صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۱
کد خبر: 16611
گزارشگر: 2
۵۲۴
۰
۰
۲
چکاپ کامل در منزل

آزمایش چکاپ کامل: ضرورتی برای زندگی سالم

آزمایش چکاپ کامل: ضرورتی برای زندگی سالم
در این مقاله به اهمیت آزمایش چکاپ کامل و راه آسان، کم هزینه و مطمئن برای انجام آن می‌پردازیم.

همان‌طور که معاینه منظم دندانپزشکی برای حفظ سلامت دهان و دندان مهم است، آزمایش چکاپ کامل هم بخش مهمی از حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها به شمار می‌آید. برای همه ما گرفتار شدن به بیماری و مراجعه مکرر به پزشک تداعی کننده فشار روانی و هزینه‌های هنگفت مالی است. برای پیشگیری از این شرایط ناخوشایند چه می‌توان کرد؟ در این مقاله به اهمیت آزمایش چکاپ کامل و راه آسان، کم هزینه و مطمئن برای انجام آن می‌پردازیم.

چه بیماری‌هایی را می‌توان در آزمایش‌های چکاپ کامل تشخیص داد؟

آزمایش چکاپ کامل به‌عنوان یک روش غربالگری و سنجش سلامت برای تشخیص زودهنگام هرگونه تغییر غیرعادی در وضعیت سلامتی کاربرد دارد. این آزمایش قادر است طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و اختلالات زمینه‌ای را شناسایی کند. در ادامه به برخی از بیماری‌های قابل تشخیص با این روش اشاره می‌شود:

بیماری‌های قلب و عروق: در آزمایش چکاپ کامل شاخص‌های سلامت قلب و عروق از طریق ارزیابی پروفایل لیپیدی (سطوح کلسترول) و آنزیم‌های قلبی سنجیده می‌شوند.

دیابت: با اندازه‌گیری سطح قند خون ناشتا یا تست تحمل گلوکز در آزمایش چکاپ کامل می‌توان احتمال ابتلا به دیابت را پیش بینی کرد.

انواع سرطان: در آزمایش چکاپ کامل فاکتورهایی بررسی می‌شود که مستعد بودن فرد به سرطان را پیش‌بینی می‌کنند. نشانه‌های اولیه انواع مختلف سرطان مانند سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان دهانه رحم و سرطان روده را می‌توان از طریق آزمایش چکاپ کامل تشخیص داد و ازپیشروی آن‌ها جلوگیری کرد.

بیماری‌های کلیوی: آزمایش چکاپ کامل عملکرد کلیه را به خوبی ارزیابی می‌کند و هرگونه نشانه‌های عفونت دستگاه ادراری یا مشکلات کلیوی را در مراحل اولیه آشکار می‌سازد.

بیماری‌های کبدی: آزمایش‌های خونی که عملکرد کبد و شاخص‌های سلامت آن و ایمنی در برابر هپاتیت را ارزیابی می‌کنند، عموماً بخشی از آزمایش کامل چکاپ هستند.

اختلالات تیروئید: در آزمایش چکاپ با اندازه‌گیری سطح هورمون‌های تیروئید نظیر T3 و T4 و نیز بررسی هورمون TSH عملکرد تیروئید ارزیابی می‌شود. در این آزمایش، اختلالات مختلف تیروئید مانند کم کاری و پرکاری تیروئید قابل تشخیص است.

کمبود ریزمغذی‌ها: با ارزیابی ویتامین D و سایر ریزمغذی‌ها در آزمایش چکاپ کامل می‌توان به فقر غذایی و عادات ناسالم در رژیم غذایی خود پی برد. جواب آزمایش چکاپ به افراد کمک می‌کند تا با اصلاح سبک زندگی خود از قبیل رژیم غذایی، میزان تحرک و مصرف مکمل‌ها کمبودهای غذایی خود را جبران کرده و بدین ترتیب از بروز بیماری‌هایی مانند کم خونی مرتبط با کمبود ویتامین B12 و ضعف سیستم ایمنی به دلیل کمبود ویتامین D جلوگیری کنند.

چکاپ کامل در منزل

مزایای انجام چکاپ کامل در منزل هومکا چیست؟

استفاده از خدمت آزمایش چکاپ در منزل هومکا مزایای متعددی دارد که در ادامه به ۱۰ مورد آن اشاره شده است:

ارائه جواب آزمایش در سریع‌ترین زمان ممکن: مجموعه هومکا نتیجه آزمایش چکاپ را در سریع‌ترین زمان ممکن پس از آماده شدن در پروفایل شخصی شما آپلود می‌کند. بنابراین نیازی به مراجعه به آزمایشگاه برای دریافت جواب آزمایش نخواهید داشت.

امکان استفاده از بیمه: تمامی آزمایشات و خدمات مجموعه هومکا از جمله آزمایش چکاپ کامل را می‌توانید با بهره بردن از بیمه پایه و تکمیلی خود درخواست دهید. بدین ترتیب، درصد قابل توجهی از هزینه‌های آزمایشگاهی خود را با بیمه پوشش دهید.

دسترسی ۲۴ ساعته: یکی از ویژگی‌های مهم خدمات آزمایش چکاپ در منزل هومکا در دسترس بودن همیشگی و امکان ثبت سفارش در تمام ساعات شبانه‌روز است. پس از ثبت آزمایش، کارشناسان هومکا در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند تا تاریخ مراجعه نیروی متخصص نمونه‌گیر به منزل شما مشخص شود.

مطمئن و قابل اعتماد: تمامی مراحل آزمایش چکاپ در منزل هومکا شامل نمونه‌گیری در منزل، انتقال نمونه به آزمایشگاه‌های معتبر طرف قرارداد و انجام فرایندهای آزمایشگاهی توسط پزشکان و پرستاران مجرب و متخصص و با وسایل و ابزارهای مدرن و استریل انجام می‌شود.

صرفه جویی در زمان: با آزمایش چکاپ در منزل دیگر نیازی به مراجعه به مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی نیست. تنها کافیست با صرف چند دقیقه در وبسایت هومکا آزمایش خود را ثبت کرده و یا با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید.

کاهش اضطراب: برای کسانی که دچار ترس و فوبیای مرتبط با مراکز پزشکی هستند، انجام آزمایش چکاپ در منزل می‌تواند به کاهش این نوع مشکلات کمک کرده و تجربه خوشایندی را برای فرد رقم بزند.

پایش منظم بیماری‌های مزمن: انجام آزمایش در منزل به افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن امکان می‌دهد تا به‌طور منظم و به دور از دغدغه تردد به آزمایشگاه وضعیت سلامتی خود را ارزیابی کنند و هرگونه تغییر در وضعیت خود را در اسرع وقت به پزشک معالج اطلاع دهند.

غربالگری

چه زمانی برای انجام آزمایش چکاپ کامل در منزل مناسب است؟

آزمایش چکاپ کامل در منزل یک آزمایش تشخیصی کامل است که اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت کلی شما ارائه می‌دهد. شرایط و زمان مناسب برای انجام این آزمایش به صورت زیر است:

انجام چکاپ کامل به صورت دوره‌ای و منظم: بر اساس توصیه بسیاری از پزشکان، انجام منظم آزمایش چکاپ کامل به صورت سالانه به منظور مراقبت از سلامتی و پیشگیری از بروز بیماری‌های زمینه‌ای بسیار حیاتی است. بنابراین، انجام آزمایش چکاپ سالانه برای تمامی افراد حتی کسانی که علائم بیماری ندارند و یا به مشکلات زمینه‌ای مبتلا نیستند، توصیه می‌شود.

انجام چکاپ کامل در زمان بروز علائم: اگر به تازگی علائم و نشانه‌های غیرطبیعی مانند خستگی مزمن، کاهش وزن غیرطبیعی، عفونت‌های مکرر، درد مداوم یا خونریزی غیرطبیعی را در خود مشاهده می‌کنید، بهتر است برای اطمینان از سلامتی خود و تشخیص زودهنگام هرنوع مشکل و بیماری، آزمایش چکاپ کامل را انجام دهید.

انجام چکاپ کامل برای پایش بیماری‌های مزمن: برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشارخون بالا، بیماری قلبی یا اختلالات خودایمنی، آزمایش چکاپ منظم می‌تواند به کنترل شرایط، پیشگیری از عوارض بیماری و ارزیابی اثربخشی داروهای تجویز شده کمک کند.

انجام چکاپ قبل از هرگونه عمل جراحی: ارزیابی قبل از جراحی برای اطمینان از آمادگی بدن برای جراحی و بیهوشی لازم است. انجام چکاپ کامل چند هفته یا چند روز پیش از جراحی می‌تواند به آماده‌سازی بدن برای جراحی، پیشگیری از عوارض جراحی و تسریع روند بهبودی پس از جراحی کمک کند.

هزینه آزمایش چکاپ کامل در منزل به چه صورت محاسبه می‌شود؟

هزینه چکاپ کامل، به عنوان جامع‌ترین آزمایش تشخیصی بر اساس تعداد فاکتورهای مورد بررسی آن محاسبه می‌شود. بر این اساس، سه نوع پکیج آزمایش چکاپ با عناوین چکاپ پایه، چکاپ رایج و چکاپ کامل در نظر گرفته شده است که بسته به نیاز سلامتی و توان اقتصادی افراد، آزمایش‌های مختلفی را در خود جای داده‌اند. در این پکیج‌ها هرچه تعداد فاکتورهای مورد بررسی بیشتر باشد، هزینه چکاپ نیز بیشتر خواهد بود. برای مثال، در حال حاضر قیمت آزمایش چکاپ پایه که تعداد فاکتورهای کمتری در مقایسه با دو پکیج دیگر دارد حدود ۴۶۴ هزارتومان است در حالی‌که پکیج کامل که از طیف وسیعی از آزمایشات برخوردار است قیمتی حدود ۲ میلیون و ۱۰۶ هزارتومان دارد. با مراجعه به وبسایت هومکا می‌توانید قیمت چکاپ کامل برای بانوان و آقایان را به‌طور دقیق‌تر مشاهده کنید و بر حسب نیاز خود از بین گزینه‌های موجود، آزمایش چکاپ مورد نظر خود را ثبت کنید. در صورت بروز هرگونه ابهام و یا داشتن هر سوالی می‌توانید بلافاصله با کارشناسان هومکا با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس بگیرید.

اندازه‌گیری سطح قند خون ناشتا

ثبت درخواست چکاپ در منزل با هومکا

یکی از مزایای چشمگیر آزمایش در منزل، عدم نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه و سرعت عمل آن است به طوری‌که مراحلی را که برای درخواست آزمایش چکاپ کامل در منزل طی می‌کنید طی چند دقیقه قابل انجام است. بدین منظور، به وبسایت هومکا به آدرس www.homeca.ir مراجعه کرده و سپس آزمایش چکاپ مورد نظر خود را در صفحه خدمات انتخاب کنید. در ادامه، شماره تماس خود را وارد کرده تا کارشناسان هومکا در اسرع وقت با شما تماس ‌بگیرند و درخواست شما نهایی شود. در نهایت، در روز و ساعتی که جهت انجام آزمایش تعیین شده است، متخصص نمونه‌گیر از هومکا به محل سکونت شما اعزام می‌شود. پس از دریافت خون، نمونه بلافاصله به آزمایشگاه ارسال و نتیجه آزمایش در سریع‌ترین زمان ممکن در پروفایل شما آپلود می‌شود.

https://www.asianews.ir/u/cwu
اخبار مرتبط
استفاده از ویزیت پزشک در منزل و مشاوره پزشکی تلفنی طیف وسیعی از مزایای را هم برای بیماران و هم برای ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی آزمایش آنلاین ارائه می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید