صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۸
کد خبر: 16629
گزارشگر: 464
۶۲۸
۰
۰
۱
گفت‌وگوی آسیا با رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی؛

PCC؛ اولین شرکت صنایع پتروشیمی در ایران

PCC؛ اولین شرکت صنایع پتروشیمی در ایران
هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست در حالی به کار خود پایان داد که این رویداد، فرصتی برای دیدار با بزرگترین شرکت‌ها و تولیدکنندگان بود.

به گزارش آسیانیوز، همایون فدایی ـ در همین راستا فرصتی دست داد تا به گفت‌وگو با دکتر سیدعلی نواب، رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی بپردازیم.

ایشان در ابتدای سخنانش گفت: «مجموعه PCC قدیمی‌ترین و اولین شرکت صنایع پتروشیمی در ایران است. این شرکت در سال ۶۸ تأسیس شده و یک شرکت دولتی است که وظیفه آن صادرات محصولات پتروشیمی ایران است. در واقع می‌توان گفت که نهضت تولید را بازرگانی پتروشیمی تکمیل کرده است. این شرکت در زمان اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی بخشی از سهامش واگذار شد و مدیریت آن عملا به بخش خصوصی واگذار گردید. در حال حاضر هلدینگ خلیج فارس بزرگترین سهام‌دار و مالک صنعت پتروشیمی ایران، سهامدار این مجموعه و مجموعه سرمایه‌گذاری ایران است.»

وی در ادامه گفت: «شرکت بازرگانی پتروشیمی به دلیل ماهیت شکل‌گیری اولیه‌اش در صادرات صنعت پتروشیمی عملاً نگاه به الزام به صادرات محصولات پتروشیمی داشت.

در حال حاضر فضایی که متفاوت شده، در صنعت پتروشیمی تعدد هلدینگ‌هایی است که سهام‌دار شده‌اند و همین‌طور تعدد مجموعه‌های تولیدی. حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی باعث شده است بخش تأثیرگذار و پردرآمد بازرگانی در صنعت پتروشیمی هم دچار تعدد و تنوع شود.»

وی اضافه کرد: «مجموعه‌های بزرگ هلدینگی و مجموعه‌های تولیدی، نگاه به بخش بازرگانی را برای خودشون اولویت قرار دادند. به همین دلیل مجموعه بازرگانی پتروشیمی هم برای ادامه کار خود و فعالیت و توسعه بایستی نگاهش را متفاوت می‌کرد. در واقع به تفاوتی اشاره می‌کنم که در فضای کاری شرکت ایجاد شد و آن هم بخش بازاریابی و راه‌اندازی این بخش است و توسعه بازارهایی که با هدفمند کردن دفاتر خارجی داشتیم.»

بیشتر بخوانید

فرصتی مغتنم برای تبادل دانش و تکنولوژی

سیدعلی نواب در ادامه سخنان خود عنوان کرد: «مجموعه بازرگانی پتروشیمی همچنان تنها مجموعه‌ای در ایران است که در خارج از کشور و در کشورهای هدف صادرات محصولات پتروشیمی، دفاتر مالکیتی و شرکت‌های مالکیتی دارد. ما این نگاه را تبدیل کرده‌ایم به هاب‌های تجاری و هاب‌های انرژی خودمان. ضمن این‌که علم مارکتینگ را بر روی فعالیت‌های گذشته این شرکت‌ها افزوده‌ایم.

زمانی که الزام به صادرات است، پس نگاه مارکتینگ در بهترین شرایط فروش و بهترین شرایط خرید و بهترین شرایط حمل یک مقدار کم‌رنگ می‌شود. با این همه در حال حاضر این نگاه خیلی پررنگ‌تر شده است.»

بیشتر بخوانید

رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: «ما توسعه فعالیتمان را بر مبنای مارکتینگ در بهترین بازارها برای بهترین قیمت فروش در مبدأ تولید محصول انجام داده‌ایم و خرید محصول را بر پایه مارکتینگ قرار داده‌ایم. شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها را بر پایه مارکتینگ قرار داده‌ایم، به دلیل این‌که با روشی هدفمند با بهترین قیمت خریداری کنیم، بهترین قیمت فروش را در بازار داشته باشیم و بهترین حمل را انجام بدیم. این بهترین تغییری است که فکر می‌کنم بر روند فعالیت‌های ما اثر گذاشته است.»

وی در تشریح وضعیت این دوره از نمایشگاه ایران پلاست اظهار کرد: «وضعیت نمایشگاه امسال بهتر از سال گذشته بود. با این‌همه حضور شرکت‌های خارجی چه به عنوان بازدیدکننده و چه به عنوان حاضر در نمایشگاه با ادوار گذشته متفاوت بود. طی دو نمایشگاهی که در سال ۱۴۰۲ برگزار شده است، نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی بسیار پررونق‌تر از سال گذشته بود.

یکی از بزرگترین مزیت‌ها حضور بازدیدکنندگان خارجی فراوان و حضور کشورهای مطرح دنیا از جمله روسیه، عربستان و همچنین حضور چینی‌ها و اروپایی‌ها برای آغاز فعالیت‌های مجدد در ایران بود.»

https://www.asianews.ir/u/cv7
اخبار مرتبط
گزارش از افتتاح نمایشگاه ایران‌پلاست به همراه گفت‌و‌گو با جهانگیر کوثری درباره‌ی ورود کریستیانو رونالدو و ستاره‌های تیم فوتبال النصر به ایران برای بازی با پرسپولیس در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید