صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
کد خبر: 16769
گزارشگر: 213
۶۳۱
۰
۰
۱
کره جنوبی اعلام کرد

کره شمالی به رسمیت شناخته نمی شود

کره شمالی به رسمیت شناخته نمی شود
وزارت خارجه کره جنوبی در یک بیانیه اعلام کرد: مالکیت تسلیحات اتمی کره شمالی هرگز به رسمیت شناخته نمی‌شود و تحریم‌ها بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

به گزارش آسیانیوز، وزارت خارجه کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، کره شمالی هرگز به عنوان یک کشور دارای تسلیحات هسته‌ای به رسمیت شناخته نمی‌شود و دستیابی این کشور به تسلیحات اتمی فقط به تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ یانگ منجر خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این وزارتخانه در واکنش به اظهاراتی از سوی "چو سون-هویی"، وزیر خارجه کره شمالی این بیانیه را منتشر کرد که مدعی شده بود داشتن تسلیحات اتمی توسط پیونگ یانگ «یک اقدام مشروع حق حاکمیت» است.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه خود آورده است: جامعه بین‌الملل به صورت واضح و شفاف تحولات و تحریکات اتمی و موشکی کره شمالی را منع کرده است. بدون توجه به اقدامات و ادعاهای کره شمالی، مالکیت تسلیحات اتمی این کشور هرگز به رسمیت شناخته نمی‌شود و تحریم‌های جامعه بین‌المللی نیز بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

جدیدترین اقدام پیونگ یانگ

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتش نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل را در واکنش به جدیدترین اقدام پیونگ یانگ در تقویت سیاستگذاری نیروی اتمی در قانون اساسی کره شمالی مورد انتقاد قرار داد.

-----------------------

بیشتر بخوانید

خشونت سازمان یافته علیه زنان کره شمالی/حمایت چین از تجارت سکس
-----------------------------------------------------------

در چهاردهمین نشست مجمع عالی خلق کره شمالی به ریاست کیم جونگ اون، سیاستگذاری تقویت نیروی اتمی این کشور در قانون اساسی گنجانده شد که هدفش تضمین حق کره شمالی در موجودیت و توسعه، بازدارندگی جنگ و حفاظت از صلح جهانی و منطقه‌ای به وسیله توسعه سریع تسلیحات اتمی در بالاترین سطح است.


وزیر خارجه کره شمالی همچنین گفته بود که پیونگ یانگ شدیدا اقدامات بی پروا و غیرقانونی نیروهای متخاصم شامل آمریکا را محکوم می‌کند./

https://www.asianews.ir/u/cze
اخبار مرتبط
جو بایدن در ۱۸ آگوست، میزبان، نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی، به عنوان اولین نشست مستقل بین رهبران سه کشور خواهد بود.
مقام شورای امنیتی کاخ سفید اعلام کرد آزادی منابع مالی ایران فقط برای غذا، دارو و تجهیزات پزشکی قابل دسترسی است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت بدهی ایران به عراق فقط به شخص ثالث قابل پرداخت است و مستقیماً به ایران منتقل نمی‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید