صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۳
کد خبر: 16637
گزارشگر: 213
۴۶۶
۰
۰
۲
واریز تسهیلات مستاجری

پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲+جزئیات

پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲+جزئیات
بانک مرکزی اعلام کرد که اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی من تا پایان سال ۱۴۰۲ تداوم می‌یابد.
به گزارش آسیانیوز، طبق اعلام بانک مرکزی پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان سال 1402 تداوم خواهد داشت.

تداوم پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان سال 1402

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به منظور حمایت از مستأجرین و در راستای اجرای مصوبه مورخ 3‏‏‏/3‏‏‏/1401 شورای پول و اعتبار، اعطای تسهیلات کمک

-----------

بیشتر بخوانید

جزئیات و نحوه پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن در تهران

-------------------------

ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده(4) قانون جهش تولید مسکن تا پایان سال 1402 تداوم می‌یابد.

-----------------

بیشتر بخوانید

پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن به مستاجران+جزئیات و نحوه ثبت نام
------------------------------
پیرو نامه شماره 1687‏‏/02 مورخ 07‏‏/01‏‏/1402 درخصوص اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده(4) قانون جهش تولید مسکن و حسب تصمیمات متخذه در پانزدهمین جلسه کمیسیون عملیات پولی و اعتباری مورخ 22‏/06‏/1402 مقرر شد:

«به‌منظور حمایت از مستأجرین و در راستای اجرای مصوبه مورخ 3‏‏‏/3‏‏‏/1401 شورای پول و اعتبار، اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده(4) قانون جهش تولید مسکن در قالب سقف کلی مصوب شورای پول و اعتبار مورخ 3‏‏‏/3‏‏‏/1401 (400 هزار میلیارد ریال) و سهمیه‌های ابلاغی به بانک‌های عامل تا پایان سال 1402 تداوم یابد.»

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲

متقاضی تسهیلات اجاره‌خانه در درجه اول باید متاهل یا سرپرست خانواده باشد، هر چند زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال می‌توانند بر اساس شروطی مشخص می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.


همچنین اجاره‌نامه ارائه شده از سوی متقاضی وام ودیعه مسکن باید به صورت رسمی تنظیم شده یا در سامانه ایران املاک به ثبت رسیده و کد رهگیری هم داشته باشد. یکی دیگر از شروط دیگر دریافت وام ودیعه مسکن نیز این است که تاریخ اجاره‌نامه ارائه شده حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن قرار بگیرد.

وزارت راه و شهر سازی در سال قبل اعلام کرده است، برای موافقت با ثبت‌نام متقاضی برای دریافت وام اجاره خانه سال ۱۴۰۲، لازم است که قرارداد اجاره شخص حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن منعقد شده باشد. بنابراین، چنانچه زمان انعقاد قرار داد اجاره ارائه شده مربوط به بعد از این بازه زمانی باشد، متقاضی واجد شرایط برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲ نخواهد بود.

در صورتی‌که ثبت‌نام‌کننده وام ودیعه مسکن، شرایط ثبت‌نام این تسهیلات را داشته باشد و برای دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲ به بانک معرفی شود، لازم است که طی دو هفته از زمان معرفی به بانک مدارک لازم را برای دریافت این تسهیلات به ارائه داده و ضامن‌های خود را معرفی کند. در غیر این صورت، درخواست وام ودیعه مسکن متقاضی رد خواهد شد./
پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/cvi
اخبار مرتبط
وام ودیعه مسکن مستاجران با سقف ۱۰۰ میلیون تومان در تهران و سایر شهرها به شکل قرض‌الحسنه و بازپرداخت 5 ساله پرداخت می شود.
به دنبال دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، تعیین سقف و میزان افزایش اجاره بها از سوی شورای عالی مسکن اعلام می شود.
حدود ۶ ماه است که تسهیلات تکلیفی به خصوص وام ازدواج و ودیعه مسکن را پرداخت نکرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید