صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۷
کد خبر: 16632
گزارشگر: 464
۳۸۵
۰
۰
۱
یاداشت/ دکتر مهدی کریمی تفرشی

کارآفرینی و هوش هیجانی

کارآفرینی و هوش هیجانی
کارآفرینی در شرایط امروز در درجه اول عشق می‌خواهد و همتی مضاعف و اراده‌ای فولادین.

آسیانیوز؛ توصیه می‌کنم کسانی که قصد ورود به این عرصه را دارند، اول به مطالعه و شناخت دقیق بازار و نیازهای روز بازار بپردازند. باید بتوانند خود را با شرایط متغیر بازار و عدم ثبات اقتصادی و قوانین متغیر تطبیق دهند و بدانند ورود به عرصه تولید یک جهاد اقتصادی است، مرد میدان می‌خواهد و پایمردی.

شاید مجبور شوند در سال‌های اول چشم خود را به روی منافع اقتصادی ببندند. یک تولید‌کننده صنعت غذا باید به‌طور قطع سلامت مردم و جامعه و کیفیت را در اولویت قرار دهد و برای این خط مشی بزرگ و مهم لازم است گاهی از سود و منافع خود چشم‌پوشی کند. ضمن این‌که یک کارآفرین باید ابتدا شناخت درستی از خود و توانمندی‌های واقعی خود داشته باشد. اخیرا اثبات شده که هوش هیجانی بسیار با اهمیت‌تر از بهره هوشی برای مدیریت و رهبری است.

هوش هیجانی یک مهارت بالقوه و یک موهبت خدادادی است که نیاز به پرورش و ممارست دارد تا بتواند سرمنشاء تحولات عظیم در زندگی فردی و اجتماعی و رهبری سازمانی شود. پس اگر بهره هوشی بالایی ندارید، مهم نیست.

هوش هیجانی خود را کشف کنید و قدرت آن را جدی بگیرید. این قدرت همان چیزی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند. موفقیت سهم کسانی است که انگیزه موفق شدن دارند و اراده بردن دارند.

https://www.asianews.ir/u/cvb
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید