صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۹
کد خبر: 16688
گزارشگر: 213
۱۳۴۲
۰
۰
۱
به دنبال موج انتقادها از ورود رونالدو

علت نگرانی ها از حضور کاروان الهلال و نیمار در ایران چیست؟

علت نگرانی ها از حضور کاروان الهلال و نیمار در ایران چیست؟
در استقبال و بدرقه عربستانی‌ها همین که جلوی دست و پای آنها با دوربین راه نیفتیم، پخش زنده تلویزیون را به سی‌آی‌پی فرودگاه نبریم تا مدیران تیم رقیب مجبور شوند با دست جلوی دوربین ما را بگیرند آبروداری کرده‌ایم و...

به گزارش آسیانیوز، پس از ورود تیم النصر به تهران و تشریفات و استقبال نامنظم مدیران پرسپولیس از کریستیانو رونالدو که با انتقادات فراوانی‌ همراه بود خیلی‌ها از همین‌ حالا نگران حضور کاروان الهلال با نیمار در ‌کشورمان هستند.

وقتی که مدیر باشگاه نساجی گفت برای استقبال از باشگاه الهلال و نیمار ستاد داخلی تشکیل دادیم باز هم دست و دلمان لرزید که مبادا نساجی هم بخواهد مثل پرسپولیس رفتار کند!

دلایل نگرانی از ورود الهلال به ایران

پس از ورود تیم النصر به تهران و تشریفات و استقبال نامنظم مدیران پرسپولیس از کریستیانو رونالدو که با انتقادات فراوانی‌ همراه بود خیلی‌ها از همین‌ حالا نگران حضور کاروان الهلال با نیمار در ‌کشورمان هستند.

 امسال به هزار و یک دلیل باشگاه‌های کشورمان که در رقابت‌های آسیایی حضور دارند به جای آنکه در اندیشه کسب نتیجه‌ مقابل رقیبان عربستانی‌ خودشان باشند اولویت را بر حفظ آبروی فوتبال کشورمان در مقابل ابرستاره‌های حاضر در لیگ آن کشور قرار داده‌اند!

 حضور رونالدو در ایران و درس عبرت

به گزارش روزنامه اعتماد، در این بین حضور رونالدو در کشورمان باز هم اثبات کرد‌ جدا از زیرساخت‌های نامناسب در ورزش که نیاز به بازنگری دارد در پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی و حتی محیطی کار زیاد داریم. نگرشی که لازمه آن تدبیر ویژه است و در عین حال ورود سایر سازمان‌های دولتی را طلب می‌کند. دروغ چرا؟ هنوز‌ هم آسفالت کردن محوطه ورزشگاه آزادی قبل از ورود کاروان النصر مقابل چشمان رژه می‌رود و ما افسوس می‌خوریم که چرا برای زیبا‌سازی شهرها باید در انتظار حضور یک فوق ستاره‌ دنیای توپ‌گرد در کشورمان باشیم؟

از بی‌نظمی و ذوق مدیر پرسپولیس که جایگاهش را در مقابل رونالدو تا حد یک هوادار تیفوسی تنزل داده بود هم نباید‌گذشت!

وقتی که مدیر باشگاه نساجی گفت برای استقبال از باشگاه الهلال و نیمار ستاد داخلی تشکیل دادیم باز هم دست و دلمان لرزید که مبادا شوق دیدار با نیمار مدیرعامل نساجی را همراه با سوغات شمالی به فرودگاه بکشاند! سلفی درودگر با نیمار می‌تواند زشت‌ترین صحنه‌ ماقبل بازی نماینده کشورمان با نماینده عربستان شود!

روز دوشنبه مدیرعامل نساجی درباره اینکه آیا برای حضور الهلال در تهران برنامه‌ریزی صورت گرفته است یا خیر، بیان کرد: «یک ستاد داخلی استقبال در باشگاه نساجی تشکیل دادیم و یک جلسه‌ هم در فدراسیون برگزار کرده‌ایم تا از تیم الهلال به بهترین شکل میزبانی کنیم. هنوز زمان آمدن کاروان الهلال مشخص نشده است و به محض اینکه از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شود، هماهنگی‌های لازم را برای ورود الهلال انجام می‌دهیم. تمام تلاش ما این است که میزبانی خوبی را از الهلال در ایران داشته باشیم.» درودگر درباره حضور تماشاگران در این دیدار تصریح کرد: «قطعا حضور تماشاگران در این دیدار خیلی می‌تواند به ما کمک کند و مطمئن هستیم هواداران پرشور قائمشهری با حضورشان بهترین دلگرمی برای تیم و بازیکنان خواهند بود و تمام تلاش باشگاه این است که امکانات خوبی را برای آنها فراهم کنیم.»

--------------

بیشتر بخوانید

نتیجه جنجالی دیدار پرسپولیس و النصر/پرسپولیس صفر - النصر ۲

-------------------------------

البته صادق درودگر درست می‌گوید و باید از همین حالا به فکر آمدن الهلال باشیم. البته نه آن‌جوری که خیلی‌ها فکر می‌کنند، بلکه باید به نساجی‌چی‌های دوست‌داشتنی هشدار دهیم که یک وقت رفتار درویشانه را پیشه نکنید! البته که رسم ‌میهمان‌نوازی را به‌جا آوردن خوب است اما‌ شتاب در آداب دیپلماتیک و رفتار اگزجره برای اینکه ثابت کنیم ما خیلی خونگرم هستیم بسیار ناپسند است. رفتار عجیب مدیران ما با ستاره‌های فوتبال که ید طولانی هم‌ دارد زیبنده فرهنگ ورزش ما نیست.

ما نباید برای اینکه به دنیا نشان دهیم احتمالا رسانه‌های خارجی تصویر اشتباهی از ایران به دنیا نشان داده‌اند کاری کنیم که از آن‌ ور بوم بیفتیم! به‌طور حتم مدیران نساجی می‌توانند‌ از رفتار مدیران پرسپولیس درس بگیرند. واقعیت امر این است که برای اجرایی کردن یک خوش آمدگویی نیاز به تشکیل ستاد یا به خطر کردن ارکان احزاب و نهادها و دستگاه‌ها نیست. نساجی‌چی‌ها همین که آداب دیپلماتیک ورزشی حین پذیرایی از یک تیم خارجی را به‌جا بیاورند کافی است و کلاس کار را حفظ می‌کنند. این آداب هم نیاز به اختراع و کشف ندارد. قوانین و رسومی است که در همه جای دنیا هنگام برگزاری یک مسابقه فوتبال انجام می‌شود.

به بیان دیگر در استقبال و بدرقه عربستانی‌ها همین که جلوی دست و پای آنها با دوربین راه نیفتیم، پخش زنده تلویزیون را به سی‌آی‌پی فرودگاه نبریم تا مدیران تیم رقیب مجبور شوند با دست جلوی دوربین ما را بگیرند آبروداری کرده‌ایم. همین که مدیرعامل باشگاه ما با دخترش به پیشواز ستاره فوتبال نرود کافی است. همین که قبل از مسابقه قالیچه هدیه ندهیم و این را بگذاریم هنگام وداع کافی است.

از نساجی به دلیل اولین حضورش در رقابت‌های آسیایی درحالی که بودجه و امکانات حداقلی دارند انتظار شق‌القمر کردن در کسب نتیجه را نداریم، اما از مدیران این باشگاه در سازماندهی و رعایت قوانین دیپلماتیک برای رفت و آمد میهمان‌ها انتظارات به‌حقی می‌رود. همه ما امیدواریم آنها از تجربه حضور النصر در تهران درس گرفته باشند و میزبان شایسته‌ای برای رقیب باشند و پیشگام در برخورد حرفه‌ای با ابرستاره‌ها بین مدیران فوتبال ما لقب بگیرند.‌

 

مدیران نساجی بدانند که نتیجه بازی نساجی و الهلال هر چه باشد فراموش می‌شود و بازتاب‌ چندانی ‌ندارد اما جهان رفتار مدیران و سبک ‌مدیریتی ورزش ما را زیرنظر خواهد داشت و سوژه‌ها و گاف‌ها است که می‌ماند و درباره آن تا مدت‌ها بحث می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/cx4
اخبار مرتبط
قرار است ۵۰ هزار تماشاگر از نزدیک دیدار اهلال و نساجی مازندران را تماشا کنند که ۲۵۰۰ نفر از آنها تماشاگران زن خواهند بود.
نتیجه دیدار تیم فوتبال پرسپولیس ایران و النصر عربستان امشب، ۲۸ شهریور در ورزشگاه آزادی با پیروزی النصر بر پرسپولیس همراه بود.
تیم فوتبال النصر عربستان با حضور ستارگان خود از جمله کریستیانو رونالدو برای رویارویی با پرسپولیس در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، از طریق فرودگاه امام خمینی وارد تهران شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید