صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۳
کد خبر: 16513
گزارشگر: 213
۱۰۵۶
۱
۰
۲
بررسی دلایل حادثه در آسمان ایران

آخرین خبر و ویدئو از انفجار در آسمان گرگان/ماهیت قطعات پیدا شده چیست؟

آخرین خبر و ویدئو از انفجار در آسمان گرگان/ماهیت قطعات پیدا شده چیست؟
برخی گزارش ها، امروز روز دوشنبه (۲۷ شهریور) از سقوط یک فروند پهپاد در گرگان خبر دادند؛ بعدتر اما گفته شد که انفجار در سامانه آفندی و پهپادی عامل حادثه بوده است.

به گزارش آسیانیوز، برخی گزارش ها، روز دوشنبه ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) از سقوط یک فروند پهپاد در گرگان خبر دادند. بعدتر اما گفته شد که انفجار در سامانه آفندی و پهپادی عامل حادثه بوده است. همچنین گفته شده ساعتی بعد قطعات یک موشک در اطراف گرگان پیدا شد.

علی مهاجر، معاون سیاسی استانداری گلستان، با تایید این انفجار، گفت: «یک پهپاد حوالی ساعت ۹ صبح ساقط شد و تکه‌های آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرد».

سقوط هشت فروند پهپاد در گرگان

به گزارش ایرنا، علی مهاجر «سقوط هشت فروند پهپاد» را تکذیب کرد و افزود تکه‌های سقوط‌کرده در مناطق مخلتف مربوط به لاشه پهپادی است که منهدم شده است.

در همین حال، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به شبکه خبر گفت که سامانه آزمایشی پهپادی و آفندی در گرگان سقوط کرده است. درحالی که خبرگزاری فارس عامل حادثه را نقص فنی در آزمایش موشکی خوانده بود. به گفته او، «در مناطق کویری داخل کشور آزمایش‌های سامانه پهپادی و آفندی انجام می‌شود که در یکی از این آزمون‌های تحقیقاتی، یکی از سامانه‌ها دچار نقص و متلاشی شد و در اطراف شهر گرگان سقوط کرد».

ساعاتی پیش از آن، شبکه‌های اجتماعی از سقوط چند شی ناشناس در چند نقطه این شهر خبر داده بودند. در ویدیوهای منتشرشده، دیده می‌شود که شیشه‌های دست‌کم یک خودرو خرد شده و ریخته است. به گفته شاهدان عینی، بامداد دوشنبه صداهای مهیبی شبیه به میدان جنگ در گرگان شنیده می‌شد و بر اثر آن شیشه‌های برخی ساختمان‌ها فرو ریخته است.

هم‌زمان، خبرگزاری برنا گزارش کرده بود که پدافند هوایی منطقه «احتمالا یک پهپاد دست‌ساز را با موشک منهدم کرده است».

در همین حال، خبرگزاری مهر به نقل از معاون سیاسی امنیتی گلستان نوشت، ماموران امنیتی و نظامی در حال بررسی موضوع خمپاره عمل‌نکرده در یک بیمارستان گلستان‌اند که هم‌زمان با ساقط شدن یک پهپاد در محوطه این بیمارستان مشاهده شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری فارس، آنچه را رخ داده «آزمایش موشکی خودمان» نامیده است. فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «حادثه گرگان در فرایند آزمایش موشک وزارت دفاع رخ داد و اخبار منتشرشده درباره ساقط ‌شدن پهپاد صحت ندارد.»

فارس می‌افزاید: «در فرایند آزمایش این موشک سر جنگی منحرف می‌شود و به محلی غیر از مکان معین‌شده برخورد می‌کند. سر جنگی این موشک قابلیت چندتکه‌شدن برای اصابت به اهداف مختلف را دارد که همین امر به برداشت اشتباه منجر شد و تلقی هشت انفجار را ایجاد کرد.»

تازه ترین ویدئو درباره این حادثه را در ادامه ببینید: 

 

با توجه به خبرهای ضدونقیض درباره آنچه در گرگان روی داد، باید کماکان منتظر ماند تا حقیقت آشکار شود./

https://www.asianews.ir/u/cql
اخبار مرتبط
صبح امروز یک ساختمان ۳ طبقه در محله جوانمرد قصاب منفجر شد که به گفته مسئولان تا کنون نزدیک به ۲۰ نفر از ساکنان کشته و زخمی شده اند.
صبح امروز افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان در جنوب مصلی اهل سنت حمله کردند که این درگیری ها همراه با تلفات، ساعتی پیش به پایان رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
U
۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
0
0

خیابون مال باباشونه پلاکارد بنویسن بچسبونن نصیحت دینی سیاسی پولش مال چاپخونه ایازی مزینانی حجازی درصد مال بالا اسمون مال ننشونه موشک هوا میکنن روش مینویسند مرگ بر اسراییل برجام هم میزنن هواپیما میزنند که هواپیما مگه اولویته سیاست مال عمشونه ادم مپگیرن گروگان میفروشن پولش هر چی بخوایم میخریم میدن معاونت بازرگانی الومینیوم بیاره واسه دستگاه تراش کفی کفش چند منظوره زیر زمین مال خالشونه میکنند با دستگاه مترو کن و پول پراید پایین جاده کرج فردو میزن اورانیوم غنی کنن واسه مصارف پزشکی پول انفال مال کون باجناقشونه بدن به این و اون حراج روزنامه و اینترنت مال کس ننه پتیاره حصین شریعتمداریه ببنده فله‌ای که فقط من اراحیف بزنم چاپ کنم کسی زمزمه نکنه کاسبی در اختیار همشونه امامزاده پونک راه بندازند از تحریم کاسبی کنن نفت و پتروشیمی بدن دلار را ببرند بشورند 90را بزارن انور رو تردمیل بدوند ،10 در صد بیاورند اینجا سیسمونی ملت هم صبح پاشه بره سر کار بیاد مالیات بده به برادران جهادی و خواهران خیر و نیکوکار در خدمت برادرا حاکمیت نو این وضع مملکته اون که صاحب نداره کرامت


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید