صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۶
کد خبر: 16501
گزارشگر: 464
۶۹۵
۰
۰
۱
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی

شـناسایی و مـعرفی فرصت‌های کارآفرینی

شـناسایی و مـعرفی فرصت‌های کارآفرینی
بحران بیکاری به عنوان یک معضل، تمامی جنبه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و گاها اثرات غیرقابل جبرانی بر جا می‌گذارد.


آسیانیوز - 
 تجربه نشان داده است که این بحران و پیامدهای اجتماعی آن نه راه‌حل‌های فوری و ایدئولوژیک و اخلاقی دارد و نه رفع همه‌جانبه و یکپارچه آن در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است.

 بسیاری از کشورها یکی از راهکارهای خروج از این بحران را کارآفرینی می‌دانند و به آن توجه ویژه‌ای دارند. امروزه در سراسر جهان، سازمان‌ها و نهادهای مختلف غیردولتی، داوطلبانه و مردمی، بـه شـناسایی و مـعرفی فرصت‌های کارآفرینانه و کمک به بهبود کارکردهای کارآفرینی در جامعه مشغول هستند.

بسیج به عنوان نهادی برخاسته از دل مردم که در همه زمینه‌ها سازماندهی شده و با گسترشی که در بین همه اقشار جامعه دارد، می‌تواند در عرصه کارآفرینی کمک شایان توجهی به آحاد جامعه در راستای اهداف کشور، استقلال و خودکفایی و نیز تحقق آرمان‌های اقتصاد مقاومتی نماید.

بسیج می‌تواند در طیفی از فعالیت‌های زمینه‌یابی و امکان‌سنجی، حـمایت فـنی و انسانی و امکاناتی، ایجاد جاذبه‌های جـلب نـیروهای کـارآفرین به سمت فـعالیت‌های مـولّد، بسترسازی محیط عملیاتی یـا فـرصت‌سازی فعالیتی و همچنین توانمندسازی نیروی انسانی با توجه به شرایط محیطی، ماهیت عمل کار و نـوع اشـتغال مؤثر واقع شود.

تهدیدی که امروزه می‌تواند جـامعه اسـلامی را با چـالش‌های عـظیمی روبـه‌رو کند، شکاف گسترده در بـین عرضه و تقاضای نیروی کار است که قابلیت ایجاد تعارضات اجتماعی و سیاسی در سطح کشور را دارد. در این حـوزه، بـسیج به‌عنوان محکم‌ترین و مردمی‌ترین نهاد دفـاع از نـظام اسـلامی، بـاید ضـمن شناسایی نقاط ضـعف ایـجادشده در حوزه اشتغال و بیکاری، خود را برای تعدیل آن آماده کند.

https://www.asianews.ir/u/cpq
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید