صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
کد خبر: 16528
گزارشگر: 464
۴۷۸
۰
۰
۱
فعالیت ۹ کمپانی قدرتمند نشان‌دهنده؛

تسلط خودروسازان چینی بر بازار خودروهای جهان

تسلط خودروسازان چینی بر بازار خودروهای جهان
واردات خودروها و قطعات چینی به آلمان در نیمه اول سال ۷۵ درصد جهش کرد در حالی‌که تجارت، کاهش یافت که نشان‌دهنده فشار فزاینده بر بزرگترین مرکز تولید خودرو در اروپاست.

به گزارش آسیانیوز؛ مؤسسه اقتصادی آلمان در گزارشی اعلام کرد که چندین برند چینی در سال جاری وارد بازار آلمان شدند و مجموع آن‌ها به رقم هشت رسیده است. اگر چه هنوز تنها ۱.۵ درصد از خودروهای فروخته‌شده در این کشور را تشکیل می‌دهند، اما همین رشد چشمگیر حضور خودروسازان چینی در آلمان نشان‌دهنده تسلط فزاینده چینی‌ها بر بازار خودروی اروپا و جهان است.

خودروهای الکتریکی چینی، از بی‌ام‌وی آلمان که توسط برندهای غیرچینی ساخته می‌شود، پیشی گرفته‌اند و در افزایش واردات خودرو نقش داشته‌اند. این بررسی نشان می‌دهد که صادرات وسایل نقلیه و قطعات آلمانی به دومین اقتصاد بزرگ جهان در نیمه اول سال ۲۱ درصد کاهش یافته که سه چهارم کاهش کل صادرات به چین بیش از ۸ درصد است.

تولیدکنندگان آلمانی سال‌هاست که تولیدات خود را به چین منتقل می‌کنند. وسایل نقلیه به‌طور فزاینده‌ای به یک محصول آسیایی تبدیل می‌شوند، به طوری که تقریباً ۶۰ درصد از کل وسایل نقلیه در سال گذشته در یک کشور آسیایی تولید شده است، در حالی که این رقم در سال ۲۰۰۰ حدود ۳۱ درصد بود. بر اساس گزارش رویترز، اروپا اهمیت خود را در این بخش از دست داده است و تنها آلمان و اسپانیا در میان ۱۰ تولیدکننده برتر خودرو در سراسر جهان قرار دارند.

گفتنی‌ست چین بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را دارد که در آن، تعداد بسیار زیادی برند، خودروهایی را تولید می‌کنند که اکثرشان در دیگر نقاط جهان موجود نیست. از آن‌جایی که به دلیل جمعیت زیاد تقاضای بسیار بالایی در بازار چین وجود دارد، تولیدکنندگان خودرو در چین تمرکز اولیه‌شان را بر تأمین نیاز بازار داخل گذاشته‌اند. با این حال، آمار صادرات چینی‌ها سال به سال بیش‌تر شده است و در حال حاضر شاهد گسترش فزاینده محصولات آن‌ها در سرتاسر دنیا هستیم.

در چین ۹ کمپانی قدرتمند در حال فعالیت هستند که بالاترین میزان عرضه را در سال‌های اخیر داشته‌اند و سهم قابل‌توجه‌ای از بازار جهانی این صنعت را در اختیار دارند. از سوی دیگر پیشرفت صنعت خودروسازی در چین بسیار سریع است و با رکوردهای فروش فعلی و ظرفیت بالای تولید و سرمایه‌گذاری، انتظار می‌رود در سال‌های پیش‌رو، بازار جهانی خودرو تحت سلطه چینی‌ها قرار گیرد.

https://www.asianews.ir/u/cr2
اخبار مرتبط
واردات خودرو به کشور در صورت تحقق می‌تواند حتی بر بازار و قیمت خودروهای گران‌قیمت نیز تاثیرگذار باشد، اما نخست باید دید این خودروها با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید