صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۸
کد خبر: 16682
گزارشگر: 2
۵۴۴
۰
۰
۱
درد دست

خلاصی از شر بیماری‌های ارتوپدی دست با کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد

خلاصی از شر بیماری‌های ارتوپدی دست با کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد
برای بی حس شدن دست‌ها به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

برای درمان و جویا شدن علت بی حس شدن دست‌ها، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. برای درمان بی حسی دست، ابتدا باید علل بی حس شدن دست ها را بررسی و شناسایی کنید و اگر دچار بی‌حسی مزمن هستید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد با محیطی امن و با دارا بودن پزشکان متبحر و متخصص در تمامی زمینه‌های ارتوپدی می‌تواند به شما در این امر کمک کند.
گزگز و بی حسی دست نشانه یک اختلال نادر است که نیاز به تشخیص و درمان توسط پزشک متخصص دارد. عوامل متعددی ممکن است باعث بی حسی در دست‌ها شوند و در صورت عدم درمان، می‌توانند به سلامتی شما آسیب جدی و غیر قابل جبران وارد کنند. بنابراین، مهم است که این مشکل را جدی بگیرید و به تشخیص و درمان توسط پزشک متخصص اعتنای کافی را بدهید.
گاهی اوقات بی حسی دست نشانه‌ای از مشکل جدی در بدن است که به درمان فوری نیاز دارد و اگر این مشکل درمان نشود، ممکن است منجر به عوارضی مانند ضعف عضلانی شود. در مواردی حتی ممکن است فلج دست به صورتی رخ دهد که فرد قادر به انجام کارهای اولیه روزمره مانند نوشتن نباشد. به عنوان مثال، فتق دیسک یکی از شایع‌ترین عواملی است که ممکن است باعث بی حسی دست شود. تشخیص زودهنگام و درمان فتق دیسک می‌تواند از بروز چنین عوارضی جلوگیری کند. بنابراین، شناسایی و مداخله به موقع در مواردی که دست به بی حسی افتاده است، بسیار اهمیت دارد.

مراجعه به موقع و انتخاب پزشک مناسب می‌تواند به طور زیادی به درمان بی حسی دست کمک کند. اما سؤال اصلی این است که برای بی حسی دست به کدام دکتر مراجعه کنیم؟
علت بی حسی دست ممکن است دلایل متعددی داشته باشد، اما معمولاً با اختلالات سیستم عضلانی همراه است. انواع بیماری‌ها می‌توانند باعث بی حسی در دست‌ها شوند، از مشکلات عصبی گرفته تا کمبود تغذیه. برای تشخیص و درمان بی حسی دست، معمولاً به پزشک‌های متخصص اعصاب و ارتوپد مراجعه می‌شود. انتخاب پزشک مناسب با توجه به علائم و تاریخچه بیماری بسیار مهم است. برخی از شایع‌ترین و متداول‌ترین علل عبارت‌اند از:

  • سندرم تونل کارپال: سندرم تونل کارپال زمانی اتفاق می‌افتد که دست‌ها و مچ دست‌ها در معرض حرکات تکراری مانند تایپ کردن، کار طولانی‌مدت با کامپیوتر و نوشتن قرار می‌گیرند. تونل کارپال شامل رباط ها و اعصاب است و در مچ دست و کف دست قرار دارد. فشار روی عصب دست در داخل این تونل می‌تواند آن را ضعیف کند و معمولاً با گذشت زمان بدتر می شود. سندرم تونل کارپال معمولاً باعث تورم و گزگز در دست می‌شود. برای تشخیص و درمان این سندرم، بهتر است به پزشک ارتوپد مراجعه کنید.
  • دیسک گردن: یکی دیگر از علل رایج بی حسی دست، دیسک گردن است؛ همان‌طور که می‌دانید ستون فقرات بدن انسان از مهره‌ها و دیسک‌های بین آنها تشکیل شده است. در این میان ۷ مهره بالایی ستون فقرات، مهره‌های گردن را تشکیل می‌دهد.
  • روماتیسم مفصلی: آرتریت روماتوئید یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند منجر به بی حسی دست شود. آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی است که به عضلانی آسیب می‌رساند. این بیماران تورم، حساسیت و درد را در مفاصل خود تجربه می‌کنند. افرادی که از آرتریت رنج می‌برند، در دستان خود بی‌حسی، گزگز و سوزش را تجربه می‌کنند. برای تشخیص و درمان روماتیسم می‌توانید به کلینیک ارتوپدی مراجعه کنید.
  • دیابت: در برخی موارد، بیماران دیابتی ممکن است بی حسی در دست‌ها را تجربه کنند. در مراحل پیشرفته دیابت، آسیب به عصب‌ها به علت کاهش جریان خون عامل اصلی بی حسی در دست‌ها می‌شود.

بی حس شدن دست

در این مقاله سعی شد تا به این سؤال: برای بی حس شدن دست‌ها به چه دکتری مراجعه کنیم پاسخ داده شود. شما عزیزان می‌توانید هرگونه سؤال یا نیاز به مشاوره در این زمینه را با کلینیک ارتوپدی دکتر فرزاد مطرح کنید.

https://www.asianews.ir/u/cwz
اخبار مرتبط
مهم است که در صورت بروز هرگونه درد شانه و بازوی راست یا چپ، به دکتر دست مراجعه کنید تا تشخیص دقیق و درمان مناسب انجام شود. همچنین، از فعالیت‌هایی که ممکن است علت درد شما باشند، خودداری کنید تا از وضعیت بدتر شدن مشکل جلوگیری شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید