صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
کد خبر: 16485
گزارشگر: 306
۱۴۸
۰
۰
۳
رئیس کل دادگستری استان یزد

فلسفه وجودی اداره توسعه حل اختلاف، ایجاد انس و الفت در جامعه است

فلسفه وجودی اداره توسعه حل اختلاف، ایجاد انس و الفت در جامعه است
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: حیات انسان به انس، الفت و محبت و معرفت وابسته است و فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف نیز حل دعاوی، شکاف و انشقاق در بین احاد جامعه است

آسیانیوز / یزد ؛ غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، افزود: شوراهای حل اختلاف، میانجیگری و داوری، سه رکن اداره توسعه حل اختلاف می باشند که در مسیر اصلاح ذات البین و حل اختلافات مردم بر پایه صلح و سازش گام بر می دارند.

وی اظهار داشت: توصیه قران، حل و فصل هر گونه شقاق و شکاف در جامعه بر مبنای صلح، گذشت و کدخدامنشی است که این امر فلسفه وجودی شورای های حل اختلاف است.

این مقام قضایی با ذکر حدیثی از امام صادق علیه السلام، گفت: سخن از سه حال خارج نیست؛ یا صدق است و یا کذب و یا وجه سومی دارد و آن کذبی است که زمینه ساز اصلاح بین افراد است لذا از آن نهی نشده بلکه به حل اختلافات بین افراد در صورت لزوم سفارش هم شده است.

وی افزود:. این وجه سوم، نیاز به توریه هم ندارد چراکه کذبی است که اثر مثبت دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، فلسفه وجود شوراهای حل اختلاف را حل شقاق و اختلافات بین مردم با نفوذ کلام، صبر و متانت دانست و ابراز داشت: آرامش و همدلی در جامعه با انس و الفت شکل می گیرد و این همان رسالت مقدسی است که اعضای شورای حل اختلاف بدان اهتمام دارند.

وی به خدمات 7 ساله رئیس سابق اداره توسعه حل اختلاف استان یزد اشاره کرد و گفت: کاهش قابل توجه پرونده های مسن و زمان رسیدگی، ارتقای کمی و کیفی شوراها و کسب رتبه های دوم و سوم صلح و سازش بین مراکز توسعه حل اختلاف کشور، در دو سال متوالی نشان از همت بلند، برنامه ریزی، کار و تلاش مضاعف این مجموعه در دوران مدیریت محمدرضا حداد دارد.

دهشیری، رئیس جدید اداره توسعه حل اختلاف را مدیری جوان، مدبر، اهل تحقیق و برنامه، جدی و متواضع دانست و ابراز داشت: رضایت مجموعه مدیریت ارشد استان از عملکرد علیرضا حسین بیگی در مدیریت بر حوزه قضایی میبد، باعث شد تا یک سنگر رفیع و حساس در اختیار این مدیر جوان قرار گیرد.

وی ضمن اعلام رضایت کامل از عمکرد محمدرضا حداد در سمت رئیس اداره توسعه حل اختلاف، گفت: با توجه به حسن مدیریت و پیگیری منظم و مستمر امور، دبیرخانه اجرای ماده 28،  دبیر خانه کاهش جمعیت کیفری زندان و دیگر امور حوزه ریاست در کنار رسالت خطیر معاونت قضایی به نامبرده محول شده است.

شایان ذکر است در این نشست که باحضور اعضای شورای قضایی و شورای معاونین دادگستری و برخی اعضای شورای حل اختلاف برگزار شد  از زحمات و تلاش های محمدرضا حداد، تقدیر شد و علیرضا حسین بیگی به عنوان رئیس جدید اداره توسعه حل اختلاف استان یزد معارفه گردید.

https://www.asianews.ir/u/co5
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: جا دارد که هر مجموعه و یا وزارتخانه ای که متولی فناوری های نوین در کشور است همراه تکنولوژی های جدید، پیوست فرهنگی و آموزشی آن را هم ببیند که متأسفانه این امر محقق نمی شود
یزد - رئیس کل دادگستری استان گفت: کاهش 48درصدی موجودی پرونده های حوزه قضایی میبد در سنوات اخیر جای تقدیر دارد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید