صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
کد خبر: 16509
گزارشگر: 2
۱۱۸۲
۰
۰
۳
سفر خارجی

راهنمای سفر به خارج از کشور بدون تور در سال جدید

راهنمای سفر به خارج از کشور بدون تور در سال جدید
ایده سفر به خارج از کشور بدون تور برای کسانی که قبلا بارها تجربه سفر به مقاصد خارجی را با تور داشته‌اند می‌تواند جذاب باشد. چرا که آن‌ها قبلا سفر با تور را تجربه کرده و هم اکنون به دنبال تجربه‌های جدید‌ترین هستند. این کار می‌تواند بسته به شرایط مزایا و معایب متعددی به همراه داشته باشد.

بنابراین بهتر است قبل از اقدام به چنین کاری اطلاعات لازم در این خصوص را کسب کرده و سپس در صورتی که فکر می‌کنید سفر به یک کشور بیگانه بدون تور و به صورت شخصی می‌تواند برای شما هیجان‌انگیز و مناسب باشد، اقدامات کار را بچینید. برای اینکه به زیر و بم چنین تصمیمی آشنا شوید ما مطالب این نوشته را به بررسی شرایط و راهنمایی‌هایی در این خصوص اختصاص داده‌ایم. پس تنها چند دقیقه از زمان خود را به ما اختصاص دهید تا شما را در گرفتن چنین تصمیم مهمی برای سفر در سال جدید راهنمایی کنیم.

ویژگی‌های سفر به کشور خارجی با تور

وقتی صحبت از سفر با تور خارجی مثل تور هند، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند و تور ویتنام یا هر مقصد دیگری می‌شود در حقیقت شما تمامی مسئولیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های سفر خود را بر عهده فردی دیگر قرار داده و تنها کاری که باید انجام دهید، بستن چمدان و آماده شدن برای سفر است. چرا که تورهای برگزار شده توسط آژانس‌های مسافرتی بلیط رفت و برگشت شما را در مناسب‌ترین تاریخ‌ها تهیه کرده و همچنین بهترین هتل را با توجه به تجربیات خود برای شما رزرو خواهند کرد. علاوه بر آن اگر مقصدی که قصد سفر به آن را دارید، نیاز به ویزا دارد مراحل اداری اخذ ویزا را طی کرده و با حداقل احتمال ریجکتی آن را دریافت می‌کنند. در نهایت نیز اغلب تورها خدماتی از قبیل ارائه بیمه مسافرتی، لیدر فارسی زبان و ... را ارائه می‌دهند.
البته که این تمام ماجرا نبوده و سفر با تور در اغلب مواقع گزینه‌ای کم هزینه‌تر در مقایسه با سفرهای شخصی و بدون تور است. چرا که آژانس‌های مسافرتی بلیط‌های رفت و برگشت را به صورت یکجا از شرکت‌های هواپیمایی، اتوبوس رانی و ... با قیمت بسیار پایین‌تری خریداری می‌کنند. همچنین به دلیل انجام رزرواسیون‌های گروهی و تجربه‌ای که در این زمینه دارند، می‌توانند هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش دهند. به طوری که سفر به خارج از کشور بدون تور قطعا نیاز به بودجه بیشتری خواهد داشت. اما در این میان آنچه که گردشگران را برای سفر بدون تور ترغیب می‌کند هیجان و حس ماجراجویی است که در این میان توجه به برخی نکات و راهنمایی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

تور روسیه

ویژگی‌های سفر به خارج از کشور بدون تور

همان طور که در بخش قبل گفته شد، در سفر به مقاصد مختلف گردشگری با تور تقریبا همه برنامه‌ها از پیش تعیین شده و برنامه‌های سفر تا حد بسیار کمی قابل انعطاف و تغییر هستند. بنابراین در سفر بدون تور باید خودتان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و رزرو بلیط رفت و برگشت، هتل، اخذ ویزا، بیمه مسافرتی و ... را در پیش بگیرید. البته این‌ها تنها نکات قبل از سفر بوده و در طول سفر نیز برنامه‌ ریزی برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری مقصد بر عهده خودتان خواهد بود. پس اگر با دانستن همه این نکات قصد وارد شدن به یک سفر هیجان‌انگیز و متفاوتی را داشته و دوست دارید به صورت خودمختار کل برنامه سفر در دستان شما باشد تحقیق در مورد تورها را کنار گذاشته و خود را آماده سفری ماجراجویانه بکنید.

نکات سفر به خارج از کشور بدون تور

خب، اکنون که تصمیم قطعی خود را برای سفر به یک کشور خارجی بدون تور را گرفته‌اید ترس را کنار بگذارید و بر تصمیم خود مصمم باشید. چرا که این یک تجربه جدید برای شما بوده قطعا یکی از لذت‌بخش‌ترین مسافرت‌ها خواهد بود. البته برای این منظور باید به چند نکته مهم و کلیدی در این خصوص توجه کنید. از جمله کارآمدترین و مهم‌ترین این نکات عبارتند از:

مدام در حال کسب اطلاعات باشید

اولین اصل برای آغاز یک سفر به یادماندنی بدون تور، کسب اطلاعات لازم در مورد شرایط و مقصد گردشگری است. چرا که دیگر کسی نیست تا هماهنگی‌های لازم برای سفر را برای شما انجام داده و یا گشت‌های شهری را برایتان برنامه‌ریزی کند. پس خودتان باید تحقیقات قبل و بعد از سفر را انجام داده و از سایت‌های مختلف به دنبال خرید بلیط‌های رفت و برگشت قیمت مناسب و رزرو هتل باشید. برای این منظور می‌توانید از نظرات افرادی که قبلا به مقصد مورد نظر شما سفر کرده‌اند کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که هر چقدر بیشتر بدانید سفری راحت‌تر، مفیدتر و البته ارزان‌تری خواهید داشت.

با برنامه‌ریزی سفر کنید

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سفر به خارج از کشور بدون تور صرفا محدود به خرید بلیط‌های رفت و برگشت است. در حالی که شما باید برای اینکه بتوانید حداکثر استفاده را از زمان خود ببرید، باید با برنامه ریزی قبلی سفر کنید. پس حتما از قبل جاذبه‌های گردشگری مقصد را شناخته و برنامه‌ریزی خوبی برای ترتیب بازدید از آن‌ها انجام دهید. به خصوص اگر قصد سفر به شهرهای مختلفی را دارید این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

به فکر برقراری ارتباط با بومیان مقصد گردشگری باشید

از آنجایی که اغلب تورهای خارجی لیدر فارسی زبان در اختیار گردشگران قرار می‌دهند در سفر به صورت شخصی و بدون تور از چنین امکانی برخوردار نخواهید بود. بنابراین توصیه می‌کنیم برای اینکه بتوانید در طول سفر راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و با مردم محلی ارتباط بگیرید از قبل تدابیر لازم را بیاندیشید. از آنجایی که یادگیری زبان کشور دیگر کار آسان و سریعی نمی‌باشد توصیه ما به شما کمک گرفتن از اپلیکیشن‌های ترجمه در طول سفر است. به عنوان مثال دانلود برنامه گوگل ترنسلیت بر روی تلفن همراه می‌تواند در این خصوص کمک بسیار زیادی به شما بکند.

همسفر داشته باشید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که توصیه می‌کنیم اهمیت آن را نادیده نگیرید، داشتن همسفر برای سفر به خارج از کشور بدون تور است. چرا که در سفر با تور شما با چند نفر همراه شده و از طرفی می‌توانید از لیدر فارسی زبان خود راهنمایی‌های لازم و یا کمک در صورت نیاز را دریافت کنید. در صورتی که در سفر بدون تور چنین امکانی نداشته و برای اینکه از خطرات در امان بوده و البته سفر شاد و به یادماندنی داشته باشید، وجود همسفر الزامی است. فرض کنید در حین گشت و گذار یا پیاده‌روی مچ پایتان پیچ خورد و امکان راه رفتن نداشتید، در چنین شرایطی حضور یک همسفر خوب قطعا برای شما دلگرمی بوده و می‌تواند به بهبود سریع شما کمک کند. همچنین به عنوان مثال می‌توانید با یکدیگر صحبت کنید، از هم عکس بگیرید و به اصطلاح همراه خوبی برای یکدیگر باشید.

پول بیشتری به همراه داشته باشید

اکنون که فکر می‌کنید برای سفر به خارج از کشور بدون تور آماده هستید، آخرین پیشنهاد ما به شما به همراه داشتن پول بیشتر است. البته که شما مجبور به خرج کردن تمامی پول‌های خود نبوده و می‌توانید بخش اضافی پول‌ها را با خود برگردانید. اما از آنجایی که در سفرهای شخصی احتمال روبرو شدن با برخی هزینه‌های اضافی و بیشتر وجود دارد، به همراه داشتن پول بیشتر خالی از لطف نخواهد بود. برای این کار می‌توانید میانگین خرج روزانه خود را حساب کرده و در نهایت مبلغی را به آن اضافه کنید.

همسفر خارجی

رزرو بهترین تورهای خارجی از آژانس مسافرتی آویسا تراول

چنانچه با شرایط سفر به خارج از کشور بدون تور و با تور آشنا شدید و تصمیم بر داشتن سفری بی‌دردسر و راحت با تور گرفته‌اید، ما به شما آژانس مسافرتی آویسا تراول را پیشنهاد می‌دهیم. با آویسا تراول دیگر نیازی به مدیریت بحران و انجام برنامه‌ریزی‌های متعدد و بررسی‌های پیچیده نداشته و می‌توانید صفر تا صد سفر خود را به مسئولین با تجربه و کاربلد این شرکت گردشگری بسپارید. در حال حاضر آویسا تراول برنامه‌های متعددی را به مقاصد گردشگری دنیا در قالب تورهای متنوع نظیر تور هند، تور مالزی، تور ویتنام و همچنین تورهای دبی، ترکیه و ... ارائه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات دقیق از جزئیات تمامی تورها نظیر خدمات و قیمت تورها می‌توانید همین حالا از طریق شماره ۴۱۵۳۵-۰۲۱ تماس گرفته و یا وارد سایت https://avisatravel.com شوید.

https://www.asianews.ir/u/cqh
اخبار مرتبط
در دنیای امروز، سفر و گردشگری برای بسیاری از افراد به یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها تبدیل شده است. همه ما علاقه داریم به مقاصد جدید سفر کنیم، فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم مختلف را تجربه کنیم و لحظاتی خاص و به‌یادماندنی را به دست آوریم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید