اختلاف استان گفت: رسانه ها و به ویژه صدا و سیما در اقناع سازی جامعه و ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه مشارکت نمایند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید