صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۳
کد خبر: 16560
گزارشگر: 464
۵۵۷
۰
۰
۱
گزارش آسیا از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست؛

فرصتی مغتنم برای تبادل دانش و تکنولوژی

فرصتی مغتنم برای تبادل دانش و تکنولوژی
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست امروز به کار خود پایان داد برگزاری این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران فرصتی بود تا بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنعت پلاستیک، گِرد هم آیند و فضایی برای معرفی و عرضه محصولات‌شان داشته باشند.
به گزارش آسیانیوز، این رویداد که به دنبال فراهم کردن زمینه‌ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی است، در حال حاضر بزرگ‌ترین رویداد صنعت پلاستیک در خاورمیانه به‌شمار می‌رود.

بستری برای معرفی و عرضه محصولات


حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، فرصتی بود تا با برخی از تولیدکنندگان خارجی به تبادل‌نظر بپردازیم و از آنان درباره کیفیت برگزاری این دوره بپرسیم. در همین راستا یک بازدیدکننده ایرانی در گفت‌وگو با آسیا به معرفی شرکت خود پرداخت. وی عنوان کرد: «ما تولید‌کننده اقلام پزشکی هستیم و در این دوره حاضر شده‌ایم تا از محصولاتی که این‌جا هست دیدن کنیم. در یکی از غرفه‌ها، دستگاه‌های روباتیک برای صنعت خودرو را عرضه کرده بودند که به نظر من خیلی جالب‌توجه بود. چون خودم تولیدکننده هستم، از این‌که می‌بینم این‌قدر بازدیدکننده‌ها علاقمند هستند و مخصوصا بازدیدکننده‌های خارجی هم حضور دارند، بسیار خوشحال شدم.»

در گوشه‌ای دیگر از نمایشگاه با خانم نانسی یوآن گفت‌وگو کردیم. وی در ابتدای سخنانش در معرفی خود گفت: «من از کشور چین و مدیر بازرگانی گروه صنعتی مپر هستم. در واقع من به مدیریت کمک می‌کنم تا بازارهای شرکت را گسترش دهند. کار ما ساخت دستگاه و ماشین است و دستگاه‌های قالب‌گیری دمشی اکستروژن تولید می‌کنیم. با این دستگاه‌ها شما می‌توانید بطری‌های pe و pp تولید کنید. مثل بطری‌هایی که در سوپرمارکت‌ها می‌بینید، مثل بطری شامپو، لوازم آرایشی، روغن و لبنیات. این دستگاه‌ها استفاده‌های متنوعی دارند و در همه جهان رایج و پرکاربرد هستند.»

وی درباره حضورش در این دوره از نمایشگاه گفت: «من بسیار خوشحالم که به این‌جا آمدم و با ایرانی‌ها دیدار کردم. شما بسیار مهمان‌نواز هستید. همان‌طور که گفتم ما در این‌جا دستگاه‌های قالب‌گیری دمشی اکستروژن را به نمایش گذاشتیم. ما مشتریان زیادی در ایران پیدا کردیم، مثل صنایع غذایی میهن که در ایران بسیار شناخته‌شده است. ما همچنین دستگاه‌های دیگری را به این کارخانه فروختیم که برای تولید بطری مایعات مثل آبمیوه‌ها استفاده می‌شوند که کاملا خودکار هستند. با این محصولات شما می‌توانید در هزینه‌های کارگر و مصرف برق در فضای کارخانه صرف‌جویی کنید. امیدوارم همه مشتریانی که از ماشین‌های ما استفاده می‌کنند، بتوانند درآمد خوبی داشته باشند و بتوانند به مشتریان‌شان خدمات‌رسانی کنند و به بهره‌وری و سوددهی کشورشان یاری‌رسان باشند.»

رشد و توسعه در شرایط تحریم


خانم یوآن درخصوص سطح کیفی نمایشگاه گفت: «من به کشورهای زیادی می‌روم، هفته گذشته به یکی از کشورهای آفریقایی رفته بودم و این هفته در ایران اقامت داشتم. دومین‌بار است که در ایران هستم و هفته آینده هم در دوبی خواهم بود. به نظر من ایرانیان بسیار باهوش هستند، اگرچه دولتمردان آمریکایی برای بیش از 20 سال شما را از طرق مختلف محدود کردند، اما مردمانی که من در این‌جا می‌بینم، مردمان باهوشی هستند که خودشان ماشین (دستگاه) می‌سازند. زیرساخت‌های صنعتی شما بسیار فوق‌العاده است.

کشورهای دیگر برای رشد و توسعه از کشورهای توسعه‌یافته همچون اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها کمک می‌گیرند، اما شما در فضای بسیار کوچک و محدودی رشد کرده‌اید و بالا آمدید. با این‌همه، سطح توسعه شما با توجه به این شرایط بسیار خوب است. من با مشتریان زیادی در ایران ملاقات کردم و آ‌ن‌ها کارخانه‌های بسیار خوبی دارند. آن‌چه در ایران دیدم فوق‌العاده و از تصور من خارج بود. امیدوارم بتوانیم در آینده سطح همکاری‌های‌مان را گسترش دهیم.»

وی در بخش دیگری از سخنانش از مشکلاتی که برای انتقال پول به ایران داشت، گله کرد و در این‌باره گفت: «این مسئله، بزرگترین مشکلی است که صنعتگران چینی با ایران دارند. شما به ماشین‌آلات و امکانات تولید نیاز دارید و ما می‌توانیم ماشین‌آلات خوبی تولید کنیم و با شما همکاری کنیم و در تولید به یکدیگر یاری برسانیم. اما نکته این‌جاست که مشکلی وجود دارد و آن این‌که: چطور به یکدیگر پول پرداخت کنیم؟ من فکر می‌کنم شاید بتوانیم از محصولات شما هچون نفت، کشاورزی و غیره واردات داشته باشیم و به ایران ماشین‌آلات بفروشیم. با این روش بسیار ساده‌تر خواهد بود. به هر صورت امیدوارم این شرایط بهتر شود. چین صنعت خود را از 1946 آغاز کرد و گسترش داد، اما همه دنیا چین را محدود کردند، ولی در حال حاضر اقتصاد چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان است و تولید ناخالص داخلی چین (GDP) در جهان در رتبه دوم قرار دارد. بنابراین ترسی از آینده وجود ندارد و این مشکلات با گذشت زمان حل خواهد شد.»

انتقال پول؛ بزرگ‌ترین مشکل موجود

در بخش دیگری از نمایشگاه با بازدیدکننده‌ای از کشور پاکستان مواجه شدیم. وی در معرفی خود و شرکتش گفت: «من از کشور پاکستان هستم و ما تولیدکننده روغن موتور و قطعات خودرو. همچنین بطری‌ برای روغن تولید می‌کنیم. من اینجا هستم تا بدانم چطور می‌توانم به صورت قانونی با ایران مبادله داشته باشیم. مشکلات و مسایلی برای پرداخت و انتقال پول از پاکستان به ایران وجود دارد و ما فقط اجازه داریم مبادله بطری داشته باشیم، محصولات بدهیم و در در برابرش محصولات دریافت کنیم. من در جست‌وجوی راهی هستم که بتوانیم به ایران بطری صادر کنیم و در ازایش مواد اولیه مورد نیازمان را از ایران وارد کنیم.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا توانستید راه‌حلی برای مشکل پیدا کنید، گفت: «بله ملاقاتی با برخی از مقامات رسمی در ایران داشتیم و امیدوارم بتوانیم راهی برای مبادله تجاری با ایران پیدا کنیم. این نمایشگاه امکان خوبی برای تعامل بود و جالب‌ این‌که فضای نمایشگاه بسیار بزرگ است. من از دو روز گذشته این‌جا بودم و تقریبا روزی 6 ساعت را در این‌جا گذراندم، ولی هنوز نتوانستم همه بخش‌های نمایشگاه را ببینم.»
https://www.asianews.ir/u/cs2
اخبار مرتبط
گزارش از افتتاح نمایشگاه ایران‌پلاست به همراه گفت‌و‌گو با جهانگیر کوثری درباره‌ی ورود کریستیانو رونالدو و ستاره‌های تیم فوتبال النصر به ایران برای بازی با پرسپولیس در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید