صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۱
کد خبر: 16563
گزارشگر: 306
۲۰۶
۰
۰
۴

پای کار خانه شعر و ادب برای تولید محتوای متناسب با فرهنگ یزد ایستاده ایم/ دستگاه های دولتی بایستی با قوت بیشتری پای کار بیایند

پای کار خانه شعر و ادب  برای تولید محتوای متناسب با فرهنگ یزد ایستاده ایم/ دستگاه های دولتی بایستی با قوت بیشتری پای کار بیایند
یزد - به مناسبت روز بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار و روز شعر و ادب فارسی ، نشست هم اندیشی اهالی فرهنگ و ادب استان یزد با رییس شورای اسلامی شهر یزد، شهردار شهر میراث جهانی و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در محل خانه شعر و ادب برگزار شد

آسیانیوز / یزد ؛ مصطفی زارع زاده سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در این نشست گفت: نگاه شورا و شهردار به مقوله شعر و ادب بایستی نگاه خاصی باشد و این نگاه می تواند در سطح شهر نیز ارائه شود که ما سعی کرده ایم در این مسیر از فعالیت های فرهنگی و ادبی حمایت های لازم را داشته باشیم.

وی افزود: اگرچه کارهای خوبی در سال های اخیر در این حوزه انجام شده است اما همچنان جای کار وجود دارد و باید اقدامات مختلفی برای مقوله شعر و ادب و فرهنگ انجام دهیم.

زارع زاده ادامه داد: خانه شعر و ادب یزد می تواند جایگاهی برای حضور شاعران و اندیشمندان ادبی یزد باشد تا بتوان محتوای مورد نیاز جامعه متناسب با فرهنگ یزد را ایجاد کنیم.

وی گفت: ادبیات و شعر می تواند در فعالیت های فرهنگی ما اثرگذاری را مضاعف کند و خانه شعر و ادب نیز میتواند ما را در این مسیر یاری کند.

ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه با حضور اهالی فرهنگ و ادب شاهد فعالیت های خوبی در زمینه شعر و ادب بوده ایم و ما نیز سعی کرده ایم از این حوزه نیز حمایت های لازم را داشته باشیم.

وی افزود: ما در زمینه فعالیت های فرهنگی ورزشی و اجتماعی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده ایم که نمونه آن برگزاری موفق المپیاد ورزش محلات بود که ۵۸ هیات را پای کار آمدند و ۲۱ هزار نفر از مردم شهر یزد در این المپیاد شرکت کردند که از این هیات ها در این برهه حدود 10 میلیارد تومان حمایت شد و المپیاد بعدی نیز در مهرماه برگزار می شود.

شهردار یزد گفت: یکی از مشکلات در این مسیر پای کار نبودن دستگاه های دولتی به دلیل کمبود اعتبارات و همچنین کمبود نیرو است در صورتی که میتوان با همکاری و هم افزایی بسیاری از اقدامات مختلف در سطح شهر انجام داد.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی در اقداماتی انجام شده که ده سال به دنبال آن بوده ایم ولی معتقدیم که دستگاه های دولتی بایستی بهتر پای کار بیایند.

محی الدینی گفت: ما هزینه های سنگینی در شهر کرده ایم و معتقدیم که دستگاه های دولتی نیز بایستی قوی تر پای کار بیایند.

عالیه محرابی مسئول خانه شعر و ادب فارسی یزد در این نشست با اشاره به اقدامات این مجموعه گفت: ما در این خانه بیش از ۷۰ عضو داریم که به صورت هفتگی برنامه های مختلفی فرهنگی و ادبی را برگزار می کنیم.

وی افزود: برگزاری شب شعرهای مختلف به مناسبت های مختلف از جمله ترنم صبح، قلمدان های فیروزه، خوشه های بادام داشته ایم که شاعران به خوانش اشعار خود پرداخته اند.

محرابی بیان کرد: در این راستا نیز اکران دو مستند پولیتزر و دیوانگی را داشتیم و به مناسبت های مختلف نیز دورهمی عکاسان و سلسله نشست های روضه هنری را برگزار کرده ایم.

این شاعر یزدی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی فن بیان، شناخت دستگاه های موسیقی ویژه مداحان و شاعران و دوره آموزشی شعر در سه دوره با بیش از 50 شاعر از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

پای کار خانه شعر و ادب  برای تولید محتوای متناسب با فرهنگ یزد ایستاده ایم/ دستگاه های دولتی بایستی با قوت بیشتری پای کار بیایند ، مصطفی زارع زاده سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد

https://www.asianews.ir/u/cs6
اخبار مرتبط
یزد - نمایشگاه دستاوردهای تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد به مناسبت گرامیداشت هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی به مدت دو روز برگزار شد
یزد - در آستانه اربعین حسینی نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین با هدف عرضه محصولات و خدمات فرهنگی، بهداشتی، رفاهی و ملزومات پیاده‌روی اربعین برپا شده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید